Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) en dit vinden we dan ook erg moeilijk. Maar het gaat beter en beter en we kunnen nu aardig verkleinen en vergroten. Wat ik vooral merk na het galopperen dat ze nog losser en fijner te rijden is!

orion_ schreef:Misschien haar eerder terug nemen naar de draf? Dus dat je haar voor het omspringen terug neemt en beloont voor wat goed ging. Probeer het stukje goede galop steeds meer uit te breiden..
Sharay schreef:dank jullie wel allemaal. het gaat al wat betere alleen ik rij zelf nog niet op haar omdat ik ze nog even aan alles moet wennen volgeneden week ga ik wel weer op haar rijden. maar goed aan de longe gaat het steeds beter en telkens als ze overspringt neem ik haar terug.

lovekomeet schreef:ik wou precies hetzelfde zeggen
denken we hetzelfde.

Urielle schreef:Juist geen stelling vragen, dat bevordert het omspringen.
Zo te horen is je paard jong en ook nog niet lang onder het zadel. Ze mist dus kracht en balans. Laat haar korte stukjes galopperen, veel aanspringen is beter dan lange stukken galopperen. Als ze sterker wordt komt het vanzelf goed.
I_S_L schreef:haai sharay,
ik kan zo niet bedenken wat je hiervoor moet doen maar wil je best (als jij dat wilt) een dagje helpen maar dan moet je dat wel zelf even aangeven.
Groetjes Lisa

Louisee schreef:Is het niet dat jij bijvoorbeeld op zo'n moment even de andere kant op leunt ofzo? dat ze daarom overspringt?

Met rijden springt hij het liefste links aan, zowel links als rechts.
Hier ben ik mee bezig in de les. Dus dit wil ik je ook zeker aanraden! Ik blokkeerde hem nl. ook, en hierdoor sprong hij verkeerd aan. Ik gaf dus een verkeerde hulp, en hij volgde die hulp netjes op, dus eigenlijk was hij heel braaf