Schrik gekregen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LaMaxime

Schrik gekregen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 13:21

Héj allemaal

Ik heb nu al een halfjaar niet meer gereden en volgende zaterdag ga ik terug. Maar vorige keer dat ik ging rijden was het ook 4maanden geleden en toen had ik enorm veel schrik, zelfs om te stappen.
Ik zat op het paard en ik durfde niet benen geven, uiteindelijk ging ik dan toch in draf maar door de schrik was dat helemaal niet mee in het ritme.
Vroeger had ik dat ook altijd maar toen ik een jaar aan een stuk elke week reed was die schrik veel minder, en nu is die weer terug...

Heeft er iemand tips om terug van mijn angst af te geraken?

xx maxime

Qimm

Re: Schrik gekregen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:28

Was je gevallen dan? Waarom ben je zo zenuwachtig?

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 13:31

Het voelt zo onveilig daarboven, ik ben wel al gevallen maar nooit ernstig. Ik weet niet goed hoe het juist komt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:35

miscchien is de paarden sport niets voor jou ?

Paulien_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:37

ChantalSmook schreef:
miscchien is de paarden sport niets voor jou ?

Ja misschien moet je een ander sport zoeke waar je je veiliger gaat voelen?

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 13:38

Dat dacht ik in het begin ook maar ik heb een jaar paardgereden zonder schrik, het ging erg goed, ik deed buitenritten, ik reed zonder zadel. Maar als het dan weer even geleden is krijg ik schrik.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:42

Is je paard zo hoog dan? Omdat je zegt dat je je zo onveilig voelt daarboven? Verward

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 13:45

Ik heb zelf geen paard, ik heb het over mijn verzorgpaarden. Die zijn wel groter dan de paarden waar ik vroeger op reed(ijslanders)

Ik vind het zelf behoorlijk raar dat ik opeens schrik krijg, misschien is het de spanning, ik weet het niet. Ik hoop dat het de volgende keer wel goed gaat, misschien is het omdat het een groot verschil is tegen een ijslander,die zijn kleiner en steviger. En misschien omdat ik dit paard nog niet echt heel goed kende.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:47

Ik zou priveles aan de longe nemen op het allerliefste paard dat je kent als ik jou was. Heeft bij mij ook geholpen Haha!

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 13:56

Ik denk dat ik dat maar eens zal doen.
Ik vind de paardensport echt super tof en ik zie er nu al naar uit terug bij de paarden te zijn.
Dankjewel voor jullie tips!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:58

Ik zit ook nooit op iets dat groter is dan een ijslander Haha! Bij hoge uitzondering een keer op een haflinger ofzo! Maar het is inderdaad belangrijk om het vertrouwen terug te krijgen, en dan is oefenen aan een longeerlijn misschien wel de beste manier! En grondwerk doen.

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 14:01

Ja dan ist dat wel raar he. Ik was gewoon van op ijslanders of de manege op een pony van 1m50 en dan zat ik opeens op een groot springpaard van 1m75... Misschien is het dan wel logisch dat ik het wel beangtigend vond.
Ik hoop echt dat het allemaal weer goedkomt want paarden zijn mijn passie Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:03

Je zegt het zelf al. Als je lang niet rijdt dan heb je meer angst dan als je gewoon elke week rijdt.

Vaker rijden dus Lachen.

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 14:07

Jep,dat zal nu geen probleem meer zijn. Ik ga terug elke zaterdag naar die springpaarden en ik krijg daar les. Ik had last van een vriendje die niet wou dat ik elke zaterdag weg was maar ik heb toch maar eens duidelijk gemaakt dat ik terug wil paardrijden! Lachen
Als het allemaal beter gaat(het rijden)dan zal ik misschien eens foto's maken en hier zetten.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:08

Moet je doen! Veel succes!

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:37

Maak eerst kennis met het paard waar je op gaat, dat maakt het ook makkelijker voor jou.
En vooral doorzetten! je zal zo opgelucht zijn als je het volhoud en het wel lukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:41

Tip: vertel je instructeur meteen dat je 't erg spannend of misschien wel gewoon ronduit eng vindt. Dan kan hij/zij er rekening mee houden en bijvoorbeeld gewoon aan de longeerlijn beginnen. Is echt niet raar ofzo, dus gewoon aangeven.
Ik vind 't juist hartstikke stoer dat je ondanks de schrik TOCH verder wilt met de paarden.

Veel succes, en hopelijk ook plezier!

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 15:18

Dankjewel allemaal voor de tips. Het helpt me over voorhand al om minder zenuwachtig te zijn. Ik hoop en denk dat mijn angst wel weer zal verminderen naarmate ik het paardrijden terug goed onder de knie heb en de paarden die ik berijd beter leer kennen. Dankjewel allemaal Lachen

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:21

Idd. een priveles nemen, op een heel lief paard. Desnoods met iemand er naast Knipoog

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:48

ik had het zelfde probleem .
ik heb van een kennis van mij druppen gekregen tegen stress en zenuwen en dat helpt heel erg.Knipoog
durf hem weer aan t epakken ensow

miss een tip..