Verkeerd de teugels in de hand.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Verkeerd de teugels in de hand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 17:16

Haaj.

Ik zie sommige mensen hun teugels verkeerd vast hebben. Ze hebben m niet tussen de ringvinger en de pink, maar gewoon hellemaal vast in de hand. En daardoor he je slecht contact. Gister ging ik ff langs bij mijn vriendin, die heeft haar verzorgpony hier staan. En er reed ene meisje in de bak die haar teugels vast had met haar gehele hand, ik had al gezegt van je meot eht zo doen, maar zie zij nee het meot zo dat andere is fout. Maar dat je je teugels tussen je ringvinger en pink hebt is juist toch goed?

sylviej

Re: Verkeerd de teugels in de hand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:18

tuurlijk moet je het zo doen gelijk jij het zegt!
ik kan me toch niet voorstellen dat je goed kan sturen met de teugel in je hele vuits
dat gaat toch moeilijk , niet ?? Tong uitsteken

dat zijn meestal mensen die alles beter weten Haha!

gewoon laten doen als ze het zelf zo willen , jij wilt ze toch maar alleen helpen Knipoog;)

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:18

sylviej schreef:
ik kan me toch niet voorstellen dat je goed kan sturen met de teugel in je hele vuits

gewoon laten doen als ze het zelf zo willen , jij wilt ze toch maar alleen helpen Knipoog;)

vuist ** Tong uitsteken

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:19

Hey toevallig ik merkte dit laatst op bij foto's hier op bokt.. heb er verder niet zoveel aandacht aan besteed. Ik denk dat het ook een beetje ligt aan jezelf... wat vindt je fijn en wat niet...

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 17:20

sylviej schreef:
sylviej schreef:

vuist ** Tong uitsteken

ja maar ik kan daar gewoon slecht tegen neem aps ene gien paard als je weet hoe je erop meot zitten en hoe je goed contact kan houden. met je vuist sturen is vet irri heb het 1 keer geprobeert nou had meteen een dikke blaar onderaan mijn pink.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:22

Tja, het hoort idd zo als jij zegt en ik rijd ook zo. Maar ik denk niet direct dat je veel minder goed kan rijden als je het niet doet. Ik ken zat mensen die het niet zo doen en die toch fatsoenlijk contact hebben. Ik denk wel dat je misschien als je echt op hoger niveau gaat rijden het wat lastiger krijgt ... Ik rijd iig liever met (de nadruk op) mijn ringvinger dan mijn pink.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 17:23

supertygetje schreef:
Tja, het hoort idd zo als jij zegt en ik rijd ook zo. Maar ik denk niet direct dat je veel minder goed kan rijden als je het niet doet. Ik ken zat mensen die het niet zo doen en die toch fatsoenlijk contact hebben. Ik denk wel dat je misschien als je echt op hoger niveau gaat rijden het wat lastiger krijgt ... Ik rijd iig liever met (de nadruk op) mijn ringvinger dan mijn pink.

Ik vidn dat als je het zo vats hebt beter het paard kan inhouden met je pink en ringvinger met je vuist glijdt het zo weg de teugels.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:23

De meeste mensen doen de teugels inderdaad tussen wijsvinger in pink door. Net als dat de meeste mensen links opstijgen. Het is maar net hoe het je aangeleerd is en hoe je het gewend bent.
Dat jij een blaar had onderaan jouw pink wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. Blijkbaar had je te veel druk op de teugels.
Als de teugel wegglijdt heb je bij je duim iets niet goed onder controle.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 17:25

ik zeg neit dat ik dat heb maar met je vuist inhouden gata ene beetje moeilijk ja ik wete neit hoe die mansen dat ervaren maar ik vidn eht verrekte irri als zij eht lekker vinden laat ze:p

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:38

Suusje92 schreef:
ik zeg neit dat ik dat heb maar met je vuist inhouden gata ene beetje moeilijk ja ik wete neit hoe die mansen dat ervaren maar ik vidn eht verrekte irri als zij eht lekker vinden laat ze:p

Inhouden doe je niet met je teugels als het goed is.
Beetje beter gebruik van het Nederlands en van leestekens zou ook wel handig zijn.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:51

