Frodo (shet) @ balkjes draven en dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frodo1993

Frodo (shet) @ balkjes draven en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 01:25

Hallo bokkers,
Mijn vriendin en ik hebben gisteren Frodo, mijn shetlander, weer even aan het werk gezet. Ik heb voor mijn vriendin gereden, maar daar zijn geen foto's van. De beugels zijn wat kort, dat weten we, maar we doen ze niet langer want dan hebben we niet genoeg steun met dit zadel. Vandaga hebben we met het andere zadel gereden en die heeft wel een boom en lepel, dus de beugels konden weer twee gaten langer. Gelieve geen commentaar over onze lengte. Wij zijn niet te zwaar, en hinderen Frodo ook niet.Hier reageer ik dus ook niet op Knipoog . De foto's zijn met een mobiel gemaakt, dus niet echt groot en niet van al te beste kwaliteit. Enneh ... houd het lief he Knipoog

1. Afbeelding
Even los stappen

2. Afbeelding
Even losdraven

3. Afbeelding
En de andere kant om

4. AfbeeldingGalop op de volte. Hij wijkt af en toe een beetje uit in de hoek, maar dara wordt aan gewerkt Knipoog

5. Afbeelding
Stukje verruimen

6. Afbeelding
Even op adem stappen

Omdat Frodo zijn voeten niet op tilt, gingen we maar even balkjes draven Clown

7. Afbeelding
Het begint erop te lijken

8. Afbeelding
Kijk, dit was ons doel Haha!

9. Afbeelding
Heftig uitstrekken Sigaar

10. Afbeelding

Vooruit, even twee foto's van mij op Frodo Tong uitsteken

11. Afbeelding
Even op adem stappen

12. Afbeelding
Even uitdraven

Tips of commentaar is welkom, mits het opbouwend is, en netjes overgebracht word.

Gr Lili.

vicksytje

Re: Frodo (shet) @ balkjes draven en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:07

leuke foto's over je lengte zeg je zelf al ..

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:17

Leuke foto's. Ik zou je beugels niet meer langer doen, dat raak je de grond bijna Knipoog Je zit nu al met je voeten tegen zijn knietjes (bv foto 5)

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 09:33

vicksytje schreef:
leuke foto's over je lengte zeg je zelf al ..

Ja, we zijn wel wat lang, maar te zwaar niet, zeker niet. We hinderen hem ook niet, dus zo lang het gaat en zowel wij als Frodo er plezier in hebben, kunnen we blijven rijden. Als we echt te zwaar en te groot zijn gaan we natuurlijk andere dingen doen zoals VD, lange lijnen enz.

Epona_ schreef:
Leuke foto's. Ik zou je beugels niet meer langer doen, dat raak je de grond bijna Knipoog Je zit nu al met je voeten tegen zijn knietjes (bv foto 5)
Daarom doen we ze ook niet langer, maar de grootste reden was de steun. Maar we komen niet tegen zijn knieëen aan hoor, daar letten we echt goed op Knipoog

Ik zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt, twee foto's staan er twee keer in Clown

aur0ra_h0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:37

Leuke Foto's , Ik rijd ook nog op mijn shetlander , hoe groot is jullie shetlander? en hoe zwaar zijn jullie? (ben nieuwsgierig omdat ik het met mijn shetlander wil vergelijken) Knipoog Verder nog veel plezier met jullie shetlander Knipoog

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:41

Hey

ziet er leuk uit, vooral de balkjes draven, loopt hij mooi.
Mischien kan je hem al in d elange lijnen zetten, en op den duur een sleep erachter. En dan binnenkort gaan mennen. Ik denk dat hij daar ook wel plezier in heeft.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 19:00

aur0ra_h0rse schreef:
Leuke Foto's , Ik rijd ook nog op mijn shetlander , hoe groot is jullie shetlander? en hoe zwaar zijn jullie? (ben nieuwsgierig omdat ik het met mijn shetlander wil vergelijken) Knipoog Verder nog veel plezier met jullie shetlander Knipoog

Dankje Knipoog Mijn shetlander is 1.04,5. Ik zelf ben 42 kilo, en mijn vriendin ook zoiets.

DJCJ schreef:
Hey

Mischien kan je hem al in d elange lijnen zetten, en op den duur een sleep erachter. En dan binnenkort gaan mennen. Ik denk dat hij daar ook wel plezier in heeft.

