Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.

Jaukje_Lover schreef:ik vind dat je instructeur je paard wel in de krul trekt.
Goofy44 schreef:Als je paard de onderkaak en de nek loslaat hoef je als ruiter niet los te laten als beloning. Als het paard loslaat, dan beloont het paard zich vanzelf door de goede reaktie.
met je binnenbeen laat je het paard nageven , en verlicht de druk als hij heeft nageven op de buiten teugel zodat het paard het als een fijn gevoel l aanvoelt en daarin verder loopt
Marije1984 schreef:Mee eens, mits je de juiste verbinding hebt. Je kan je paard ook dan nog teveel vast houden. Of je handen niet ontspannen. Dat merk ik direct, want als ik mijn hand te gespannen ben wil ie van achter niet meer lopen.

Marshaha schreef:ik moet van mijn instructeur zelfs met tijden een boogje laten in de teugel, om te controleren of ie er zelf loopt en niet vasthoud, of ik zou trekken
of door de manen wrijven, of belonen met binnenhand op hals met teugel in mijn hand nog
volgens mij zit zoiets ook in de duitse proeven zelfs
Starbreeze schreef:Bij een goede aanleuning mag je best wat gewicht in je handen hebben. Dit is dan doordat het paard -als het goed gaat- erop loslaat en je hierdoor een continue verende verbinding hebt gekregen een verbinding die hoewel deze stevig is, niet zwaar aanvoelt. Het is altijd een combinatie van been en teugel, nooit van teugel alleen.
Met 2 gram per teugel kun je niet aan de teugel rijden, je moet wel contact maken.
Hoeveel druk je op je teugels hebt, hangt vaak een beetje af van het paard. Het ene paard loopt graag met wat meer druk, de ander met wat minder. Het belangrijkste is dat jij er voor zorgt dat jouw handen een verende verbinding maken met de mond. Als je een verende verbinding hebt kan je zelf niet vastpakken en dus het paard ook niet. De manier waarop je instructeur het heeft gedaan, daar kan ik het niet echt mee eens zijn. Dat is in de krul trekken. Marshaha schreef:ik moet van mijn instructeur zelfs met tijden een boogje laten in de teugel, om te controleren of ie er zelf loopt en niet vasthoud, of ik zou trekken
of door de manen wrijven, of belonen met binnenhand op hals met teugel in mijn hand nog
volgens mij zit zoiets ook in de duitse proeven zelfs