. Ik kan nou eenmaal echt niet blijven liggen als ik wakker ben!
Nou goed, ben dus maar naar beneden gegaan. Nog even op bokt gehangen tot half 8 met de tv aan. Om half 8 ben ik naar beneden gegaan om de paarden en de hond te voeren. 't weer was héérlijk! Het zonnetje scheen, een open lucht.. Met andere woorden, een super dag voor een NK!
Heb Charlie Boy natuurlijk meteen een dikke knuffel gegeven en tegen 'm gezegd dat we heel goed ons best moesten gaan doen die dag! Nadat ik ze gevoerd had ben ik naar binnen gegaan om al mijn spullen op en top te poetsen en in orde te maken. Heb maar liefst een uur over mijn hoofdstel gedaan
Ieder riempje moest precies goed schoon zijn en mooi ingevet, alles
hahaha. Nouja goed, ik was rond 10:00u/10:30u denk ik klaar met mijn tuig, toen even met de hond gaan spelen en vervolgens aan Charl begonnen. Poetsen, blingbling en knotjes
Op mijn allerbest
Toen kwamen mijn ouders. (Ik sliep bij mijn zus, die woont op een boerderij bij de paardjes
Vervolgens hebben we dus alles ingeladen en ben ik me om gaan kleden. Ten slotte nog even een grondige controle, en let's go! (dit was om 12:30u) De heenweg viel me absoluut héél erg mee! Ik had verwacht dat 't veel langer zou duren, maar voor ik 't wist waren we er al! In 't begin nog even beetje rondgekeken in de losrijhal en dat soort dingen meer, en nog even een tosti gegeten in de kantine. De eerste 3 combinaties van mijn klasse heb ik nog kunnen zien, daarna moest ik om 15:00u mijn eigen viervoeter gaan opzadelen
. Hij was heel fris, kon maar niet stil blijven staan! Maar ik heb liever een wat frissere pony dan eentje die je voortdurend vooruit moet 'stampen'. Een paar dagen voor 't NK had ik behoorlijk veel last van wat zenuwen gehad, maar dat nam naarmate mijn starttijd dichterbij kwam steeds sterker af. Ik had uiteraard mijn instructrice meegenomen, zodat ze me nog wat kon helpen. Tijdens het losrijden had ik nog wel veel ónbewuste zenuwen, dat kon je goed merken! Ik was heel druk in alles en reed veel te overhaast. Langzaam maar zeker werd dat minder, en ging charlie ook wat gemakkelijker lopen. De tijd vloog, want ik werd alweer omgeroepen.. Nog een rondje met de zweep erbij, zodat ik hem nog een beetje 'frisser' kon maken. Toen naar de ring. Nog even een paar minuutjes op een stukje een beetje gestapt, omdat de vorige combinatie nog niet klaar was. Vervolgens de ring in, spannend! We kregen het startsein en mochten dus beginnen. In de ring waren mijn zenuwen, raar maar waar, helemaal weg! Ik kon lekker rustig gaan zitten, en dacht ook erg rustig en ontspannen. Over iedere hulp dacht ik eerst 3x goed na voor ik 'm uitvoerde. Wel razendsnel natuurlijk, maar wel gunstig! Voor mijn gevoel heb ik een héérlijke proef gereden, mooi constant en netjes. 3 dingen waren naar mijn zin niet in orde. 1 eenvoudige galopswissel ging hélemaal mis. Hij maakte een paar drafpassen voor hij ging stappen, dit was mijn eigen fout; Dan de rechter uitgestrekte galop, daar kwam hij op het eind 'wat' omhoog. Charlie springt de laatste tijd nogal graag over, dus moest ik niet teveel terug gaan zitten werken en ophoudingen maken. Ik heb dus maar gewoon mijn uitgestrekte galop afgemaakt, en zijn halshouding in de hoek weer opgelost; Ten slotte mijn eerste volte 8m. Die was te groot. Tsja, helaas. Zondepuntjes zijn dat, maar het is niet anders. Dat zijn de 3 dingen waar ik gewoon niet tevreden over was. Ook de rest was het met mij eens, maar vond daarnaast dat ik echt een supernette proef had neergezet. Toen ik afgegroet had, begon iedereen wildluid te klappen en te juichen. Josan (mijn concurrente
) en milou (een vriendin van mij en josan) hadden een spandoek voor me gemaakt. De foto van het spandoek staat op http://img391.imageshack.us/my.php?imag ... 175rn6.jpg . Dat vond ik echt waanzinnig lief van ze! Er verscheen een brede lach op mijn gezicht, ik was superblij! 'T zat erop, en het was goed gegaan. Ik ben met mijn instructrice naar buiten gelopen, om nog wat na te praten over mijn optreden. Ook zij was erg tevreden. Daarna weer terug gelopen naar de rest. Die stonden me al buiten op te wachten. 15 mensen wrongen zich direct om Charlie heen toen ik bij hen kwam staan. Ik kreeg een appetje voor Charlie en ze begonnen allemaal te vertellen hoe goed 't wel niet gegaan was. Ik wist niet waar ik kijken moest, haha!
Nog even wat uitgestapt binnen, en vervolgens door naar de trailer om Charlie Boy even wat rust te gunnen. Margo (mijn beste vriendin) kwam op me af gerend: ''IK HEB GOED NIEUWS VOOR JE!'', riep ze. Ze had de tussenstand zien hangen, en ik stond op dat moment op een derde plaats! Er moesten nog 7 of 8 mensen rijden, dus de spanning was hoog.. Nadat ik klaar was bij de trailer, zijn we naar de kantine gegaan om o.a. even de tussenuitslag te bekijken. Margo was inmiddels al naar huis met haar moeder, omdat zij 's avonds alweer weg moesten. Danielle Markovic met Soraya stond op een 2de plaats met 63,50%. Zij stond bij Charlie op stal toen hij nog niet in mijn bezit was, dus dat was wel erg grappig
. Ik ken haar persoonlijk ook best goed, en we kunnen het ook erg goed met elkaar vinden. Zij en Soraya hadden ook een supernette proef gereden! Ze had het echt verdient! Vierde stond Josan van den Broek met Durinta. Deze combinatie behaalde een percentage van 62,30%. Ook die twee zijn een tópcombinatie
! Ik en Josan gingen naar het secretariaat om te vragen wanneer de volgende tussenuitslag opgehangen zou worden. ''Die komt er zo aan.'' zeiden ze. Na een half uur (het leek wel een eeuwigheid) hing er nog niets. Er moesten nu nog maar 2 mensen rijden, en er werd uiteindelijk dan dus ook een nieuwe tussenuitslag opgehangen. Alle mensen wrongen zich er omheen, ik kon er niet bij. Ook danielle was van de partij, en kon toch een blik werpen op de nieuwe uitslagenlijst. ''Je staat nog steeds op 3, en ik op 2!!'' riep ze enthousiast. Wij natuurlijk helemaal gelukkig. Er stond op een a4tje vermeld dat er maar 3 van de 5 prijswinnaars opnieuw mochten aantreden in de Z-ring. Ik vond dit niet alleen erg balen voor Josan, maar als ik ook nog maar 1 plaats op zou schuiven zou ook ik niet meer terug mogen komen. Dit zou ik natuurlijk eeuwig-zonde vinden. Ik was op dat moment in ieder geval wel verzekerd van een prijs. Josan is gaan navragen bij het secretariaat of er echt maar 3 mensen terug mochten komen, maar dit was een fout. Ze mochten álle 5.. Yes, super gaaf voor Josan! Ook zij dolgelukkig
. Wij zijn dus langzaam maar zeker Charlie weer van de trailer gaan halen en op gaan zadelen, omdat ik dan altijd terug zou moeten komen. Maartje (mijn vriendin) zou de uitslagen even in de gaten houden om ons te komen vertellen wanneer ze de laatste uitslag doorgekregen zou hebben en dus zeker wist dat ik nog steeds 3de zou staan, of misschien eventueel naar een 4de of 5de plek was gezakt. Tijdens het opzadelen kwam ze over de parkeerplaats, en vertelde ze ons dat ik 3de was van Nederland. Wouw, dat moment is waanzinnig, maar nog mooier is wanneer je samen met de 4 andere beste van het Z1 in nederland de Z-ring binnen mag rijden voor de huldiging! Op het moment dat wij de ring binnen kwamen rijden werd er omgeroepen: ''Mensen, dit zijn de 5 beste ruiters van Nederland in de klasse D/E-Z1!''. Gewéldig als je dat hoort!
We stelden ons op in de juiste volgorde, in een soort gesloten gelit. Één voor één werden we omgeroepen om naar voren te komen, en onze prijs in ontvangst te nemen. Nadat iedereen gehuldigd was, de ereronde! Ook Charles was zich bewust van de situatie, en zette zijn beste beentje voor! Een heeele dikke hals, ook een hele stérke hals, en strekkende beentjes. Ik zwijmel helemaal weg als ik er weer aan terug denk! Na de ereronde met zijn allen naar buiten en elkaar feliciteren. Milou liep overal achteraan met haar fototoestel (met telelens
) En nam overal foto's van
Alleen al dat geluid, klinkt als muziek in je oren
! Vervolgens weer Charlie op de trailer gezet, en weer naar de kantine gegaan. Daar waren inmiddels de foto's van http://www.digishots.nl binnengekomen, en stonden beschikbaar voor afdruk. Toch wel de 2 mooiste foto's zijn de volgende 2:1.

