Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dan maakt het echt niet uit wat hij met zijn hoofd doet, dan blijf jij heus wel zitten.
ik zou zegen gebreuk hulpteugels en zie of het beterd beterd het kun je afbouwen (we hebben dat ook zo moeten doen in onze manege er kon bijna nieumand meer op rijden te veel hoofd bewegingen)
ik ben van belgië hoor :p nee wij zeggen dan gewoon twee directe sprongen achtereen . Maar wij springen ook niet zo vaak, zeker ik niet, ben eerder een dressuurmuts, alhoewel ik wel van een sprong kan genieten .We hebben al wedstrijd met hem gesprongen maar dat is een tijd geleden.
Mijn jonge paard heeft nog nooit gesprongen onder de man; ik denk dat dat er maar eens van moet gaan komen
LISAx schreef:Als de in-uitjes nou goed gaan, kun je ook een knoop in de teugels leggen en je armen op je rug doen.
Is ook goed voor je houding en je paard is veel vrijer waardoor hij (waarschijnlijk) makkelijker springt.
oosterhoff schreef:LISAx schreef:Als de in-uitjes nou goed gaan, kun je ook een knoop in de teugels leggen en je armen op je rug doen.
Is ook goed voor je houding en je paard is veel vrijer waardoor hij (waarschijnlijk) makkelijker springt.
Niet meteen te moeilijk maken he. Dat soort oefeningen zul je altijd onder begeleding moeten doen.