Afgelopen zomer heeft Laiser mij gelanceerd tijdens een springles. Resultaat was dat ik mijn schouder flink gekneusd had en dus even niet kon rijden. Maar waar ik veel meer van baalde was dat Laiser's zelfvertrouwen mbt het springen een flinke deuk op had gelopen. We waren echt weer een heel stuk terug bij bijna af.
Inmiddels hebben we al weer een aantal keren gesprongen en gaat het zoetjes aan weer de goede kant op.
Het doel van de springlessen is dat Laiser weer vertrouwen in zijn eigen kunnen krijgt en vandaar springen we laag. Het motto is het is belangrijker dat hij springt dan dat hij over hoge hindernissen gaat. Hij moet veel succeservaringen opdoen en dat lukt aardig nu

De kwaliteit van de foto's is wat minder omdat het stilstaande beelden van de video zijn.
We beginnen met een kruisje
Naar het kruisje draven
Een lekker relaxte uitstraling terwijl we op weg gaan naar het kruisje, maar dan vanaf de andere kant.
De standaardprocedure bij het aanrijden op een nieuwe hindernis.
Maar als we er de volgende keer op af rijden:
Eerst een aantal keer springen we vanuit draf om daarna vanuit de galop er op af te rijden
Dan naar een kleine oxer. Weer een nieuwe hindernis dus dat wordt of ruim van te voren afzetten of een weigering.
Het werd dus een sprong

De volgende keer komt hij al beter bij de hindernis
Ondertussen is het kruisje een steiltje geworden. Dat rijden we aan in galop, maar de hindernis is veranderd dus is het weer even te spannend om ineens te springen.
Wanneer ik dan opnieuw aanrijd in galop, krijg je dit:
En dan een paar keer alles achter elkaar vanuit galop:
En toen was het klaar. We zijn tevreden met wat Laiser heeft laten zien en draven nog even uit:
Het laatste rondje is ook als filmpje te volgen
!
)