Pff..Ik ben waanzinnig verliefd op deze foto!!
2.

En ook een heeele mooie galopsfoto vind ikzelf
Nog 1 meer, maar die heb ik niet op de pc.
Tsja, verder was ik 2 uur bezig met iedereen opbellen en smsjes ontvangen en lezen. Iedereen was al op de hoogte, via via en weer terug
hahaha. En natuurlijk heb ik het zelf ook aan veel mensen verteld. 3de van nederland, dat kan niet iedereen zeggen nee toch?!
Sorry voor het meegaaa lange verhaal, maar deze dag was gewoon waanzínnig! Ik zal dit echt nooit meer vergeten. Het hoogtepunt in mijn paardenleven!!! Zondagavond zijn we nog uit eten gegaan, en we hebben de vlag nog een paar daagjes uitgehad! Mooier kan niet, nee toch?!
Ik zal mijn verhaal maar eens afronden. Hier komen de foto's, want dit is waarschijnlijk toch waar jullie voor komen 
Let op: De foto's staan niet op volgorde!
3.

Eenvoudige wissel..
4.

Schouderbinnenwaarts..
5.

Uitstrekken..
6.

Galopje..
7.

Einde uitgestrekte draf..
8.

Zeer creatieve foto..

9.

Afgroet..
10.

Een tevreden combinatie..
11.

De 5 beste van nederland klasse D/E-Z1..
12.

Na de ereronde, Danielle Markovic & Soraya op de achtergrond.. (Reservekampioen!)
13.

Ik en Charlie..
14.

Ik op Charlie & Josan op Durinta..
15.

En tot slot, een moe maar voldane Charles..
Zo, hèhè.. Dit was het weer
Een berichtje zou leuk zijn! Nogmaals sorry voor het lange bericht, ik kon het niet laten
.Liefs Esmée!
p.s. het merendeel van deze foto's wordt mede mogelijk gemaakt door Milou123 @ bokt. Ontzettend bedankt meisje!

leuk paardje ook