Jel op slipjacht in Austerlitz

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

Jel op slipjacht in Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 12:54

Zaterdag was het dan zover, Jel en ik gingen onze eerste slipjacht rijden. Het was een open jacht van de Soestdijkse jachtvereniging, een paar jachtruiters van stal hadden me overgehaald om mee te doen Sigaar Nu ik eens zelfs heb meegereden zijn de meeste vooroordelen verdwenen, Jel vond het fantastisch, we hebben echt een heerlijke rit gehad. Het waren 3 runs van ongeveer 8 km per stuk, met daarna een pauze of sherrystop. Natuurlijk kwam niet iedereen vlekkeloos over de sprongen, maar je kon overal keurig omheen rijden en de paarden redden zich eigenlijk prima. Jel was bloedfanatiek, en zelfs een viersprong vlak voor de sherrystop nam hij zonder problemen terwijl dat toch wel wat hogere hekken waren. Ik ben echt supertrots op hem, binnenkort gaan we weer crossen en dit was een fijne 'training' om hem moeiteloos met de groep door te laten springen, hij piekerde er niet over om te stoppen. Hier een kleine impressie:

Afbeelding
De honden voor aanvang van de jacht

Afbeelding
Jel heeft er zin in! Cool

Afbeelding
*ZOEF* Ik ben een jachtpaard Hyper!

Afbeelding
Ik wil geen pauze ik wil verder!

Afbeelding
Ik zei toch.. Schijnheilig

Mijn vader was bijzonder on-talentvol in op het knopje drukken op het juiste moment van de sprong ( Clown) maar hans feijth is het wel gelukt: http://www.h2f.nl --> 2007--> slipjacht austerlitz

Jel is bij deze omgedoopt tot JPP: Jacht-Pony-Paard Vork Iedereen was het er wel mee eens dat wat hij mist qua formaat, hij met zijn karakter dik compenseert Haha!

Dit is trouwens geen topic voor een discussie over slipjachten, dit is een impressie van wat voor ons een superleuke dag is geweest, en wat we volgend jaar zeker weer gaan doen! Lachen

lil_kim

Re: Jel op slipjacht in Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:12

Leuke foto's was vast een leuke rit Knipoog . Wat voor ras is je paardje?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:53

ziet er leuk uit!
ik ga dit jaar waarschijnlijk ook mee doen
lijkt me erg gaaf

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 19:10

@kim1988: Jel is een kruising van nrps met nog iets, onder andere russisch arabier

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:35

klinkt erg leuk! en ziet er ook leuk uit joh Ja

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:06

Lijkt me echt gaaf om te doen zeg. Haha!
Je ziet dat hij er echt plezier in heeft.(jij ook trouwens)
Ziet er netjes uit.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:11

Dit lijkt mij nou ook geweldig om een keer mee te maken! Mooie foto's! Machtig gevoel zeker zo'n jacht?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:16

Wat een prachtig paardje heb je! Geweldige uitstraling Haha! Heel gaaf ook die foto's!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:17

ziet er hartsikke leuk uit

leuke foto's

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:20

Jaaaa.. Heb ik gezien! Ik sta op manege Austerlitz (vlak naast het dorpsplein) en heb op mijn vertrouwde rondje Austerlitz ook een paar hindernissen meegenomen Haha! Toen waren jullie denk ik al klaar.. Ben het parcours vanaf die berg zeg maar (waar jullie naar beneden moesten) gevolgd.. Vond het leuke hindernissen en ze waren ook niet zo heel moeilijk.. Vond het soms wel raar want op een gegeven moment had je een dubbelsprong en daarna moest je de weg oversteken en daarna was er gelijk weer een sprong gevolgd door een recht galoppad.. Galopperen jullie de weg dan gewoon over?? Mijn pony is zulke hindernissen helemaal niet gewend dus in het begin wat twijfelachtig maar ze sprong het wel allemaal Haha! Lovers

P.s. Bij die autosloperij dat heeeele smalle pad had je eerst zo'n denneboom waar je over moest en daarna zon heel klein laag hindernisje.. Merkte je ook dat die kapot was?? Naar beneden gehaald zeg maar? Dat hebben wij gedaan Clown Hihihihi.. Ik was namelijk eerst met een manegeles met de intructrice mee geweest al soort begeleiding en we konden er daar echt niet langs dus toen is ze afgestapt en heeft ze de niet vastgebonden deel van de boom of de grond gelegd zodat al die miezerige ponietjes er over heen konden en later wilde ze hem er weer opleggen maar dat lukte niet meer dus toen hebben we het maar laten liggen.. Nagelbijten / Gniffelen Omdat ik toen dus al die hindernissen had gezien heb ik het parcours later nog een keer gevolgd Clown
Kon trouwens echt NIEt ontdekken waar de start was want jullie verzamelden op het dorpsplein en het pacours kwam van de berg af.. vond ik nogal apart dus kon het niet echt ontdekken.. Waar zijn jullie gestart dan??

Sorry voor het lange verhaal Vork

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:02

ik ben persoonlijk niet zo voor jachten. Nagelbijten / Gniffelen
maar kom.
mooi paard Lachen volgens mij vond hij al dat galoperen enzo wel heel leuk, niet? (eigenlijk wel duidelijk te zien op die laatste foto Tong uitsteken)

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 01:40

Ja Jel was waanzinnig enthousiast, hij is sinds de jacht oervervelend en drammerig en al 3 keer ontsnapt toen zijn stal op een kiertje stond. Volgens mij vindt hij dat hij nu een jachtpaard is, en aan zijn hoofd te zien vindt'ie dat wel een leuk plan Clown

Hadden jullie trouwens gemerkt dat hij eigenlijk nog een pony is, of maakt die brutale blik in zijn ogen echt een paard van hem Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:56

Nee, absoluut niet, had hem echt aangezien voor een paard!

Leuk dat je paard het zo tof vond, die van mij vind dat vast ook heel gaaf!