Ik rijd nu al een tijdje een paardje en we botsen nu toch tegen een paar dingen op.
Ze is pas 4 jaar en na het inrijden nooit meer echt gereden dus dat is ook een gedeelte waar het aan ligt, maar ik heb graag wat tips..
ik zal maar bij het begin beginnen.
we reden eerst alleen maar in de wei, ze let daar totaal niet op en ik weet niet of er een manier is om haar oplettend te krijgen?
ook is het steeds als ik links wil , wil zij rechts, maar er zit wat prikkeldraad langs de rand van de wei en daarom durf ik er niet zo dicht langs en dat is dan lastig als zij niet de kant op wil die ik op wil en richting prikkeldraad gaat.
ik krijg haar dan ook amper meer de goede kant op, tips om dit beter te laten lukken?
We hebben sinds kort ook les op de manege, de eerste les ging hartstikke goed, ze lette goed op, was niet bang voor de dingen die daar stonden en ze liep netjes naar onder.
ik ben daar nu 2 lessen verder en ze gaat nu niet meer naar onder, is bang voor alles wat er in de bak staat (ook als ik haar van tevoren naar de dingen laat kijken) en let ook niet echt meer op.
verder gaat ze moeijk in galop, ze gaat meer rennen in draf zegmaar en heeft moeite met die overgang van draf naar galop.
Hebben jullie tips voor mij?
ik kan ze namelijk heel erg goed gebruiken