Sinds juli 1999 voor het eerst weer B gereden! Maaar keurig op het goede been lichtgereden en niet op de automatische piloot A-afwenden en groeten gedaan... En een goed begin...

Shamrock vond het allemaal reuze interessant en reuze spannend! na een tijdje losgereden te hebben had ik gelukkig de ontspanning te pakken en liep hij naar mijn tevredenheid! In de binnenbak toch weer flink spanning te pakken. Het gerammel buiten in de achterste hoek, de kantine, de prachtige reclameborden. Het was allemaal zo spannend. Maar zelf ben ik heel tevreden. De galop ging bijvoorbeeld veel beter dan ik verwacht had! (dat wil nog wel eens heel erg onstuiming zijn) Ik heb verder vooral op sham gelet, dus m'n houding is er in de proef flink bijin geschoten helaas. Maar voorop stond shamrock wat gerust te stellen en zonder kleerscheuren aan het eind van de proef te komen. En ik vind zelf dat ik daar best goed in geslaagd ben voor een eerste wedstrijd met zo'n sensibel paardje. Kortom, het was helemaal naar mijn tevredenheid! Thuis loopt hij stukken beter maar ook daar weet ik waar ik aan moet werken, en daar werk ik ook aan. Er is al heel wat gesleutelt aan hem en hij loopt al stúkken beter dan toen ik begin november weer begon (in 2005 ook een halfjaar op hem gereden, daarna niet weer) en we sleutelen rustig verder en dan wordt het vanzelf beter!
En nou gewoon lekker voor m'n plezier wedstrijden rijden en eens kijken hoe het gaat. Ik ben iig heel tevreden met vandaag 
Jury vond het blijkbaar ook zo slecht nog niet! Met 186 punten een exequo 4e plaats!

Vanwege ook een exequo 2e plaats helaas net geen prijs meer gekregen. Maar het mag de pret niet drukken. Ik ben hartstikke trots

Film van de proef: http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8421826050
(Je ziet de spanning ook duidelijk, die ene keer dat hij recht voor de camera in de ankers gaat kwam er een groepje mensen uit de kantine deur die een paar meter verop zit
)
Zo spannend allemaal

Dat is al een stuk beter!

geconcentreerd koppie

Moe maar voldaan!

Lol met je knol

------------------------------------------------------------------------------------------------
Afgelopen donderdag hebben we nog even heerlijk genoten van het zonnetje! Toen liep hij stukken beter en was het echt genieten geblazen! Heerlijk gewoon

Pasje verruimen. Hij wordt helaas wel wat lang maar het ging me vooral om de gedoseerde reactie op m'n been. Dus gecontroleerd verruimen en niet in galop aanspringen. Dat hij daardoor wel ietsje lang wordt maakte me even niet uit, het ging me vooral om de gedoseerde reactie.

Heerlijk halsstrekken!

Gewoon heerlijk

Zoeffffffffffffffff
Oortjes erop en gaaaaaaaan! 

Goed je best gedaan knul!

Ik ook van jou

Rest van de foto's van donderdag staat hier
Nog even een rijtje eigen commentaar:
- hoe moeilijk het bij sham ook is, zitten op die kont

- handen van tijd tot tijd wat meer dragen
- met het zitten ook meer rechtop
Shamrock moet zich nog meer leren geven in de nagevelijkheid. Meer zakken, meer zelf het initiatief hebben om te zakken. Links is hij al mooi soepel, op rechts is het vaak nog een drama. Vandaag heb ik expres niet te veel aan rechts lopen morren omdat het daarvan meestal alleen maar erger wordt, voor de rest probeer ik veel aan rechts te werken. Dat is nu zeg maar het grootste wat beter moet worden, voor de rest vooral veel kleine dingetjes als constanter, wat meer achterhand erbij (komt ook wel als hij soepeler wordt).
Maar we sleutelen vrolijk verder