simply the best terug na een flinke dip! (jetset-D)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

simply the best terug na een flinke dip! (jetset-D)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 20:31

ne eigenlijk al heel lang het moeilijk hebben met dat zijn achterhand er niet bij was, dus daar heel wat train uurtjes ingestoken. door alleen maar overgangen te rijden. toen werd dat gelukkig beter

maar het probleem bleef dat hij te diep liep, en dat zijn hals niet genoeg gespierd was. en dat ze ook vaak tegen mijn hand werd, ik kreeg slechte punten tijdens wedstrijden omdat ze constant liep te trekken. het werd op een goed moment echt een trek spelletje, en ik was dat echt zo zat! want ik kon niet meer lekker rijden, de oefeningen kon ik niet meer goed doen door die aanleuning probleem. zoals jullie nu zien heb ik er aan halsverlenger aan, zodat ze zich er niet uit kan trekken en dat ze leert bij elkaar te lopen. ze pikt het heel goed op, ook zonder loopt ze super. heerlijk in de hand, en eindelijk kan ik weer eens lekker trainen. ik houd de halsverlenger en nog wel even aan, zodat ze zich eerst gaat ontwikkelen. want ik wil niet dat het probleem weer erger word. nou dit is het resultaat:

en zoals jkullie zien is de bak niet meer helemaal heel. dat komt omdat we een nieuwere en grotere bak krijgen. en zonet waren de bomen erom heen geplaatst

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

en tot slot gerbrich er nog even op
14.
Afbeelding

Dess

Re: simply the best terug na een flinke dip! (jetset-D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:34

Ziet er gOed uit. Alleen prObeer je hakken niet op te trekken!

juultju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:41

het ziet er heelerg mooi uit
echt mooi paard. Knipoog

tia_maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:42

ben eht met hierboven eens ziet er verder super toppiej uit ga zo door meid

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:45

Super leuk dier! Lachen Van dat hak optrekken ben ik het mee eens, maar mssn is dat maar een momentopname! Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:45

Leuk paard en mooi dekje. Ziet er netjes uit maar snap je probleem. Paard is nog vrij zwaar van voren om te zien. Denk dat je je paardje nog wat vlugger moet maken voor het been, kort schakelen. Voorwaarts en weer terug op zit en been. Probeer ook af en toe eens los te laten van voren en kijk hoe je paardje dan blijft lopen. Vind het verder een erg leuk dier, 't beeld ziet er verder netjes uit.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 22:25

Miss_Blimm schreef:
Leuk paard en mooi dekje. Ziet er netjes uit maar snap je probleem. Paard is nog vrij zwaar van voren om te zien. Denk dat je je paardje nog wat vlugger moet maken voor het been, kort schakelen. Voorwaarts en weer terug op zit en been. Probeer ook af en toe eens los te laten van voren en kijk hoe je paardje dan blijft lopen. Vind het verder een erg leuk dier, 't beeld ziet er verder netjes uit.

dat is ook waar ik constant mee bezig ben, maar ik vind nu de aanleuning even belangrijker, en daarna kan ik weer verder met het voorwaards maken, en dat ze lichter in het geheel word Bloos

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:30

maar als je haar voorwaatser enz.. rijdt zoals hierboven dan wordt de aanleuning toch ook beter ? Bloos

verder mooi paard en je rijdt netjes! Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 08:10

_Charlotte_ schreef:
maar als je haar voorwaatser enz.. rijdt zoals hierboven dan wordt de aanleuning toch ook beter ? Bloos

verder mooi paard en je rijdt netjes! Lachen

dat is ook zo, en ik rijd haar ook voorwaards. maar ik wil haar eerst ontspannen voordat ik moeilijke oefeningen ga rijden. Knipoog

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:55

Citaat:
dat is ook waar ik constant mee bezig ben, maar ik vind nu de aanleuning even belangrijker, en daarna kan ik weer verder met het voorwaards maken, en dat ze lichter in het geheel word

alles draait om de motor (dus het voorwaarts rijden, tempowisselingen etc.) en zodra die motor nog niet goed werkt, is het imo onverstandig om aan de voorkant te gaan werken. Zo verlies je de impuls en wordt je paard alleen maar zwaarder op de hand. Dit zie je ook gebeuren op de foto's waar je je handen te hoog houdt, hier moet je haar als het ware zo ondersteunen omdat ze anders te zwaar op de hand wordt -> nog geen goed werkende motor
Daarintegen ziet foto 4 er super uit (behalve handen), oortjes mooi op hoogste punt en paard goed voorwaarts! Ik zou haar proberen in deze houding te blijven rijden, wel of niet nageelfijk maar iig met de oren bovenin, want voor een paard dat al niet heel erg voorwaarts uit zichzelf is, is het alleen maar moeilijker op het moment dat hij (eigenlijk) te diep loopt.
Verder mooi paard, ook heel mooi dekje!
succes!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:12

Ziet er leuk uit! Lekker paardje...maar heeft hij nou zo'n enorme piephak ?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:18

