Fjord stermerrie hoogdrachtig en haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Fjord stermerrie hoogdrachtig en haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 00:23

foto's spreken voor zich:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De meiden die rijden zijn beide 10 jaar, erg jong nog. Annekee is een niet al te makkelijk haflinger en vrenkse dus hoogdrachtig. Verwacht daarom ook niet dat ze super kunnen lopen helemaal omdat anneke nog aan het herstellen is van hoefbevangheid en dus nog erg zwaar en uit conditie. De meide komen nog maar een paar weken bij mij, maar zijn al super vooruit gegaan!
Laatst bijgewerkt door lailapri op 18-03-07 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

x_moontjuh_x

Re: Fjord stermerrie hoogdrachtig en haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:28

IK kan er naast zitten maar, als een merrie hoogdrachtig is ga je toch niet springen ?

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:29

dit dacht ik dus precies hetzelfde x_moontju_x!
gun dat beest gewoon een beetje rust.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:33

Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Niet echt bevordelijk voor je merrie dit.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 00:35

waarom niet?
ik wist dat hier commentaar op zou komen, maar merrie vind het leuk en er is niet vaker gesproken als dat er foto's van zijn. Natuurlijk gaan we niet hoog springen en niet wild door de bak scheuren en uren rijden, maar omdat we niet weten wanneer ze is uitgerekend en daarom veel op stal staat en al een maand uier heeft is het lekker als ze af en toe even lekker gereden wordt en wat is nu 30 kilo?
Ze geeft het zelf duidelijk aan want een tijd geleden reed er nog wel eens volwassene op maar dan was het na 15 min echt klaar en te zwaar voor haar. Maar dit gaat prima.

Ik ben van mening dat beweging tot de laatste dag goed is, gaat alles veel makkelijker.
We hebben ook een aantal shetjes op alledag staan (al over tijd) nouja als ik die los doe of aan de longeerlijn of lange lijnen halen ze veel ergere kunsten uit!
Foto van 3 merrie's die vergelijkbaar zijn kwa dracht
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OBPWT4HC

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 00:38

oja ik zal ook een mailtje sturen naar alle paardjes in het wild dat ze als ze drachtig zijn ze alleen maar stil mogen staan en grazen, niets anders want ja ze zijn nu eenmaal breekbaarder dan porselein.
Vluchten, nodige sprongen wegjagen van andere, etc etc kan allemaal niet.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:42

Hoi,

Sorry dat ik het zeg maar deze paarden leven toch niet in het wild?

En het is idd net erg lekker voor de drachtige merrie op te springen. Je bonkt zeg maar als het ware weer op de rug neer als ze springt... Echt absoluur niet rot bedoelt hoor!

edit: Maar ze is wel echt mega dik! Mijn ponytje is ook een dikkerdje aan het worden(ook drachtig) weet je wanneer ze moet veulenen?

groetjes amber
Laatst bijgewerkt door Amber_VZ op 18-03-07 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:46

Ik had het ook niet gedaan...
Ook omdat het zadel niet meer goed ligt, als ik het zo zie..!

x_moontjuh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:52

Inderdaad hert zadel ligt niet goed,
en het kan wel zijn dat je paardje het allemaal leuk vind prima ! daar hoor je mij niet over alleen doe dat nadat ze een veulentje heeft.
waar je nu mee bezig bent en dat besef je misschien niet is niet zo heel slim.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 00:53

ja we zijn erg verandert kwa vorm, was heel vet, en had ander zadel, maar nu bij haar rug afgevallen en dikke buik gekregen.
Ik zou het niet weten, als ik mijn gevoel volg denk ik dat het nog zeker wel een maand gaat duren (mis wel 2) maar goed ze heeft dus al uier en we willen niet dat ze buiten in de smurrie gaat bevallen dus maar veel stal.

Nog over het zadel. Zijn aan het sparen voor boomloos of bareback pad, zijn we nog niet helemaal uit. Ik weet dat de meningen erover verdeeld zijn, maar voor zo'n brede pony lijkt het me toch lekkerder vooral omdat het zo moeilijk passend is te krijgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:54

Dit is meer cavaletti hoogte hoor, mij lijkt het niks voorstellen als alleen maar balkjes lopen Knipoog En ik denk dat die twee meisjes erg licht zijn.. Als je er nou een zware ruiter opzet en je laat haar over een halve meter gaan dan kan ik me de reacties voorstellen, maar dit is een beetje overdreven Knipoog Is het echter zo dat de fjord ook het kruisje heeft gesprongen, dan zeg ik op mijn beurt ook dat ik dat een beetje hoog vind Knipoog

En ik vind die twee paarden van jou wel erg braaf met die twee smurfjes erop Haha!

