Wrangler (OO Seven x Mooiman)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Wrangler (OO Seven x Mooiman)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 15:09

Zaterdag zijn we voor de eerste keer met Wrangler weggeweest naar ander terrein, naar OO Sevendag. Hij moest er een soort PAVOcupproef lopen.
Hij heeft zich erg braaf gedragen, we zijn trots op hem! Daarnaast kregen we prachtig commentaar van de jury en mooie cijfers.

Wrangler is een ruin van 3,5 jaar oud, OO Seven (Rubinstein I x Doruto) x Mooiman (Flemmingh x Roemer) en 1.66 groot. Ik heb hem in augustus zadelmak gemaakt, drie keer mee gereden zodat er stap, draf en een grove rem en stuur op zat en daarna heeft hij vakantie gehad. In oktober is hij weer opgepakt, werd ca. 2 a 3 keer in de week gereden. Ik was net een weekje bezig met hem fanatieker werken maar toen raakte hij 4 weken geleden geblesseerd door gek te doen op de wei en moest ik 3 weken stappen. Hier is hij dus weer een weekje aan het werk.

Op de foto's is te zien dat ik nogal naar voren zit. Dat heeft een reden: bij de bevalling is mijn heiligbeen uit het lood gedrukt en het was fysiek onmogelijk om mijn bekken te kantelen. Ik ben onder behandeling bij de osteopaat en ook gewoon druk aan het oefenen thuis om mijn zit weer goed te krijgen. Daar zijn we dus hard mee aan het werk!

Genoeg gekletst, de foto's!
Opbouwend commentaar en tips zijn zeer welkom.
Graag geen commentaar alleen op mijn zit, dat staat hierboven al toegelicht en is reeds een aandachtspunt.

Afbeelding
Hij blijft iets achter de loodlijn, ik moet zijn neus er wat meer uitrijden.
Verder mijn hakken meer uitdrukken en over mijn zit dat staat hierboven al.

Afbeelding
Ik moet hem hier meer bij elkaar rijden. Hij wordt iets lang en komt iets te diep.

Afbeelding
Ik kijk teveel of zijn kopje er niet afvalt, hele onderbeen mee naar achteren Clown Echt vreselijk!
Maar het paard is leuk.

Afbeelding
Ik knik in in mijn heup en ben gespannen in elleboog en schouders.
Vond het van Wrangler wel een mooi beeld, dus ik zet hem erbij.

Afbeelding
Ik zit vreselijk en de foto is neerwaarts genomen maar check het achterbeentje!

Afbeelding
Hij zou iets hoger mogen en ik zit op dat moment net een keer bij te prikken maar vond dit zelf wel een mooie foto verder.

Afbeelding
Op de diagonaal. Volgens mij ben ik al aan het kijken om het andere paard te vermijden ofzo want hij is iets naar links gesteld. Zou anders echt niet weten waarom ik dat deed Clown

Afbeelding
We wachten het resultaat gespannen af...

een paar mooie portretfoto's nog:
Afbeelding

Afbeelding

Mindfields

Re: Wrangler (OO Seven x Mooiman)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:12

Wat een bloedmooi koppie zeg!!! En hij beweegt ook erg fijn zo te zien. Mooi ruim en een beetje knie, ik hou daar wel van. Gave foto's!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:15

Leuk om je zo toch nog te zien Haha! ik heb tijdens het rijden een hoop van je moeten missen, aangezien ik daar te druk had met Volumia (ter info, ik reed hier samen met Urielle in de bak Knipoog)

Gezien hoe kort hij weer aan het werk was na z'n blessure, en dat hij hier voor het eerst op vreemd terrein is, buiten én met een vreemd paard, vind ik het klasse hoe Wrangler zich heeft gedragen OK dan!

En het enthousiaste commentaar van de jury zei toch al genoeg Haha!

En wat heeft hij toch een prachtig koppie!!!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:44

Volgens mij zijn er weinig bokkers kritischer dan je zelf al geweest bent Urielle Haha!

Ik vind jullie een gaaf stel samen Ja Voor zo kort aan het werk ziet het er gewoon erg goed uit, en de jury vond dat ook zo te zien Lachen

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:50

Je had het over geen commentaar, maar waarom kraak je jezelf zo af Clown Overdrijven is ook een vak hoor Haha! Zo slecht is je houding nu ook weer niet.

Leuk om em nu eens goed onder het zadel te zien. Ziet er fijn uit !!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:53

mooi paardje hoor

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:59

Ludora schreef:
Je had het over geen commentaar, maar waarom kraak je jezelf zo af Clown Overdrijven is ook een vak hoor Haha! Zo slecht is je houding nu ook weer niet.

Leuk om em nu eens goed onder het zadel te zien. Ziet er fijn uit !!

Idd, hier ga ik helemaal met mee.
Hij ziet er echt mooi uit zo onder het zadel, en dat had de jury ook gezien Haha!
Veel succes en plazier op de aankomende wedstrijden. (Jij ging toch bij LRV de wedstrijden voor jonge paarden doen he?)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:13

Bedankt allemaal!

@Mindfields: hij kan idd heel lekker bewegen. Het letterlijk geciteerde commentaar van de jury was dan ook oa 'Dat ze stonden te kijken van het gemak, de veer, de elasticiteit en de lossigheid waarmee hij bewoog.' Die beweging is ook de reden dat ik hem destijds kocht want hij komt dus van dit, een jaar geleden: Afbeelding
1.58 groot en niet bepaald indrukwekkend Clown

@Javayo: ja het was echt heel leuk om met je samen te rijden en Wrangler was gelukkig helemaal niet zo bang voor zijn knappe halfbroer!

