Haantje de voorste

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mach

Haantje de voorste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 18:24

ik heb een heel vervelend probleem
mijn pony wil ALTIJD voorop lopen, als we met een groepje gaan buitenrijden dan zit ik alweer met de gedachte dat hij de hele tijd gaat "dribellen", ik vind dit echt heel vervelend.

zo gauw als hij voorop loopt is hij braaf en doet hij alles maar als er iemand voor hem stapt of draaft dan doet hij alles om erlangs te komen, hem inhouden heeft echt geen enkele zin hij wordt alleen maar drukker en hij gaat stilstaand galoperen

nu gingen we gister weer na buiten en het eerste stuk heeft hij voorgelopen en alles ging goed,
maar ik vind toch dat hij moet leren dat hij niet altijd de eerste kan zijn dus ben ik als 2e gaan lopen. ik heb hem gewoon de hele tijd achter het voorste pard in geduwt in de stap en dit ging goed,,
maar ik weet dat dit ook niet de oplossing is!! maarja ik vond het al een goed begin dat hij rustig bleef stappen

heeft iemand ook dit probleem met zyn pony of zijn er oefeningen of oplossingen voor??
alvast bedankt

Alicia2u

Re: Haantje de voorste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:38

rijd een stuk met zn tweeën naast elkaar (pas op dat ze niet bijten en trappen) en zak dan langzaam steeds verder af naar achteren. Zet hem de eerste paar keer niog niet achter andermans kont aan het eind, maar bouw het langzaam op.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:41

mijn pony deed dat ook dat was echt SUPER IRRIE!!! dan kan je gewoon niet relext op buitenrit. het kwam misschien ook een beetje omdat mijn pony een beetje kort stapte. en het was een arrabiertje die hebben toch altijd wel een appart karakter. maar ik ging dan soms toch maar voor op lopen of ik probeerde in stap zo veel mogelijk de hals te laten strekken dat hielp soms ook. ze dan niet het gevoel had dat ze opgesloten werd.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 08:57

misschien een klein voltjertje maken ?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:02

@ just_muts : Dat is een slecht idee, zo worden ze enkel drukker en je kan toch niet om de 2 passen een volte maken Knipoog .

@ TS: Dat doet,deed mijn pony ook Knipoog Een echte oplossing heb ik nooit gevonden, dus ik ben benieuwd wat je hier geadviseerd wordt Knipoog

Mach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 19:29

ok bedankt alvast voor de reacties,!
nja als ik een volte maak ligt ie nog meer achter (zo zal hij dan wel denken Koe )

maar nog meer mensen met advies want het is geen pretje!!

Mach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:49

niemand Huilen Tong uitsteken

111ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:59

ik zou niet weten of hier een oplossing voor bestaat, wij hebben ook zo een paardje, mijn vriend gaat ermee de bos in, ik rij zelf in de bak. Ramira moet ook altijd op kop lopen, geberut dit niet, gaat ze galopperen ter plaatse, heel zenuwachtig en is er eigenlijk geen pretje mee aan, laatst is ze zelfs in volle rengalop ervandoor gegaan waardoor ze zo hard op haar bit beet dat het gewoon brak! ik denk dat dit gewoon het karakter is van het paard. van het moment dat ze merkt da er iemand haar wil inhalen denkt ze, ik kan toch lekker sneller en dat doet ze dan ook, dus... gewoon op kop laten lopen hahaha? ben benieuwd of er wel iemand een oplossing heeft want die zou ik wel eens willen proberen dan