Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wsundayl schreef:Nee keuze is niet beprekt tot zweep of sporen, vandaar het ?.
Ik heb goede instructie, met haar heb ik ook besproken om er of met een zweep of sporen bij te gaan rijden.
Alleen met goede instructie alleen krijg ik haar nu niet aan het lopen. Ja als mijn instructrice een stemhulp geeft dan reageert ze daar op.
Het probleem zit hem ook voornamelijk in het vanuit stilstand weer gaan stappen. Vanuit stap aandraven doet ze sneller.
Ik heb een keer eerder met zweep gereden en kreeg toen ook op de zweep geen reactie (waren ook "zachte" tikken, ik zat er voor de 5e keer op en wist niet hoe ze zou reageren. ). Ga hem er nu toch maar weer bijpakken. Hoop dat ze snel begrijpt wat ik bedoel.
Iemand een idee waarom ze zodra je erop zit zo slecht naar stemhulpen luistert van de gene die aan het rijden is. Als iemand vanaf de grond stemhulpen geeft reageert ze daar net zo goed op als altijd.
Vandaar dat ik vroeg naar instructie. Doe eens een keer ipv reguliere les een stapje terug, en zet 'm eens aan de longe met je instructrice in het midden en jij in het zadel? Alleen consequent vanaf het opstijgen al JOUW stem EN beenhulp gebruiken, in combi met zijn/haar (instructie) lichaamstaal en evt. longeerzweep.Citaat:Doe eens een keer ipv reguliere les een stapje terug, en zet 'm eens aan de longe met je instructrice in het midden en jij in het zadel? Alleen consequent vanaf het opstijgen al JOUW stem EN beenhulp gebruiken, in combi met zijn/haar (instructie) lichaamstaal en evt. longeerzweep.
, ja dat doen we volop.Citaat:En: belonen als ie braaf is!!