@Ellende: bedankt Haha! Ik zet zelf er maar bij wat ik al zag, dat bespaart mensen weer typwerk en mij 20000 keer hetzelfde commentaar Knipoog

@ Ludora, dank je wel Lachen Mijn zit is echt wel heel slecht momenteel hoor, er zijn nog veeeel ergere foto's bij qua zit maar die ga ik niet eens plaatsen. Dat ik naar voren zit zorgt natuurlijk ook dat ik hem moeilijker op de achterhand kan zetten dus het heeft wel prioriteit, maar goed, Rome is niet in een dag gebouwd en fysiek herstel kost gewoon veel tijd.

@missanous: bedankt, ik vind hem zelf ook erg mooi uitgegroeid en ik denk dat hij als hij wat bespierder en uitgezwaard is nog mooier wordt.

@Valentinow: dank je Haha! Ik ga hem idd bij de vierjarigen bij de LRV presenteren. Alleen jammer dat het echt een proefje is want de controle is er nog niet altijd helemaal en het zou zonde zijn als ik daarmee Wranglers glazen in zou gooien Bloos

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:59

Zo, dat begint al een echte vent te worden. Super dat hij zo braaf is geweest.
Heel veel succes verder!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:04

Ziet er goed uit! Lachen
Je mag inderdaad trots zijn op het mooie commentaar.

Hij is wel veel gegroeid of niet?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:13

Hij is heel hard gegroeid ja. Gelukkig wel in verhouding steeds.
Ik dacht toen ik hem kocht dat hij heel misschien naar de 1.65 zou gaan maar ik denk nu dat hij zelfs nog richting de 1.70 gaat raken.

Kleinuh_Sjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:17

Ziet er goed uit Urielle !!
Wat zijn het toch lekkere kanjers van OO Seven

Vind het nog steeds jammer dat ik heb niet zelf heb kunnen bewonderen!
Wie Weet Binnekort wel Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:20

Leuk een aansprekend dier!
Heeft wel wat trekjes van de OOseven van mijn stal, een merrietje. (staat te koop voor liefhebber Tong uitsteken )

Ik vind dat je hem netjes rijdt, jezelf niet zo naar beneden halen hoor. Doet een ander wel Tong uitsteken

Succes met hem!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:27

Wat een brachtige blackbeaty, meer commentaar als je zelf geeft kan ik helaas niet geven, ja misschien dat je je hakken nog iets meer mag uitdrukken, en je tenen iets meer naar binnen mag draaien, maar dat is maar heel klein. Groetjes

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:38

Urielle schreef:
Bedankt allemaal!

@missanous: bedankt, ik vind hem zelf ook erg mooi uitgegroeid en ik denk dat hij als hij wat bespierder en uitgezwaard is nog mooier wordt.

dat denk ik ook wel ja
hij loopt echt lekker zo aan die foto's te zien en heeft ook echt een heel sprekend koppie
ik hoop dat ik ooit zo ver kom met die van mij

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:04

Wat een knappe vent is het toch geworden! Ik moet em eens een keer in real life komen bewonderen geloof ik. Schijnheilig
Ziet er netjes uit! Ja

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:05

Sylleke schreef:
Wat een knappe vent is het toch geworden! Ik moet em eens een keer in real life komen bewonderen geloof ik. Schijnheilig
Ziet er netjes uit! Ja

Haha heb ik al gedaan, ok toen was ie nog iel. Maar toch Lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:37

Wat een geweldig gaaf paard! Echt een supergaaf ding! En kraak jezelf niet zo af, het valt allemaal best wel mee hoor. Veel plezier met hem!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:13

Wat een heerlijk dier! En een prachtig hoofdje. Lachen Het ziet er erg fijn en ontspannen uit, zeker omdat hij pas terug bezig is, en het de eerste maal op vreemd terrein was! Ik vind het er echt een heel fijn en aansprekend dier uitzien, ga je volgens mij nog veel plezier aan beleven! Succes ermee! Lachen

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:24

Het zag er echt heel goed uit. Je hebt een talentvol paard!!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:41

Prachtig paard, mooie foto's... ziet er uit als een topper!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:44

Dat ziet er zeker als een topper uit!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:29

Leuke foto's Urielle. Hij is mooi gegroeid!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 10:43

@Sam - moet je gezellig ook naar het paasconcours komen he! Proeven lopen trekt nog op niks hoor, maar dan hebben we weer flink wat halfbroertjes bij elkaar!

@Nicole - dank je wel Lachen Ik zal even wat reclame maken voor de merrie: OO Sevens zijn hartstikke fijne beesten mensen, zeker kopen!!! Haha!

@Keeyzie - je hebt gelijk, ik ga er op letten!

@Missanous - komt vanzelf joh. Ik durf weer niet te crossen en dat doe jij dan weer!

@Sylleke - je bent van harte welkom op stal hoor!

@Valentinow - hij moet nog een eind uitzwaren hoor! Hij was met zijn blessure helaas heel wat bespiering kwijt geraakt ondanks een poeder dat de spieren vast zou moeten houden.

@Kaat&Celine - dank jullie wel! Ik ga er zeker veel plezier van hebben *LOL*
(het rijden was niet zo ontspannen verder hoor, enge filmcamera op een hoek, publiek aan 2 zijden van de ring... hij had heel graag a la giraffe alleen een volte in het midden gedraaid! Maar goed, dat is aan de foto's niet zo te zien, behalve aan mijn knalrode kop)

@Mieke&Sansje&Snacker - bedankt! Dat was idd ook het commentaar van jury en publiek, dat het een getalenteerd dressuurpaard is met heel veel mogelijkheden voor de verdere sport. Ikke helemaal trots op mijn kereltje! Haha! Haha! Haha!

@Karin - dank je wel! Ik ben ook blij met hoe hij uit groeit *LOL* Ik ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat worden!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:51

Gaaf paard!