Galop een probeem..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia88

Galop een probeem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 23:22

Okee,
wat mij dus echt niet lukt is normaal te blijven zitten in galop. volgens mij hangt ik te ver naar achteren.. kan iemand mij vertellen hoe ik nou echt 'goed' moet blijven zitten? Vork

Maxielover

Re: Galop een probeem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:24

Wat bij mij meestal goed helpt is om ontspannen te zitten, je hakken goed uit te drukken en je bovenbenen aan te klemmen. Knipoog Veel succes ermee !!! Pling

Claudia88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 23:27

Danku, ja mn hak goed aandrukken is ook wel een probeelm ja, want ik blijf met mn hakken klemmen en ze uitdrukken moet ik me eigen gewoon aanleren.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:28

juist niet je bovenbenen klemmen, dat geeft je paard een heel onprettig gevoel. Gewoon ontspannen, lekker op je kont en meegaan met de beweging van je paard.
Weet niet hoe lang je je teugels hebt? Zit je niet zo ver naar achter omdat je teugels te lang zijn? Dan zou teugels inkorten ook nog een oplossing kunnen zijn heh Knipoog

Ik heb trouwens eerder het tegenovergestelde probleem, ga vaak te ver naar voren zitten in de galop..

Claudia88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 23:32

mijn teigels zijn niet te lang, maar goed is het allemaal weer wennen, ben naar 4 jaar weer gaan rijden, dus alles weer verleerd.. had daarvoor ongeveer 5 jaar gereden

Claudia88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 23:34

teugels*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:09

me neme een helper met een longeerlijn en een paard. het paard zouik even een bijzetje oid omdoen zodat hij wel zijn rug blijft loslaten aan de longeerlijn.
jij gaat zonder beugels en teugels op je paard zitten en de andere persoon longeert jouw paard, met name in galop omdat jij aangeeft dat je daar moeite mee hebt.
probeer je been zo lang mogelijk te maken, desnoods doe je dit door met je tenen naar de grond te wijzen. als je eenmaal goed doorhebt hoe je je been lang kan maken kan je gaan proberen om je hakken uit te drukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:16

Yep, LiSSy is me voor: zitles! Leuk en nuttig!

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:53

Dat probleem had ik ook altijd.
Maar dan moest ik een tijdje zonder stijgbeugels rijden en dan lukte het weer wel.

Zoveel mogelijk proberen ontspannen en meegaan met de beweging van het paard:)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:50

Goed steunen in je beugels, hakken uitdrukken, lekker ontspannen en genieten Clown Probeer een klein beetje naar achteren te zitten, en lekker op je billen mee veren!

Claudia88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 18:02

Dankje, ik zal het gaan proberen!