Tegen de hand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maar

Tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:59

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Een tijdje geleden had ik een wedstrijd en bij de middendraf stond 2 keer dat ze tegen de hand was.
Ze kan verder super strekken en voor me gevoel viel het wel mee met tegen de hand.
maar wat kun je precies hieraan doen?

laliz

Re: Tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:23

Zorgen voor een constante aanleuning, een actieve achterhand en vooral voorwaarts rijden (d.m.v. voltes, tempowisselingen, schijnovergangen). Middendraf is niet versnellen (wat t.d.h. kan veroorzaken als de aanleuning wegvalt, maar verruimen).

Liene

Re: Tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:00

Voor midden draf moet je paard blijven rond lopen. Wrrs, doe jij het goed en geef je je paard iets wat meer ruimte in de hand zodat het het neusje iets kan naar voren brengen. Dit is noodzakelijk voor middendraf.
Wat een mogelijk heid kan zijn is dat jouw paard daar slim misbruik van maakt en net op het moment dat jij je vingers iets opent opeens met het neusje naar voren 'trekt' en zo idd tegen de hand komt. Maar hier kunnen echt duizenden manieren voor zijn, van enkel jouw uitlegje kan ik dit dus niet afleiden Knipoog . Wat je kan doen tijdens je proef is eerst heel erg diep in je hoek rijden en je paard iets dieper instellen in die hoek. Als je je paardje dan op de diagonaal zet ( nog steeds wat dieper) en dan wat losser laat voor midden draf zal ze perfect op de loodlijn komen. Probeer er op te letten dat je je paard goed verwittigd met halve ophoudingen en niet overdonderd met je benen. Je mag je handen niet 'stilhouden' tijden de middendraf, dus niet blijven trekken om ze 'rond' te houden. Blijf rustige (!) kneepjes geven.
Enne, midden draf is niet strekken !! Een grote fout die veel gemaakt wordt, midden draf is iets tussen uitgestrekte en arbeidsdraf in Knipoog Grotere passen dan arbeids maar geen strekking zoals in uitgestrekte. Succes!