twenter Forpreza (v. Warkant vv. Ferro) goes vrijspringen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

twenter Forpreza (v. Warkant vv. Ferro) goes vrijspringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 19:54

Vandaag had ik het idee om Forpreza een keertje te laten vrijspringen, ik had gedacht dat ze het wel graag zou doen, want wanneer ze een balkje ziet dan loopt ze er spontaan over Ja

Forpreza springt dus heel graag en twijfel al sterk of ze al dan niet een goed springpaard zou worden, ipv een dressuurpaard Tong uitsteken Ze loopt zelf naar de sprong zonder op te jagen Vork

Nouja, ik denk dat we het gewoon allebei gaan doen, dressuur en springen Ja Ze zal het allebei wel (hopelijk) kunnen Haha!

Forpreza is een Warkant van 't Gestelhof x Velcome Fontaine x Wendekreis die 4 april 2007 officieel twee jaar word!

Ik denk ook niet dat ze snel zal stoppen op een sprong aangezien ze àltijd springt, komt ze van te dicht: ze springt nog, komt ze van te ver: ze springt nog. Dat zullen jullie zo zien Haha!

Eerst beetje rondhuppelen natuurlijk Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan het échte werk Tong uitsteken ik ben natuurlijk wel lager begonnen en dit is dan ook het hoogste wat ze gesprongen heeft vandaag, niet zo fantastisch hoog maar je moet ergens beginnen Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Dan de sprong waar ze éééécht van te ver sprong Clown (ze sprong dus in de andere richting zoals je kan zien, maar ze liep er zelf naartoe Haha! )

Hier begon ze al af te zetten Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

jiiihhaaaa

Afbeelding

En hier landde ze, wel ver gesprongen eh Vork

Afbeelding

Afbeelding

dit was het Haha!

edit: iets misgelopen met de foto's
Laatst bijgewerkt door Y_DG op 22-03-07 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Joyce_

Re: twenter Forpreza (v. Warkant vv. Ferro) goes vrijspringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:02

Je hebt 3 dezelfde foto's erin staan Knipoog Vind dat ze leuk springt hoor, misschien een idee om volgende keer een grondbalkje neer te leggen, dan kan ze de hoogte en breedte beter inschatten.. Zéker bij een onervaren paard lijkt me dat wel erg handig.

Moet zeggen dat ik een jaarling (want dat is ze) nog wel érg jong vind om mee te beginnen met springen, eigenlijk. Een keertje zal geen kwaad kunnen, en ik wéét dat ze het op grote stallen ook doen, maar goed kan het nooit zijn Lachen
Nouja, zolang je het bij 1 keertje laat, zal het wel kunnen. Leuk paardje heb je!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:02

Forpieee Lovers
Ze ziet er goed uit!
Het springen ziet er ook goed uit zeg! Ja
Volgende x wel een grondbalkje gebruiken denk ik, is wel zo fijn voor dr Schijnheilig

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:09

@myukki de foto's zijn aangepast, was ermee bezig, er loopt tegenwoordig meer fout bij mij, bij het uploaden van foto's. Idd een grondbalk ben ik vergeten. Het was ook niet de bedoeling om ze te laten vrijspringen, aangezien de sprong er al stond. Maar zal eraan denken. En ik weet dat je niet teveel mag springen met jonge paarden, heb ik wel ervaring mee. Maar één keer om te kijken of er wat potentieel inzit, vind ik niets mis mee. Er worden trouwens ook wedstrijden georganiseerd voor twenters (vrijspringen).

@hilde: Bedankt! Ja idd, grondbalkje ga ik niet vergeten de volgende keer (maar voor ik heel bokt over me krijg, de volgende keer duurt nog hééél lang Knipoog )

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:11

leuke foto's Haha!
ze heeft een érg mooie techniek! Word nog wat met dat mooi beestje Knipoog
die sprong nam ze wel hééel erg vroeg en ze haalt hem perféct! Tong uitsteken

ja, ze is nog jong, maar een keer en je gaat niet hoog, dus kan perfect Lachen ookal moet je het niet elke week doen, maar volgens mij weet je dat perfect Lachen en trouwens, in de wei springen veulens ook soms over takjes ofzo hoor..

