paard met 2 inrijden, is toch slecht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

paard met 2 inrijden, is toch slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:26

Zoals ik weet is, dat sommige paarden met 2 jaar ingereden worden, bijvoorbeeld renpaarden. Ik vind het echt slecht. Want een paard is toch nog niet helemaal volgroeid op zijn tweede? Ik heb gehoord dat het bij sommige rassen wel kan.. Verward Wat vinden jullie?

Casca

Re: paard met 2 inrijden, is toch slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:35

gebruik de zoekfunctie eens?! Lachen er zijn al erg veel topics over dit onderwerp geweest Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:38

Inderdaad er zijn legio topic's over dit onderwerp... Maar nee inrijden met 2 jaar ben ik ook op tegen. Overigens is ieder paard is pas volgroeid met 7/8 jaar oud, ongeacht het ras. Wat sommige "liefhebbers" van een bepaald ras ook mogen zeggen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:40

Ineke2 schreef:
Inderdaad er zijn legio topic's over dit onderwerp... Maar nee inrijden met 2 jaar ben ik ook op tegen. Overigens is ieder paard is pas volgroeid met 7/8 jaar oud, ongeacht het ras. Wat sommige "liefhebbers" van een bepaald ras ook mogen zeggen.

zeg dat maar eens aan men prof etno die is overtuigt dat een engels volbloed al volgroeid is op twee en dan races makkelijk kan lopen zonder verdere gevolgen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:47

Ieder heeft recht op zijn eigen mening. Moeten die prof. mensen zelf weten als die hun paard aan gort willen rijden...
Diezelfde prof. mensen hebben het paard na een paar jaar niet meer óf dat betreffende paard is "met pensioen" als fokmerrie of dekhengst o.i.d. omdat het dier zich zo "bewezen" heeft in de sport...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:53

Ineke2 schreef:
Ieder heeft recht op zijn eigen mening. Moeten die prof. mensen zelf weten als die hun paard aan gort willen rijden...
Diezelfde prof. mensen hebben het paard na een paar jaar niet meer óf dat betreffende paard is "met pensioen" als fokmerrie of dekhengst o.i.d. omdat het dier zich zo "bewezen" heeft in de sport...

Inderdaad, maar hij houd geen paarden hoor hij is maar een creatie van de verkeerde info die word uitgestuurd.
Hij denkt dat passage, verzamelde stap is

Maar wat ik wou bedoelen is, zo zie je maar hoe mensen makkelijk beinvloedbaar zijn door verkeerde informatie

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:55

Ik zet een slotje op dit topic. Dit is een onderwerp dat al heel veel besproken is op Bokt in het zeer nabije verleden.