connemara pony quickstep @ dressuur work (in anky setje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

connemara pony quickstep @ dressuur work (in anky setje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 14:25

Hallo allemaal!

Al een tijdje geleden werd ik gebeld door een kennis van mij, over een 17 jarige connemara pony die zij bij haar op stal had staan. Het is de pony van haar 11 jarige nichtje, maar aangezien die geen tijd en zin meer heeft in die pony staat deze tijdenlijk bij haar tante op stal. Net zolang tot deze verkocht is.

Er werd aan mij gevraagd of ik de pony niet eens een keertje wilde rijden. Ja daar zeg ik geen nee tegen Tong uitsteken
Zo werd ik dus gistermiddag gebeld of ik zin had om de pony te broberen. En zo geschiede......

De pony heet Quickstep en is al aardig op leeftijd. 17 jaar om pricies te zijn. Ze heeft een heel verleden achter zich. Quickstep heeft 1 zoon voortgebracht die goed in de sport uitkomt. Zowel in dressuur als in springen. Deze zoon is ook opgenomen in het connemara pony stamboek en is uitgeroepen tot sportpony. En wordt gebruikt als dekhengst. Quick Patrick is zijn naam.

Lees dit eerst door voordat je commentaar gaat geven Knipoog
Maargoed, om verder te gaan met Quicky......
De pony heeft vrijwel geen dressuur verleden. Ze heeft wel ervaring wat springen betreft en heeft 1.40 gesprongen. Ook heeft ze een tijdje in de pony gallop mee gereden, maar op dressuur gebied is ze niet echt goed gereden en heeft daarom ook een flinke onderhals erop zitten! Nu is het de bedoeling dat we die onderhals weg willen hebben en er een mooi dik nekkie met de "goede" spieren erop willen rijden. We rijden haar daarom ook lang, laag en dragend!
Je zal zien dat ze bijna geen bespiering heeft en dat ze aardig op de voorhand valt. We zijn nu druk bezig om haar op de achterhand te laten dragen. Dit lukte al aardig! Ook heeft ze neiging om af toe wat achter de teugel te lopen, ook hier werken we aan!
Verder was het de eerste keer dat ik de pony reed en het is de bedoeling dat ik er volgende week voorbreng op een clinic van een Deense dressuur ruiter. Voor die tijd klim ik er nog wel 2 a 3 keer op om wat meer te kunnen rijden.

Het is nogal een racekonijn an af en toe moest ik er wel even de rem op zetten. Met veel voltes en S-jes rijden ging het tempo goed omlaag.
Ik was al met al wel tevreden met het eindreslultaat. Vooral omdat ik de pony niet kende!

P.S. er zit een flinke middendraf in!

Tips zijn van harte welkom mits deze bruikbaar zijn Knipoog

Hier de foto's, kijk en geniet! (kwaliteit is niet al te best sorry)

1 Afbeelding Stappen

2 Afbeelding Kleine miscommunicatie. Quick wil sterrenkijken, maar ik niet Duivel

3 Afbeelding Eerste drafje. Ziet er nog wat gespannen uit.

4 Afbeelding Dat gaat al beter!

5 Afbeelding Deze foto vind ik zelf een fijn beeld geven. Hier liep ze ook lekker ontspannen!

6 Afbeelding Hier neemt ze haar achterhand alweer wat beter mee onder haar lichaam.

7 Afbeelding Stappen hoort er ook bij Haha!

8 Afbeelding Hier weer een fijn drafje. Inzet van een volte.

9 Afbeelding Valt erg op de voorhand. Dan gooit ze ook haar tempo flink omhoog!

10 Afbeelding Weer iets teveel op de voorhand.....

11 Afbeelding En even halthouden. Héhé ff pauze.....

12 Afbeelding Hier loopt ze ook erg lekker!

En de mooiste Haha! :
13 Afbeelding Ze schoot echt onder me vandaan, was zo'n heftig gevoel! (dekje schoof wel naar achteren) Nagelbijten / Gniffelen

14 Afbeelding Doei doei! En bedankt voor het kijken Knipoog

15 Afbeelding Haar lekkere koppie Pling

Eigen commentaar:
*ik ben af en toe wat te streng in mijn binnen hand
*sporen waren niet echt nodig geweest
*Ik mag wat meer aanleuning bieden....

Verder rijd in met mijn tenen maar buiten door mijn rugafweiking. Ik kan hier niets aan doen.

Goede en bruikbare tips zijn van harte welkom!

Er volgt nog een filmpje als het goed is, houd het toppic dus in de gaten!

Norway_girl

Re: connemara pony quickstep @ dressuur work (in anky setje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 15:25

Niemand? Tong uitsteken

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:30

leuke pony, commetaar geef je zelf al.
En kei leuk dat je er op mag rijden!
Nog veel succes

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:35

Op sommige foto's lijkt het of je niet recht boven de pony zit, maar wat naar links hangt. Kan dit kloppen of ligt het aan de foto's?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 15:40

VeerenAshley schreef:
Op sommige foto's lijkt het of je niet recht boven de pony zit, maar wat naar links hangt. Kan dit kloppen of ligt het aan de foto's?