Dankje Haha! Vandaag hebben we geoefend met de lange lijnen. Frodo vond het erg leuk, en wij ook Ja Een sleep erachter gaat nog niet lukken, want we hebben geen mentuig. Daarvoor moet ik even sparen Clown De foto's van gisteren en de lange lijnen foto's van vandaag komen ook nog op bokt Knipoog

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 19:32

Niemand meer?

Ninaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:46

Hey Lili. Doei!
Leuke foto's hoor! Alhoewel ze wat klein zijn, zeker met Nikita's mobiel gemaakt!? Tong uitsteken
Frodo is ech een leukerd! Lachen
Nog heel veel plezier met hem,ondanks je wat te groot voor hem wordt. Knipoog

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 19:52

Ninaa_ schreef:
Hey Lili. Doei!
Leuke foto's hoor! Alhoewel ze wat klein zijn, zeker met Nikita's mobiel gemaakt!? Tong uitsteken
Frodo is ech een leukerd! Lachen
Nog heel veel plezier met hem,ondanks je wat te groot voor hem wordt. Knipoog

Dankje Haha!
Ja, ze zijn met Nikita's mobiel gemaakt Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:42

DJCJ schreef:
Hey

Alsjeblieft zeg; hoe kún je iemand die waarschijnlijk geen verstand van mennen heeft zo'n advies geven? 'Beleer je pony maar eventjes, en knup hem maar voor de wagen'. Gestoord Je zet een meisje die totaal niet kan rijden toch ook niet op een pony met de mededeling: 'hier, ga maar dit crossparcours rijden'??

@ TS: leuk beestje, die kan inderdaad wel lekker uitstrekken. Verder kan ik er niet veel over zeggen; foto's zijn aardig klein.
Wat ik wél kan zien is inderdaad dat jullie vrij lang zijn voor deze pony. Ik heb een shet van 1.03 voor de kar staan, maar ik rijd haar officieel al een aantal jaar niet meer; ik ben daar té lang voor, ook al weeg ik maar 48 kilo.
Bedenk je dat je je pony niet alleen met te zwaar gewicht hinderd (wat hier niet het geval is) maar óók met je lengte! Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:48

Lili schreef:
aur0ra_h0rse schreef:

Dankje Knipoog Mijn shetlander is 1.04,5. Ik zelf ben 42 kilo, en mijn vriendin ook zoiets.

DJCJ schreef:
Hey

Dankje Haha! Vandaag hebben we geoefend met de lange lijnen. Frodo vond het erg leuk, en wij ook Ja Een sleep erachter gaat nog niet lukken, want we hebben geen mentuig. Daarvoor moet ik even sparen Clown De foto's van gisteren en de lange lijnen foto's van vandaag komen ook nog op bokt Knipoog

Wil je gaan mennen, doe dan het volgende (zeer dringend advies; mennen met onervaren pony én onervaren menner is zéér gevaarlijk en risicovol):

- Kijk eerst eens wat het inhoud, ga eens met een aanspanning mee, en kijk eens of het je wat lijkt. De mensport, ja ook het recreatieve rijden, is erg duur.
- Laat je adviseren bij het kopen van een tuig en koop niets goedkoops omdat het goedkoop is.
- Ga éérst zelf op mencursus en haal je Koetsiersbewijs
- Stuur je pony naar een professional die je pony voor de wagen beleerd of vraag een behulpzame, ERVAREN bokker uit de buurt om hulp.

En dán ga je eens voorzichtig bedenken om een karretje te kopen (ook hier weer advies) en ga je kijken of je ook zelf met je shet kan mennen.

Mennen is écht geen kwestie van 'eventjes pony lange lijnen, tuig kopen, slepen en huppakee voor de kar knuppen en mennen. Doe je dit wel, dan ben je óntzettend dom, gevaarlijk en onverstandig bezig

Dit alles niet banketstaaf bedoeld, maar ik erger me meer en meer aan mensen die op zulke shettopics bij HAW reageren met 'nou, dan ga je toch mennen met hem? tuigje kopen, lange lijnen, slepen en huppakee, de weg er mee op!'. Dat is gewoon het domste advies dat je iemand zonder enige menervaring ook maar kan geven, en vragen om ongelukken Knipoog

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:55

iss groot gelijk JoyCiej007

leuke shet
kan leuk lopen Lachendie beentjes Lachen
zo lang het nog kan en hij er ook nog plezier in heeft lekekr door gaan Lachen

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 23:13

JoyCiej007 schreef:
DJCJ schreef:
Hey

Alsjeblieft zeg; hoe kún je iemand die waarschijnlijk geen verstand van mennen heeft zo'n advies geven? 'Beleer je pony maar eventjes, en knup hem maar voor de wagen'. Gestoord Je zet een meisje die totaal niet kan rijden toch ook niet op een pony met de mededeling: 'hier, ga maar dit crossparcours rijden'??

