Rechtrichten, hoe doe jij dat bij jouw paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Rechtrichten, hoe doe jij dat bij jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:23

Rechtrichten vind ik zelf onder de basis horen van het hele rijden, maar ieder paard is natuurlijk weer anders.
Ik ben nog echt een beginner in het rechtrichten, omdat ik altijd heb geleerd om de paarden die ik reed in de krul te rijden.
Hoe ben jij bezig met rechtrichten en wat versta je eronder?

Ik ben van mening dat je alleen door rechtrichten een paard goed over de rug kunt laten lopen.
Barst maar los Haha!

LiVetime

Re: Rechtrichten, hoe doe jij dat bij jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:36

moeilijk onderwerp? Vork

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:41

nee, maar wel al heel veel besproken hier. Schoppen mag trouwens niet.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:42

onder rechtrichten versta ik: een paard dat op zijn eigen benen, in ontspanning en recht (dus niet in stelling en/of buiging) loopt. zelf vind ik dat je het heel mooi kunt oefenen door altijd op de binnenhoefslag te rijden. als je paard dan naar de kant toe trekt, loopt hij niet rechtgericht Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:43

Rechtrichten is in mijn ogen dat het paard in balans loopt en evenveel druk op beide teugels neemt. Pas als je paard rechtgericht hebt kun je bezig met stelling enz. Ik richt mijn paard recht door het paard rechtgericht door de wendingen te laten gaan..Zorgen dat het paard niet over het buitenschouder wegloopt. Zorgen dat je recht op je paard zit, dat je het paard corrigeert met je zit en je benen als het scheef gaat lopen. En de kant waar het paard naar uitwijkt begrenzen met benen en handen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:44

viewtopic.php?f=105&t=663957

25 pagina's Pling

Overigens is een paard IMO recht gericht als hij beide kanten met hetzelfde gemak in dezelfde mate lengtebuiging laat zien zonder verlies van tact, aanleuning, impuls etc.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:45

Goede oefeningen om je paard rechtgericht te krijgen zijn trouwens: veel meenemen van de binnenhoefslag..wijken vanaf dehoefslag naar binnen, wendingen recht meenemen..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:46

ah, daar zocht ik al naar (topics over rechtrichten). maar kon weinig vinden over rechtrichten. dankje!