Dat klopt wel een beetje. Ik denk dat je vooral de volte foto's bedoeld? Het lijkt wel erger op de foto, maar omdat ik de pony wil laten buigen op de volte, maak ik mijn binnenbeen wat langer Knipoog

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:42

Meeste commentaar geef je zelf al. Vind je alleen wel een klein beetje groot Knipoog maar ik weet dat het maar voor tijdelijk is hoor Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 15:54

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:58

leuke pony Knipoog
ziet er netjes uit Lachen ik heb zelf een halve connemara Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 13:52

sas_dancer: Oh wat grappig, jouw paard is wel mooi zeg Haha! Ik had nog nooit echt op een connemara gereden, maar het beviel me wel eigenlijk Clown

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:50

indd leuke pony en ik denk dat jullie wel goed bezig zijn zo! alleen vind ik dat je (helaas!) wel een beetje te groot bent, niet zo zeer te zwaar want dat ben je zeker niet maar voor het plaatje ziet het er vind ik niet zo mooi uit en volgens mij (gezien het filmpje) zit het voor jou ook minder makkelijk!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:29

Waarom rijd je eigenlijk met sporen als het al een voorwaartse pony is? Als ik vragen mag Lachen
Verder ziet het er goed uit, voor zo`n 1e keer

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:33

Let er even op dat je je handen niet te breed houdt. Heel hardnekkig kwaaltje, weet ik helaas uit eigen ervaring. Knipoog Clown

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:37

Ik vind haar best aardig lopen, maar ik vind jou echt te groot voor die pony.

aesoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:41

mooie pony, die onderhals valt niet op vind ik, maar moet eerlijk toegeven dat ik wat onderhals eigenlijk wel mooi vind Bloos

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 10:59

hitismij: Het zitten valt best mee hoor, ik moet zegen dzt ze wel goed zit. Ik ben idd te groot en echt mooi is het niet nee, haha, maar het is ook niet mijn eigen pony en het gaat niet om het mooie maar om het functionele Knipoog

Soeske: Ja die sporen. Ik heb het daar al met de vrouw waar ik haar voor rijd over gehad. Ze zei dat ik het maar moest proberen. Maar aangezien ze niet nodig waren heb ik ze ook niet gebruikt, volgende keer blijven ze ook af hoor. Ik draag ze iig niet voor de sier Koe

Missj: Ja die handen dat doe ik wel vaker. Ik moet ze wat meer bij alkaar houden, maar ik zeg eerlijk dat ik liever met mijn handen wat breder rijd.

Bedankt voor de reacties allemaal!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:30

Je zegt met sporen rijden was niet nodig geweest maar is het zowiezo niet een beetje onhandig om te gaan rijden met sporen als je je tenen niet naar binnen kan houden? Scheve mond
verder een erg leuk beestje en het geheel ziet er al goed uit!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:32

heej, leuke pony en leuke foto's
en op het filmpje zie je ook dat ze soms wel nog weg wilt komen uit de hand maar ik vind dat je dat heel goed oplost Knipoog
het probleem dat ze teveel op de voorhand kwam na het verruimen is omdat je ze iets te weinig ondersteuning gaf en niet genoeg teugelcontact had, je ziet haar rug en hals echt langer worden en eigenlijk moet dat bij het opnemen korter worden door wat druk op de teugels en beendruk zo maakt ze haar rug ronder en gaat ze terug verzamelen.

leuke combi vind ik en eigenlijk vind ik je nog niet zo groot hoor.. pony's kunnen meer aan dan je denkt Ja

nog veel succes ermee Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 13:41

BrittKitt schreef:
Je zegt met sporen rijden was niet nodig geweest maar is het zowiezo niet een beetje onhandig om te gaan rijden met sporen als je je tenen niet naar binnen kan houden? Scheve mond
verder een erg leuk beestje en het geheel ziet er al goed uit!

Citaat:
* Door mijn rugafweiking rijd ik helaas met mijn tenen naar buiten. Ja denken jullie vast, maar waarom rijd ze dan met zulke sporen? samen met mijn instructrice hebben wij gezegd gewoon met sporen te blijven rijden, omdat ik het paard er niet mee beschadig of overdreven mee prik

Ik weet wat ik doe Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:23

Myra1 schreef:
Ik vind haar best aardig lopen, maar ik vind jou echt te groot voor die pony.

OMG. Nagelbijten / Gniffelen
Veel te groot? Clown
Ik vind dat ze er nog prima op kan!
Tegenwoordig is iedereen te groot Nagelbijten / Gniffelen

Enfin, ziet er goed uit, en ik zag dat er een heel verhaal bijstond, niet gelezen maar echt veel commentaar heb ik niet, heb je zelf al gegeven Ja