Ik begrijp niet waarom het fout is als je de teugels onder de pink door vast hebt in plaats van tussen de ringvinger en de pink. Vraagje hoe doe je dan de teugels vasthouden als je met stang en trens rijdt ?
Ik leer mijn leerlingen in het begin altijd onder de pink vast te houden zodat ze een stillere hand krijgen de handen beter rechterop houden en de teugels niet door de hand laten glijden daarna moeten ze ook tussen pink en ringvinger de teugels vast kunnen houden. Zodat ze dit op beide manieren kunnen rijden.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:55

ik heb mijn teugels ook onder mijn pink door..
toevallig rijdt ik tegenwoordig met twee teugels dus heb ik er ook tussen pink en ringvinger Knipoog
maar ik heb het altijd zo geleerd onder je pink
persoonlijk vind ik dat je met je pink veel stiller kunt vragen.. dus dat je wel wat speelt met de teugels maar niet gelijk je hand helemaal beweegt. en zoals andafries zegt: ik zie veel mensen die het wel zo hebben als jou en hun hand niet rechtop (kunnen) houden, ik heb daar nooit last van gehad.

ik zeg niet dat jou manier fout is, het hangt er denk ik ook van af wat je zelf prettig vind rijden Knipoog

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:59

Het hangt er maar net vanaf... bij mijn pony had ik hem gewoon tussen ringvinger en pink, bij shamrock vaker om m'n pink, dat rijdt bij Shamrock fijner vind ik.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:03

Ilsemarie: Bedoel je dat je je teugel rond je pink heen draaid?
Zoja: Let daar toch echt mee op, als je valt heb je weinig kans dat je teugel zich zelf loslaat, integendeel, je teugel gaat je pink geen lucht meer geven, met alle gevolgen van dien.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:05

Neee tuurlijk niet, ben niet helemaal gek hoor Tong uitsteken
Maar gewoon niet tussen pink en ringvinger maar die andere optie Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:05

zo moet je ze vast houwden met mennen Huilen van het lachen
met rijden idd zo Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:06

Ah, ik dacht al. Omdat je zegt 'Om je pink' Ik schrok behoorlijk toen ik het las Nagelbijten / Gniffelen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:10

haha lijkt mij toch echt niet fijn rijden.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:12

je kunt het maar beter zeggen , want ik heb het vroeger ook verkeerd geleerd ik reed met mijn handen of ik op een paardenkar zat Tong uitsteken maar nu doet ik het weer goed, maar dat is moeilijk om af te leren dus direckt zeggen zodat ze er dan mee bezig kan.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:14

Soet schreef:
Ah, ik dacht al. Omdat je zegt 'Om je pink' Ik schrok behoorlijk toen ik het las Nagelbijten / Gniffelen

aah rustig maar hoor Ach gut

Maar hij gaat wel om m'n pink, alleen niet erom heen gewikkeld, arme pink zou dat zijn Nagelbijten / Gniffelen

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 19:49

Lekker 1 goeie ruk en je pink uit de kom Pijnlijk:p

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:52

Femkee schreef:
je kunt het maar beter zeggen , want ik heb het vroeger ook verkeerd geleerd ik reed met mijn handen of ik op een paardenkar zat Tong uitsteken maar nu doet ik het weer goed, maar dat is moeilijk om af te leren dus direckt zeggen zodat ze er dan mee bezig kan.

dan heb je je handen wel heel raar gehad want geen van beide opties lijkt op de manier waarop je je handen houdt met mennen. (tussen pink en wijsvinger of onder je pink door)
daar heb je namelijk beide leidsels in een hand en trekt je de ene aan met je andere hand Knipoog

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:01

Het lijkt mij alleen ongevoeliger voor jezelf en harder doorkomen voor het paard (bijv. ophoudingen). Maar als iemand het zo het prettigst vind, dan zal dat wel zo zijn.

stephaniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:12

Geen vuist, gewoon tussen ringvinger en pink.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:23

Een vriendin van mij rijd ook zo, die heeft het altijd al zo gedaan. Zo heeft zij het aangeleerd, en tsja, zij rijd zo prima. En ik zal het niet ''slecht'' noemen...