Veel plezier en succes nog met haar Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:17

Maar over takjes springen is toch net wat anders Lachen Het is ook niet aanvallend bedoelt hoor, je zal vast wel weten waar je mee bezig ben, en een keertje zal echt geen kwaad kunnen. Ik zei het alleen even, voordat je het zelf toevallig niet wist Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:21

Als een paard nog geen twee is zou ik er persoonlijk niet mee gaan vrijspringen. De twenters die aan die klassering meedoen zijn meestal al tegen de drie aan en wat forser... die van jou vind ik nog erg jeugdig overkomen Lachen

Wat ik ook niet prettig vind is een natte bak, en zonder grondbalk
Natuurlijk eigen keuze... en dit is ook maar mijn mening Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:56

Ag mensen loop niet zo te zeuren.
Zo'n dier kan heus wel wat hebben hoor, en zo te zien heeft ze het paard niet lopen afbeulen.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:02

Aub geen gezeur of het al dan niet goed is voor mijn merrie. Ze is bijna twee.. en dit is de eerste keer dat ze springt. Geen enkel probleem vind ik, moest ik nou een oxer van 1.10 zetten was het een heel ander verhaal.

En de wedstrijden vrijspringen voor de twenters zijn niet enkel de twenters die bijna drie zijn Knipoog Binnen een maand ofzo zijn het presentatiedagen in de buurt en als ik wil mag ik meedoen bij de tweejarigen vrijspringen. Ik ga dat niet doen maar wil maar zeggen dat er ook jonge twenters zijn die vrijspringen. En ik denk dat die twenters die meedoen, heel wat voorbereidingen ondergaan qua springen.
Die zullen vast wel meer springen dan één keer Knipoog

En het is idd een natte bak, daar valt ook niet veel aan te doen, maar op de hoefslag is het niet nat Knipoog

toch bedankt

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:02

parouscha schreef:
Zo'n dier kan heus wel wat hebben hoor, en zo te zien heeft ze het paard niet lopen afbeulen.

Inderdaad Knipoog ze lijkt het leuk te vinden en HIJ heeft haar zo te zien niet lopen afbeulen Tong uitsteken

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:03

Thomas5 schreef:
parouscha schreef:

Inderdaad Knipoog ze lijkt het leuk te vinden en HIJ heeft haar zo te zien niet lopen afbeulen Tong uitsteken

Ze vind het absoluut leuk, ze springt er zelf over, ze loopt heen en weer op de hoefslag, en telkens wil ze ZELF springen, had zelfs geen zweep nodig ofzo.

En idd, ik ben een "hij" Haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:06

Zit idd een verborgen springtalent in!! Maar dat zijn Ferro's hea Knipoog Die kom je ook zomaar op springconcours tegen Knipoog

En een keertje vrijspringen moet toch kunnen, ze lijkt er erg veel plezier in te hebben!!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:19

Zolang het niet te hoog en niet te vaak is zie ik ook niet echt een probleem Knipoog En ze heeft een supertechniek dus veel last zal ze zelf niet ondervinden Tong uitsteken

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:37

Jeetje, hoe vaak zou er nou gezegd zijn van niet te hoog en te vaak Clown? Bepaald hij zelf wel neem ik aan.
Hier springen ze ook allemaal op jonge leeftijd al, vinden ze prachtig, als ik soms zie wat ze in de wei uithalen is dit er niks bij Vork .
Ziet er uit alsof ze het super vind! Toch maar springen dan Cool ?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:43

@tha niekje: Ja een verborgen talentje eh Haha! Idd, Ferro's kunnen springen eh. Maar hopelijk kan ze ook wat gaan lopen want dat is ook belangrijk Clown
En ze heeft er idd veel plezier in!