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:58

Mooie fjord heb je! Er zit al wel een flink buikje onder he!
Hoop voor je dat het een prachtveulen word!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 01:04

ja helaas niet door een fjord gedekt, erg zonde, maar door bont rijpaard hengst volgens vorige eigenaar.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:04

oeww..Word zeker een heel appart en mooi veulentje!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:13

ik vind wel dat je erg heftig reageerd. Zelf ben ik er ook op tegen(op het springen). De haf vind ik er leuk en ik ben benieuwd naar het veulen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 01:14

ja alleen persoonlijk vind ik het wel jammer, maar je weet niet wat eruit komt natuurlijk!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:24

Wat een mooi gezicht Ze zien er leuk uit en lekker dik hahaha.

Maar overdat springen maak je niet druk als het nou een meter is maar ja dit is zo laag ik zie er geen kwaad in en hoe doen die sport spring ruiters dan. de merrie geeft vanzelf aan dat ze het niet leuk vindt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:34

lailapri schreef:
De meiden die rijden zijn beide 10 jaar, erg jong nog. Annekee is een niet al te makkelijk haflinger en vrenkse dus hoogdrachtig. Verwacht daarom ook niet dat ze super kunnen lopen helemaal omdat anneke nog aan het herstellen is van hoefbevangheid en dus nog erg zwaar en uit conditie. De meide komen nog maar een paar weken bij mij, maar zijn al super vooruit gegaan!

Waar ben jij mee bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:45

Oeh, ik zou er zelf ook niet voor kiezen om een hoogdrachtige pony te laten rijden. En al helemaal niet voor springen met een pony die herstelt van hoefbevangenheid, maar goed, dat is je eigen keus!
Ik ben heel benieuwd wat voor veulen het gaat worden! Inderdaad een aparte kruising, maar wordt vast leuk! Wel foto's plaatsen, hè Tong uitsteken
Misschien is ze al zo enorm dik omdat ze door een rijPAARD is gedekt.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:46

omg arme beestjes die ene met nog hoefbevangenheid laten springen en een hoogzwangere fjord katen springen ik vind dit echt niet kunnen stel je voor dat jij hoogzwanger bent dan ga je och ook niet ff 10 kilometer hardlopen en springe :S

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:56

Je hoeft niet allemaal gelijk zo aggressief te reageren.. Zij kent haar paarden zelf beter dan dat wij dat doen.. Lijkt me. Misschien vond ze dat ze nog genoeg in vorm waren om even te rijden. Zo hoog springen ze niet eens.

Misschien moet je toch de volgende keer de meisje even iets anders met ze laten doen. Leer ze bijvoorbeeld trucjes, die ze dan weer aan de pony's kunnen leren. Flemen, ofzo. Dat kan ook heel leuk zijn en de pony's zullen het erg leuk vinden, aan hun eigenwijze hoofdjes te zien. Lachen

Veel plezier nog en succes met het veulen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:00

Ja, ben het met Appelflapje eens. Trucjes leren is leuk voor de meisjes en ik denk inderdaad dat de pony's het ook leuk vinden.
Verder is het misschien wel goed om een hoogdrachtige merrie te laten bewegen, maar dan zou ik het gewoon alleen houden op veel stappen en wat draven, maar in ieder geval niet springen.
Ik vind trouwens dat ze netjes rijden!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:04

de hindernissen staan niet hoog en ja beestjes hebben er duidelijk plezier in, toch zou ik niet hoger gaan dan dit en misschien eens zonder zadel een kleine wandeling maken, idd kunstjes leren, beetje VD maaar niet stijgeren op commando Knipoog.
doe maar rustig aan, ook om de conditie op te bouwen van je haf eerst veel dressuur rijden, figuren,wendingen,balkjes draven,als ze in betere conditie is pas springen.tis maar een tip Knipoog

ps. meiden rijden idd best wel goed

jyenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:15

TornadoLover schreef:
de hindernissen staan niet hoog en ja beestjes hebben er duidelijk plezier in, toch zou ik niet hoger gaan dan dit en misschien eens zonder zadel een kleine wandeling maken, idd kunstjes leren, beetje VD maaar niet stijgeren op commando Knipoog.
doe maar rustig aan, ook om de conditie op te bouwen van je haf eerst veel dressuur rijden, figuren,wendingen,balkjes draven,als ze in betere conditie is pas springen.tis maar een tip Knipoog

ps. meiden rijden idd best wel goed

hier ben ik het mee eens maar ik denk dat ik niet had gesprongen. ze hebben toch ook plezier in al die andere dingen... ? dit is echt niet rot bedoeld maar gewoon mijn mening Lachen

erniexnena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:18

Springen vind ik zelf neit normaal, zou ik niet doen, maar wat er al staat wij kennen jou paarden niet, Wel mooie paarden, zou je foto wille sturen van het veulen als die geboren is,

Veel suc-6 verder ii lovee Fjorden Haha! Van welke afstamming is de fjord?? en door wie is die gedekt??
Laatst bijgewerkt door erniexnena op 18-03-07 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt