Braaf (in)gereden, hoe doe je dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baal

Braaf (in)gereden, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:12

Wat betekend nu eigenlijk 'braaf gereden'? Ik ben op zoek naar een pony voor m'n dochtertje, en kom deze zin vaak tegen.
Houdt dat nu in dat de pony geen bokkesprongen maakt, of is het meer dat hij niet streng aangepakt is?
Ik heb eigenlijk geen idee.

Britt

Re: Braaf (in)gereden, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:14

Ik neem aan dat hij braaf was bij het inrijden.. die andere kan ik me eigenlijk niet voorstellen Tong uitsteken dan moeten ze zeggen dat ie met zachte hand is ingereden

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:16

BrittKitt schreef:
Ik neem aan dat hij braaf was bij het inrijden.. die andere kan ik me eigenlijk niet voorstellen Tong uitsteken dan moeten ze zeggen dat ie met zachte hand is ingereden

zo da8t ik er ook over Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:17

ik denk ook dat ie braaf is, maar dat zeggen ze al snel... let daar wel op. je kan beter een oudere kinderpony hebben dan ben je zekerder dat hij echt braaf is...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:18

Braaf gereden betekent normaal gezien dat het een braaf paard is met niet al teveel gekke sprongen enzo.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:39

Dus jullie zeggen dat je een paard niet 'braaf kan rijden', maar dat ie gewoon braaf was bij 't berijden.

Ik weet wel dat een oudere pony beter is, maar ook daar kom ik de zin 'braaf gereden' tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:41

Hij was idd braaf toen ze hem inreden.

Maar ik zou voor een beginnend ruitertje toch echt een paard nemen wat al meer van de wereld gezien heeft Lachen

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:41

Vind ik ook altijd een vreemde zin en slaat eigenlijk nergens op.
Braaf ingereden zegt naar mijn idee meer over de ruiter die erop zit, maar ook dat klinkt raar. Het betekend idd dat het paard braaf was met inrijden, maar 'braaf ingereden' is wel heel erg verbasterd Nederlands.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:58

Met de term "braaf" moet je inderdaad uitkijken. Ik kende ook zo'n brave pony. Iedere dag opnieuw, als er een ruitertje op hem zat, bleef hij braaf stilstaan. Tot ie voorwaarts moest. Dan steigerde hij net zolang tot hij achterover viel. Ging je daarna weer erop, dan was ie verder braaf... Pony was als "kindermak" verkocht aan die mensen. En zo staan er een heleboel "brave" ponies te koop.

Neem altijd een deskundige mee, als je naar een pony gaat kijken...
Misschien was die pony braaf bij het inrijden, maar toen hij doorgereden werd, veranderde hij in een etter, maar dat kan zo handig verzwegen worden. Knipoog

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:12

't Valt inderdaad niet mee om het 'kaf van het koren' te scheiden! Ik neem wel iemand mee met verstand van zaken, maar dan is het altijd nog afwachten wat zo'n pony-tje doet met een kleine op z'n rug.

Bedankt voor jullie reakties!