Gister was het dan zover, me mochten het NK rijden! We waren op de Utrechtse kampioenschappen kampioen geworden in het Z1 met een niet heel hoog percentage, ik reed niet een heel spetterende proef. Daarom verwachte ik niet ook dat ik heel hoog zou eindigen op het NK. Ik wilde gewoon een goede spetterende proef neerzetten en zou dan wel zien hoe het af zou lopen. Ik hoopte dat me jury's een beetje op één lijn zouden zitten omdat ik met de regio bijna 30 punten verschil had tussen de jury's in dezelfde proef!
Ik moest als allereerste starten. Niet echt een top startplek maar helaas, we gingen gewoon ons best doen
De proef ging heel erg lekker! Vooral de draf voelde heel fijn aan en in de galop kon ik er echt aan rijden in de uitgestrekte galop en kwam ze ook weer goed terug! Helaas had ik een foutje in de eenvoudige wissel, na 1 stappas wilde ze weer aangaloperen dus nam ik dr nog een keer terug en bij 1 keertwending liet ze dr spilbeen staan. Verder was ik echt super tevreden!
We zijn af gaan zadelen en nog even nagepraat over wat er goed ging en wat iets minder en we gingen kijken of de punten al bekend waren. Na een tijdje kwam de tussenuitslag er te hangen, 4 uitslagen en ik stond tot nu toe 2e met 63,50%! Heel tevreden over me percentage! Van de zomer reden we ook op het NK in de Z1 en hadden we 60%! Zijn we toch mooi 3,5% erop vooruit gegaan dacht ik
Maar ik dacht ook, dan komen er vast nog heel veel mensen voor me!Steeds werden er 2 of 3 uitslagen bijgeschreven en ik werd steeds nerveuzer!
Toen de eerste 8 bekend waren werd er opeens een broefje opgehangen: wegens een computerstoring kloppen de uitslagen van de Z1DE niet!
Fijn, dacht ik.. Misschien heb ik veel lagere punten!Nog nerveuzer dus!
Gelukkig werd er even later nog een uitslag opgehangen, 13 uitslagen waren er bekend en ik stond nog steeds 2e stond!
"Als ik reservekampioen wordt ga ik echt gillen" zei ik tegen me instructrise! 
Er werden nog 3 uitslagen bijgehangen en nog steeds 2e! Dus toen zijn we rustig gaan opzadelen voor de prijsuitreiking, ik had sowieso al prijs want er waren 5 prijzen en er moesten nog 3 mensen rijden!!

Ik heb wat foto's van het losrijden en van de proef maar dit zijn helaas geen hele goede foto's.
Van losrijden alleen 3 galopfoto's. Bij de eerste 2 zet in de achterhand wat naar binnen

Toen de proef:

Foto's/filmpjes voor en van de prijsuitreiking:
Hoezo blij?

Filmpje: http://www.zippyvideos.com/1735666336753046/hpim2317/
Van links naar rechts alle prijswinnaars van het Z1:
(1e) Claire Maree, ik, (3e) Esmee Franken, (4e) Josan van den Broek, (5e) Annemarie Kroon
En mijn punten: C: 229 (2e) H: 212 (1e) M: 207 (6e)
Het was dus een zeer geslaagde dag!

Tips zijn welkom!