@thomas: idd, niet te vaak en niet te hoog, dat is bij iedereen bekend denk ik Haha! Ik weet niet goed of ze een goeie techniek heeft, ben niet zo thuis in dat wereldje,, maar ik vind wel dat het er leuk uitziet Haha!

@Ezumii: idd op de weide halen ze soms ook gekke toeren uit, en idd, ze vind het supertof Haha! We gaan ook wel gaan springen, maar ook dressuren natuurlijk Tong uitsteken

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:48

hey Yuri

ze ziet er echt al zo super uit he! Ik vind haar enorm veranderd.
Haar techniek is wel erg goed he.
Leuke galopfoto's ook Knipoog
xxx

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:55

Dit wordt geen dressuurpaard dit ís een springpaard. Knipoog

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:54

bedankt kim Haha!

@loolapelooza: hmm.. ik hoop op de beide hoor Tong uitsteken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:59

Ziet er goed uit! Maar Warkant is zelf ook een heel mooi all round gefokte hengst met een beste beweging! En dan de combi met Ferro! Mooi!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:11

parouscha schreef:

Ten eerste is de TS een hij, ten tweede is het geen zeuren... ik geef enkel mijn mening Knipoog
IK zou het niet doen... maar IK ben ook wat mutsig op dit gebied Clown

Hoogst waarschijnlijk weet de ts ook goed waar hij mee bezig is, foto's zijn ook een moment opname.
En ik vond de combi 'erg glad uitziende' natte bak en een jeugdig net geen twentertje wat 'eng-ig'
Maar dat betekend niet meteen dat ik zeur en de manier van omgaan met het paardje van de ts afkeur... ik uit enkel mijn mening dat ik het niet zou doen... of beter gezegd... zou durven Vork

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 23:42

@marije: thnx Haha!

@chantjuh: Je mag best je mening geven, daar is bokt voor Knipoog
Maar waar ik wel op wil wijzen is dat de bak ECHT niet glad is, ik ben zeer voorzichtig met mijn paarden en ga echt niet in een gladde bak laten springen. Dat is "not done" voor mij Knipoog En zoals ik al zei, je kan zien dat de hoefslag droog ligt Knipoog En er valt eigenlijk niets aan te durven want het was pérfect veilig Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:00

idd.. daarom zei ik ook dat foto's een moment opname zijn Lachen
Maar het was minder eng dan ik dacht dus Knipoog

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 07:40

leuk gedaan ,maar doe voor de zekerheid de volgende keer peesjes om ,vind het toch wel een beetje eng zo

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:22

XchantjuhX schreef:
parouscha schreef:

Ten eerste is de TS een hij, ten tweede is het geen zeuren... ik geef enkel mijn mening Knipoog
IK zou het niet doen... maar IK ben ook wat mutsig op dit gebied Clown

Hoogst waarschijnlijk weet de ts ook goed waar hij mee bezig is, foto's zijn ook een moment opname.
En ik vond de combi 'erg glad uitziende' natte bak en een jeugdig net geen twentertje wat 'eng-ig'
Maar dat betekend niet meteen dat ik zeur en de manier van omgaan met het paardje van de ts afkeur... ik uit enkel mijn mening dat ik het niet zou doen... of beter gezegd... zou durven Vork

Sorry voor de belediging TS Haha!
Ik heb je profiel wel eens bekeken, maar toch automatisch op de naam af noem ik je ''ze'' Ach gut

Maar uh... bokt staat bekend om het gezeur.

En als 1 iemand er iets over gaat zeggen, volgt heeeeel bokt, en zo krijg je een heel toppic vol met commentaar Clown

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:35

@paroucha: Het is niets hoor, als het maar niet nog een keer gebeurd Tong uitsteken Maar mijn naam is gewoon de naam van mijn merrie dus daar is op zich niets aan Tong uitsteken

En idd, er is nog niet echt veel meer gezegd dan: niet te vaak, niet te hoog, dit dat dit dat Tong uitsteken Haha!

mss nog reacties?