@ TS: leuk beestje, die kan inderdaad wel lekker uitstrekken. Verder kan ik er niet veel over zeggen; foto's zijn aardig klein.
Wat ik wél kan zien is inderdaad dat jullie vrij lang zijn voor deze pony. Ik heb een shet van 1.03 voor de kar staan, maar ik rijd haar officieel al een aantal jaar niet meer; ik ben daar té lang voor, ook al weeg ik maar 48 kilo.
Bedenk je dat je je pony niet alleen met te zwaar gewicht hinderd (wat hier niet het geval is) maar óók met je lengte! Knipoog

Dit doe ik zeker niet Knipoog Mennen lijkt mij heel leuk, maar ik ga niet zelf wat lopen klooien. ALS ik ooit wil gaan mennen, zal ik hulp vragen aan iemand die het al kan, en alle andere dingen die er bij komen kijken die jij al genoemd hebt. We oefenen nu wle een beetje met de lange lijnen, maar niet omdat ik wil gaan mennen, maar omdat ik het leuk vind om te doen. Net zo leuk als rijden Knipoog

JoyCiej007 schreef:
DJCJ schreef:
Hey

De foto's zijn inderdaad wat klein, Dat vind ik ook wel jammer. We zijn inderdaad wat lang, maar zodra we merken dat we hem hinderen, stoppen we uiteraard. Frodo heeft geen last van onze lengte, en hij loopt goed, dus het zal wel meevallen. Maar wees gerust, we weten wat we doen Knipoog

liesje_waal schreef:
iss groot gelijk JoyCiej007

leuke shet
kan leuk lopen Lachendie beentjes Lachen
zo lang het nog kan en hij er ook nog plezier in heeft lekekr door gaan Lachen

Dankje Lachen die beentjes vond ik inderdaad ook wel grappig.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 23:14

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:18

Ziet er toch netjes uit?

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 23:24

louanagirl schreef:
Ziet er toch netjes uit?

Vind ik ook wel ja. Er zijn een hoop verbeterpunten, maar het gaat de goede kant op Lachen Morgen neem ik mijn goede camera mee, dus dan komen er scherpe en grote foto's Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:32

Fijn dat je zelf ook al het inzicht had dat je niet álle advies hier op bokt letterlijk moet nemen Knipoog Veel plezier nog met je shetje, mooi verhaal trouwens hoe je aan hem bent gekomen, echt zo'n cliché penny verhaal Lachen

Ik zal straks eventjes het andere topic ook bekijken Lachen

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 09:04

JoyCiej007 schreef:
Fijn dat je zelf ook al het inzicht had dat je niet álle advies hier op bokt letterlijk moet nemen Knipoog Veel plezier nog met je shetje, mooi verhaal trouwens hoe je aan hem bent gekomen, echt zo'n cliché penny verhaal Lachen

Ik zal straks eventjes het andere topic ook bekijken Lachen

Dankje Lachen Het is inderdaad een pennydroom, maar wel waar Clown voor de mensen die denken dat het verzonnen is; ik ben geen PENNY! Duivel

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:47

JoyCiej007 schreef:
DJCJ schreef:
Hey

uh ik ken de TS en weet dat ze niet zo dom is dat ze zomaar wat gaat doen. Frusty
En diegene waar ze haar pony heeft gestald ment ook dus die helpt haar wel. Gestoord

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:54

DJCJ schreef:
uh ik ken de TS en weet dat ze niet zo dom is dat ze zomaar wat gaat doen. Frusty
En diegene waar ze haar pony heeft gestald ment ook dus die helpt haar wel. Gestoord

In plaats van dat je dat er even bij vermeld.... Er zijn zat mensen die zo anderen op een erg dom idee brengen... Knipoog

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:02

ja dat begrijp ik, maar verder niet bij nagedacht om te vermelden. Dit dus omdat ik haar ken Knipoog

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:13

ziet er leuk uit!!
mooi shetje
allen hoe zwaar ben je? Clown

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:16

Mooi shetje, vind het verder een beetje kleine foto's kan er niet veel van opmaken. Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:50

@ TS: ja, jammer dat de foto's inderdaad zo klein zijn. Misschien een idee om ze de volgende keer iets te vergroten met een fotobewerkingsprogramma? Lachen