problemen met handen stil houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MalPaarden

problemen met handen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:07

haai
zoals de titel al zegt
he ik last van
met me handen stil houden
ik weet dat mij handen gedragen boven de manenkam moet houden
maar ik ga mee met de beweging met me handen en zon kan ik moeilijk me paard aan de teugel rijden
heeft iemand misschien een iddeee??
zoja laat dan ffies een berichtje achter hoe badankt alvast ..

MalPaarden

Re: problemen met handen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:16

niemand e4en tip?

MalPaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:02

okee niemand wee een tip jammer maar bedankt voor de moeiwte

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:05

2 maanden geleden kon ik mijn handen ook nog niet stil houden.
Mijn instructrice maakte er elke 5 minuten een opmerking over.

Toen moest ik van haar de manen vast houden tijdens het rijden.
Daar heb ik heel veel op geoefent en nu krijg ik zelden meer een opmerking over mijn handen.

Uiteraard heb ik de manen ondertussen niet meer vast.

Op het moment dat je dit doet, heb je handen wel iets te laag, maar bij mij heeft het erg goed gewerkt.

Wat ze ook nog als tip had (dan moet je wel twee ringetjes voor aan je zadel hebben), is een touwtje tussen de ringetjes spannen en zorgen dat dat touwtje tussen je ringvinger en pink zit. Dan kun je je handen ook niet mee bewegen, want dan krijg je last van dat touwtje.

Veel oefenen dus, zo is het bij mij ook beter gegaan.
Uiteraard moet ik er ook nog veel aan doen, maar ik merk duidelijke verbetering.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:06

Je hoeft je handen alleen stil te houden in draf, in stap en galop beweegt het paard zijn hoofd en die beweging moet je volgen in je schouder, dus je vlgt de mond van je paard in stap en galop alsof je met elastiekjes vastzit. In draf moet je je handen wel stilhouden, want dan beweegt je paard zijn hoofd niet. Zijn schoft is ook een punt dat niet beweegt. Om je handen stil en in de juiste positie te houden, kun je je pinken op de schoft zetten en ze daar proberen te houden. Dit is erg moeilijk als je moeite hebt je handen stil te houden, maar het is wel een mooi controle middel.
Porbeer de eerste weken niet te focussen op het aan de teugel rijden, maar alleen op te letten of je handen wel stil zijn, dit helpt heel veel en misschien dat je paard wel 'vanzelf' aan de teugel gaat lopen op een gegeven moment.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:09

De tips die ik je gaf gelden inderdaad voor de draf, maar ik neem aan dat je het wel weet van je bewegende handen in stap en galop.

Ook ik mocht in het begin niet aan het nageven werken.

En die 2 maanden geleden, was Silence nog een sterrenkijker en nu loopt hij nageeflijk.

MalPaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:11

okeej bedankt ik ga veel oefenen dat weet ik zeer ben er al een aantal dagen mee bezig maar het lukt maar niet dat ga ik veel te gespanne in me zadel zitten en idd. als ik me handen zo stil kunne houden en met me ringvinger ga vragen dan loopt hij zo aan de teugel
silance: jaa dat weet ik idd. wel maar bedankt ik vandaag en de weken ide volgen even oefenn

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:39

Veel succes ermee. Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:23

MSN taal is niet toegestaan op Bokt. De volgende keer graag in normaal Nederlands typen. Ook is het niet nodig om je topic zo snel omhoog te schoppen. Wacht eerst eens 24 uur.

Nicole84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:27

dit probleem krijg ik ook elke les van mijn instructrice te horen. Ik ben 22 en heb nu nog maar 14 lessen gehad, maar vind het zooo moeilijk om alles tegelijk goed te doen. Ik ben al behoorlijk vooruit gegaan, maar mijn handen stilhouden poe hé... ik ga nog even doorzoeken naar een andere topic over dit onderwerp want ik heb ook tips nodig

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:17

dit had mijn nichtje ook ,
zei deed :
Doe je handen iets naar de boom toe zegmaar aan de voorkant de rand van je zadel.
Dan houd je dat even vast.

een goede tip ??

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:35

mijn dochter heeft dit probleem soms ook, haar instructeur doet elastiekjes door de ringen voor aan het zadel, van die dikke post elastieken. zij doet daar haar handen door heen en het werkt prima.