Probleen met zit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Probleen met zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 11:52

Ik heb een probleem met mijn zit, als ik op een wat gorter paard zit strek ik mijn armen helemaal.
Dit heb ik ook als ik een paard aan de teugel heb. Met pony's heb ik dit niet, kan iemand mij helpen? Lachen
Ook ben ik bang voor een paard ben er afgevallen en heb mijn arm gebroken..) en telkens als
ik er op zit kan ik me niet ontspannen.. Ik probeer het wel, weet iemand iets?

_mrie_

Re: Probleen met zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:47

Ik zo geen oplossing kunnen bedenken voor je armen, maar als je weet dat je dit doet kun je er toch op letten zodat je het niet meer doet Knipoog Heeft het er misschien mee te maken dat een paard grotere passen neemt en je daardoor misschien verder achterover gaat zitten?
Het enige wat ik kan zeggen is; let er gewoon op! Ik heb ook af en toe dat ik ineens iets nieuws ontwikkeld heb wat niet hoort, als ik er een paar weken op gelet heb, ben ik ook weer vanaf.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:23

Ben het eens met drowning, probeer er bewust mee om te gaan. De angst voor het vallen kan te maken hebben met de houding die je gaat aannemen op je paard.

Heel bewust je ellebogen "bijna" langst je lichaam plaatsen.

Mis je echt het vertrouwen in een paard dan kan een paar keer voltige volgen een oplossing zijn om weer meer vertrouwen in een groter paard te krijgen, je hebt dan wel de longeersingel welke erop ligt maar kunt ook aan de lijn je eigen evenwicht weer opzoeken door met je armen wijd te gaan zitten. Misschien dat je, als je meer vertrouwen in jezelf en je eigen kunnen gaat krijgen, het met het "normale" rijden weer wat eenvoudiger wordt voor je.

succes ermee!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 20:49

Tekns als ik rij leik er wel op, maar meestal verget ik het gewoon.
Ik ben op stal niet bang voor het paard, ik vind dr zelfs hartstikke lief en
ga wel eens een stukje met haar wandelen over het erf enzo.
Maar als ik er op zit verkramp ik helemaal, ik heb aan d longe (meerdere keren) met dr gereden.
Misschien komt ht omdat ik gewoon geen vertrouwen heb meer in haar,
maarhet wekrt gewoon niet, ik heb al gevraagd of ik voortan op een andere paard kan Lachen
Misschien dat het helpt..

Equimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:40

Ik zou een paar keer zitles nemen. Dan kun je ook echt op je houding en je armen gaan letten. Je hebt er specifieke oefeningen voor.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:40

Ik zou beginnen met zitles aan de longe. Oefen oefen oefen, Ga het niet uit de weg (vind ik hoor) want dat werkt averrechts. Desnoods als je een beetje meer vertrouwen krijgt kan je een zweepje achter je rug in je ellebogen leggen. Zo leer je je rug rechthouden en je ellebogen op de juiste plek te houden.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:24

Idd zitles nemen, en met rijden desnoods een zweepje achter je armen doen, ook gelijk goed voor je rechte rug. Let wel dit moet je even doen voor het gevoel en dan weer stoppen, anders krijg je erg veel pijn in je arm holte!

XXHiskeXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:27

Als je op dat paard waar je afgevallen bent, je niet meer kan ontspannen. Moet je misschien eens proberen zonder zadel te rijden, en helemaal je benen af te laten hangen. En dan aan de longe, teugels in een knoop, en je armen van je af houde Tong uitsteken vliegtuigje spele Knipoog Clown