Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Goofy44 schreef:Wie is de schrijver van dit artikel ?
) steffi87 schreef:Het feit dat een paard gaat staken als hj zich niet opensteld voor jou is wel waar, maar niet altijd.
Citaat:Mijn paard doet alles voor mij, maar zodra ik in haar na laat geven en dit een langere tijd doe, gaat ze dus staken.
Citaat:Op de een of andere manier heeft ze pijn, maar ik kan er niet achterkomen waar. Maar dat ze staakt betekent in mijn geval dat ze pijn heeft, niet dat ze niet voor mij open staat, want dat weet ik gewoon zeker dat ze dat wel doet.
erleyne schreef:haha, op welke manier dan??? Om zichzelf als organisator van evementen en instructeurs aan te prijzen? ik vind het nog wel meevallen. Ik heb er zelf in ieder geval wel wat aan gehad, en daarnaast vond ik het gewoon wel een leuk boek om eens door te bladeren. Pas later kwam ik er achter dat de theorie in zijn geheel in de hoefslag was gepubliceerd, dat was dan weer een beetje jammer, want die krijg ik gratis ( wel 2dehands natuurlijk)
erleyne schreef:Goofy44 schreef:Wie is de schrijver van dit artikel ?
De theorie komt volgens mij uit het boek van Academy Bartels.
Ik denk dat je paard zich geestelijk voor je openstelt als zijn aandacht bij jou is en hij vertrouwen heeft in wat je doet. Dat betekent dus je paard correct en consequent behandelen en zelf open staan voor de signalen van je paard. Dit werkt dus twee kanten op. Overigens denk ik dat hier voor een groot deel de ' ouderwetse' dürchlassigkeit mee wordt bedoeld: je paard accepteert jouw hulpen zonder problemen door zijn hele lijf en reageert direct. Dat is het toppunt van dressuur, dus niet zo gek dat de meeste mensen dat niet (zo makkelijk ) bereiken.

Rhodos schreef:2. Als een paard doet wat ik vraag is dat dan niet gewoon gehoorzaamheid? Of moet ik dit vertalen naar geestelijk openstellen?