Jong paard verzet zich.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Jong paard verzet zich.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 14:52

Het is een hele tijd goed gegaan met mijn 4 jarige ruin. Vorige week had hij wat last van zijn schouder en heeft daarom een paar dagen wat rust gehad. Maar ik stapte er gister voor het eerst op en na 5 min wat gereden te hebben begon hij naar mijn been te slaan. Hierop een tikje tegen zijn hals gegeven, daarna weer verder gegaan en beloond. Toen begon hij het vaker te doen, weer tik tegen hals gegeven en weer voorwaarts gegaan. Na dit consequent te hebben vol gehouden liep hij weer aardig goed door. Aan de longeerlijn doet hij dit niet. Hij loopt nu weer 100% en het zadel past goed. Hij gaf voordat hij al kreupel was af en toe ook een bokje, maar dit gewoon genegeerd.

Wie heeft er nog wat tips om dit aan te pakken?

Groetjes Nelleke

Anoniem

Re: Jong paard verzet zich.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:50

IK snap een tik op de hals al niet als reactie op een trap naar het ruiterbeen. Laat staan het paard.

Ik denk dat je communicatie richting paard onvoldoende duidelijk is. Gerichter reageren is denk ik je toverwoord.

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:54

Je paard heeft pijn en geeft dat geloof ik heel duidelijk aan door naar je been te slaan. (been moet weg)
Dan sla je hem terug en beloon je hem als hij weer doorloopt, maar wel met pijn.
Ik denk dat je er toch iets te vroeg op bent gaan zitten, hij heeft echt ergens last van want dit komt echt niet zomaar uit de lucht vallen.
Succes.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:55

wat voor schouderprobleem had je dier dan?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:58

hej wat leuk ik heet ook Nelleke !!!

misschien heeft het dier nog een beetje last van maar als je nu stopt gaat hij het miss wel misbruik van maken dus ik weet niet wat je moet doen

jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:08

ik denk dat je te vroeg teveel van hem vraagt, haalk de fysio erbij om de pijn te traceren en neem les van een goede instructeur. tot die tijd lekker longeren en losgooien!! succes

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:22

nouu..

dat heeft mijn merrie ook eeen hele lange tijd gedaan !
maar dan snap ik die tik op de hals absoluut niet Bloos
't zijn jonge paarden die je nogal uitproberen en dat was met die van mij ook het probleem
iedereen zij oooh ze heeft pijn ect ik dokter laten kijken ect niks t was gewoon ondeugenheid !!
maar als hij niks heeft dan pak je het als volgt aan :
spoor hem aan slaat naar je been je moet bijna voelen als hy het wilt doen pak je de zweep goeien tik op de kont ! slaat hij na teugels in een hand en hard met de zweep op z'n achterste slaan en door tikken tot je egt een reactie naar voren krijgt ! hij moet wegschieten !
dat probleem heb ik heel erg lang gehad dus ben opzoek gegaan naar een anderen instructeur
nu heb ik Remy Bastings ken je mischien wel ! hy heeft mer er helemaal doorheen geholpen je moet een jong paard voor zijn ! anders dan weet hij t en blijft hij het altijd proberen Verdrietig

Suc-6

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:26

ps.
als ik de rijfoto's zie dan zie ik ook geen contact...
de teugels hangen maar te hangen teugels goed aanemen & voorwaarts rijden op je zit !! Vork

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:53

Haha, inderdaad Carlina, dit is echt zulk jonge paarden gedrag... Denk je dat de mijne dit niet doet Knipoog Ik ga er echt niet een dokter bij halen omdat hij mij nu niet zo aardig begint te vinden en dat laat blijken *LOL*. Goede tik op de achterhand geven en niet schrikken van een bok erna of zo, dit doen ze wanneer ze niet direct willen laten zien dat ze onderdanig gaan worden aan jou. Nog een scherp tikje, dan zijn ze vaak wel weer beduust en luisteren ze weer ff Haha!

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 13:01

De tik op de hals deed ik aangezien hij naar een tik op zijn achterhand ging bokken. Ik heb gisteren en vandaag les gehad en het ging super, vandaag geen enkel teken van verzet Lachen Hopen dat het zo blijft.

CarlinaaX: welke foto's bedoel je?