Voeten uit de beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gitt

Voeten uit de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 21:54

Haai,
Ik heb heel vaak als ik moet gaan doorzitten en wil overgaan in galop dat mijn voeten uit de beugels glijden. Scheve mond
Heef tiemand toevallig tips daarvoor??
xx

BE_GENTLE

Re: Voeten uit de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:08

goed je benen lang maken en hakken uitdrukken en anders je beugels 1/2 gaatjes kroter..

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:09

El_beauty, maar uiteindelijk moeten die beugels toch weer langer, en dan heb je niets opgelost.

Mij raad, eventueel antislipbandjes in je beugels steken. En als je gaan galoperen op je binnenvoet gaan steunen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:13

Als je voet uit de beugel glijdt heb je er niet genoeg druk op. Je benen dus langer maken en je hak goed uitdrukken. Veel mensen trekken hun hakken op als ze moeten doorzitten.

@soet: dat hangt ervan af: als de beugels te lang zijn nu, hoeven ze niet meer langer. Anti-slip lijkt mij overbodig, je schoeisel en je beugelblokjes zouden stroef genoeg moeten zijn...Als je er met lichtrijden niet uitglijdt, lijkt me niet dat dat te glad is.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:26

Soet schreef:
El_beauty, maar uiteindelijk moeten die beugels toch weer langer, en dan heb je niets opgelost.

Mij raad, eventueel antislipbandjes in je beugels steken. En als je gaan galoperen op je binnenvoet gaan steunen.

En daar los je het probleem ook niet mee op wel dan.. maar gewoon benen langer maken en hakken uitdrukken gewoon proberen ook als je niet hoeft te galloperen af en toe eens doorzitten en je benen proberen lang te maken.. net zo lang tot het je lukt Lachen

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:27

Wat jij moet doen is je bovenbenen ontspannen als je gaat doorzitten. Op het moment dat je je bovenbenen gaat aanspannen gaan je knieen wat omhoog en je voeten schieten dan uit de beugels.

izzie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 03:02

misschien rij je met te lange beugels.
en probeer idd je hakken meer uit te drukken.

Fleurtje_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:30

ik denk dat je iets te veel knijpt met je benen waardoor je eigelijk niet veel druk op je beugels hebt als je dan gaat doorzitten houd je je eigelijk vast om je paard inplaats van dat je op je kont zit, probeer je benen lekker te ontspannen enop je kont te gaan zitten en houd je hakken indd laag, als je voelt dat je beugels uitglijden kan je je hakken nog even iets xtra uitdrukken, je kan idd ook even kijken of je beugels niet te lang zijn veel succ6 Tong uitsteken

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:46

Je raakt je beugels kwijt omdat je je knieen optrekt. Probeer langzaam te draven zodat je makkelijk en lekker kan blijven zitten en probeer je benen gewoon te laten hangen. En als je aan wilt springen probeer dan om ontspannen en stil te blijven zitten. (Niet te veel met je zit doen want krijg je weer spanning en trek je je knieen weer op.

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 18:12

Oke bedankt iedereen Haha!
Er zitten hele goede tips tuseen Vingers aflikken

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:20

Ik ga altijd als ik moet doorzitten om te oefenen ( niet bij een wedstrijd doen ofzoiets! ) als een zoutzak zitten en goed de bewegingen proberen te voelen! Veel succes Knipoog

stephaniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:21

Probeer goed je benen lang te houden en je hakken goed uit te drukken. Succes!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:42

Benen lang maken en je hakken naar beneden drukken!
Probeer niet je hakken en knieen op te trekken als je aan wilt springen in de galop.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:01

Goede druk op je benen en voeten houden. En alles wat hier boven genoemd is Lachen en veel oefenen. Dus aanspringen en weer terug, aanspringen en weer terug. Uiteindelijk lukt het je echt wel!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:14

gewoon goed je hakken uitdrukken, dat moet genoeg zijn als je beugels niet te lang zijn

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 04:11

Ontspannen, ontspannen en nog eens ontspannen. Tong uitsteken

Het klinkt alsof je doorzitten nog niet helemaal onder de knie hebt; ineens de beugels verliezen betekent namelijk dat je tijdens het doorzitten onbewust de spieren in je benen aanspant om je evenwicht te bewaren. Je beugels korter maken zou kunnen helpen, maar daarmee los je het probleem (doorzitten zonder spanning) niet op.

Wat beter zou zijn is leren beter door te zitten, dan heb je vanzelf geen problemen met je beugels meer. Begin om te oefenen op een paard met een comfortabele draf, evt. aan de longeerlijn. Een trucje wat we hier vaak gebruiken is als een cowboy een beetje naar achter hangen en met een hand de achterkant van het zadel vasthouden; als je het goed doet en je je volledig ontspant dan voel je de beweging die je met je heupen hoort te maken. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je aldoor je zadel vasthoudt, maar zo kan je in ieder geval voelen hoe het voelt als je ontspannen bent. Wat soms ook wel eens helpt is om veel zonder beugels te rijden, dan zitten je benen in een natuurlijke positie en staat er minder spanning op je spieren.

Succes ermee! Haha!