Ik heb een verzorgpaard een fries en we rijden altijd buiten wegens gebrek aan een goede rijbak. Maar ik doe haar nu een half jaartje eerst deed ik haar samen met K. maar zij is sinds 2 weken weggegaan dus doe ik haar alleen.
Ze kwam net van de wei toen ik haar begon te verzorgen.
Maar de eerste paar maanden dat ik haar reed ging alles perfect soms was ze wat angstig voor de vrachtwagens enz maar dat was weggewerkt.
En een tijdje geleden waren er die stormen.. er waren er 2 hierzo.
De eerste storm was op een dag dat K. haar zou doen. Ze is die dag gewoon naar haar toegegaan en buiten gaan wandelen.
Daarna ook echt niks aan de hand. En toen kwam de 2e storm en dat was een dag dat ik haar zou doen. Ik ben bewust niet gekomen want dat kan je zo'n beest niet aandoen en mezelf ook niet vond ik
want ze hadden gezegt alleen als het nood is moet je naar buiten gaan.Okee en de dag daarna ging ik haar weer gewoon doen.
Ik stapte erop (ik zat nog maar net) en toen kwam er een roteb vrachtwagen aan en ze schrok daarvan , ze draaide om en galloppeerde met een bloedgang naar huis.
Ik dacht dat het door de vrachtwagen kwam dat ze schrok maar wekenlang erna heeft ze amper gereden want ze loopt gewoon niet weg bij stal! Of ze galloppeerde weer keihard terug.
Je stapt op wil wegrijden en dan keert ze om of ze gaat steigeren/springen met 4 benen in de lucht.
Dat is nu al erg lang zo. Wanneer je met meerdere paarden rijd loopt ze gewoon zonder enig protest. Ook loopt ze normaal als iemand ernaast gaat lopen.
Ik had een nieuw trucje:
Ik ging gewoon op haar zitten (geen sporen en geen zweep die we voorheen wel gebruikten als ze dat deed) en als ze dan gek gaat doen op een hoekje waar ze richting huis wil en ik de andere kan op wil hou ik haar hoofd in de richting waar ik haar heen wil hebben en blijf ik gewoon heel stil zitten en maak het bekende klikgeluid met me tong (ze word erg op stem gereden). Meestal denkt ze na 5 minuten ineens van ja laat ik toch maar gaan. Als je aanspoort gaat ze juist gek doen.
Maar sinds 2 dagen geleden werkt het niet meer.. ik heb 3 kwartier op dezelfde plek gestaan.
Het is echt erg vervelend.. maar weet iemand hier misschien toevallig iets op? of wat het kan zijn ?