Ziet er heel goed uit, jullie komen er wel. Erg mooi dier!
Wat is er mis met een piephak Cristina? Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:55

obiwan schreef:
Citaat:
dat is ook waar ik constant mee bezig ben, maar ik vind nu de aanleuning even belangrijker, en daarna kan ik weer verder met het voorwaards maken, en dat ze lichter in het geheel word

alles draait om de motor (dus het voorwaarts rijden, tempowisselingen etc.) en zodra die motor nog niet goed werkt, is het imo onverstandig om aan de voorkant te gaan werken. Zo verlies je de impuls en wordt je paard alleen maar zwaarder op de hand. Dit zie je ook gebeuren op de foto's waar je je handen te hoog houdt, hier moet je haar als het ware zo ondersteunen omdat ze anders te zwaar op de hand wordt -> nog geen goed werkende motor
Daarintegen ziet foto 4 er super uit (behalve handen), oortjes mooi op hoogste punt en paard goed voorwaarts! Ik zou haar proberen in deze houding te blijven rijden, wel of niet nageelfijk maar iig met de oren bovenin, want voor een paard dat al niet heel erg voorwaarts uit zichzelf is, is het alleen maar moeilijker op het moment dat hij (eigenlijk) te diep loopt.
Verder mooi paard, ook heel mooi dekje!
succes!

d
aarin heb je ook gelijk, en ik probeer er ondertussen ook mee bezig te zijn. en het gaat eigenlijk steeds beter, ze pakt het goed op. alleen moet inderdaad wat lichter van voren worden Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:56

Cristina schreef:
Ziet er leuk uit! Lekker paardje...maar heeft hij nou zo'n enorme piephak ?

hij heeft een beetje een piephak ja

x_BlueEye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:02

IK wil hier wel even op reageren. Ik ben namelijk dat rare meisje dat op de laatste foto op dat brave paard zit. Jullie ehbben het over niet voorwaarts of impuls genoeg. Maar dat valt alles mee! Serieus. Je hoeft je been aan te leggen en zij reageert.. Je kan haar terug nemen op je zit. Het voorwaartse is echt een moment op name volgens mij. Ik heb er namelijk bij het rijden totaal geen last van gehad. In de galop wil ze nog wel eens tegen je hand komen maar dan even stevig met je benen knijpen en ze laat los. Overigens heb ik een half jaar geleden op haar gereden en ik vind dat Lot en Simply enorm vooruit zijn gegaan. Hij is veel makkelijker in de hand, op het been en op de achterhand ook al veel beter.. Lachen Mijn complimenten lot Lachen Succes der verder mee Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:03

wat een super lief compliment, en ik denk dat het inderdaad een beetje zo zit Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:09

Hm ja moeilijk uit te leggen hoe ik het bedoel maar denk dat Obiwan een heel eind komt. Snap dat je paard aan het been is maar mis gewoon een beetje de actie achter. Denk dat ze nog iets vlijtiger mag worden en nog sneller op je been. Zeg daarbij niet dat het er niet netjes uitziet want dat doet het wel! Maar het mag nog iets flitsender. Denk dat als je vanuit die actie van achter gaat werken de voorkant vanzelf beter wordt Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:18

Da's geen kleintje of wel? Knipoog Heel erg veel succes met het bereiken van je doelen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:28

Hij oogt nog steeds wat zwaar en hangerig op de hand eerlijk gezegd, en imo zijn er goede tips gegeven. Het lijkt mij ook een groot paard, daar is het allemaal wat moeilijker mee om ze aan elkaar te rijden. Probeer toch door heel veel korte snelle overgangen en schijnovergangen om hem achteraan sneller te krijgen en door veel voltes, slangenvoltes en weer die overgangen om hem ook sterker te krijgen. Hartstikke fijn dat hij snel reageert op het been, gebruik dat in je werk! Er wordt niet zozeer gezegd dat hij traag op de hulpen reageert maar dat het achterbeen sneller en electrischer moet worden. Verder heb je een mooie zit, zijn jullie een leuke combinatie en kunnen jullie een heel charmante verschijning worden samen, maar eerst die motor harder aanslingeren! Succes!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 22:09

bedankt voor de tips, het klopt inderdaad wel. maar daar zijn we ook echt mee bezig. en dat is dus niet zomar opgelost, en we gaan al elke dag een stapje vooruit. en het is al veel beter dan we ooit durfde te hopen. dus we werken er hard aan! Haha!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:05

Tips zijn al gegeven hierboven, jullie blijven een leuke combinatie!

White_Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:09

Mee eens met de tips, heb niks toe te voegen. Alleen leuk stel zijn jullie Lachen Succes met alles! Pling

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 21:42

dankjullie!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:46

Wat een mooi paard zeg Pling Loopt erg netjes, de hulpteugel word goed gebruikt. Hopelijk kan ie er snel af en gaat het weer top met jullie! Ik vind jullie erg leuk samen Knipoog

Boktxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:54

Best mooi paard, maar ik vind m persoonlijk (nog) niet goed lopen, echt teveel op de voorhand en weinig impuls. Ze heeft ook in verkeerde knik in de hals. Nou is het niet erg om paarden diep te rijden (dat vind ook niet iedereen dat weet ik maargoed, ik vind van wel) alleen dan moeten ze wel voorwaarts gereden worden, en de achterhand actief zijn. Dat is hier niet het geval, dus als je dr nu zo gedwongen naar beneden probeerd te rijden wordt het alleen maar erger. Die halsverlenger zou ik echt zeker niet meer gebruiken.