Mijn merrie word ook eens in de zoveel tijd lekker gemasseerd door een masseuse. Heerlijk vind ze dat! Ik hoor dan ook gelijk als ze spieren heeft die vastzitten of iets dergelijks. Ik ben er voor!
dat klopt, ik kan mijn paard onder het zadel helemaal door de rug heen rijden in draf, in galop soms wat moeilijker. er zitten dus ene paar blokkades, daarom gaat hij volgende week ook naar een fysio toe.
Per Express heeft een hele moeilijke rug en is ook zeer gevoelig daar..Voor wedstrijd of voor een belangrijk iets, plaats ik hem op de poetsplaats en masseer ik hem helemaal los. Er is een speciale masseuze? geweest en die heeft dat allemaal precies uitgelegd hoe dat moest. En het is werkelijk waar een wereld van verschil!
Mijn oude paardje masseer ik regelmatig ivm Dampigheid om zn rugspieren losser te maken en ter ontspanning, doordat dit losser wordt kan hij gemakkelijk het slijm ophoestten.
Verder masser ik zn nek en hals omdat deze door de dampigheid soms vast komen te zitten , het doet hem heel goed en ook in de periodes dat het hem goed gaat vind hij het gewoon erg prettig, het contact tussen hem en mij is er ook extra door verbeterd.