filmpje ulysses (v. Gribaldi)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

filmpje ulysses (v. Gribaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:19

Laatst bijgewerkt door moonprayer op 04-03-07 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: filmpje ulysses (v. Gribaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:23

Hij moet veel meer aan elkaar gereden worden. Galop is te plat en te weinig impuls. Zorg dat je hem meer op het achterbeen gaat zetten zodat hij meer van de grond af kan springen. je rijdt nu wel een paar keer naar voor maar dan blijft hij plat galopperen.

In draf mis ik verbinding, maar dat verklaart dat lekkere veertje waarschijnlijk Knipoog

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:25

we zijn ook bezig met de achterhand eronder te krijgen.
maar dat vind meneer nog zo moeilijk. ik gok dat dat nog wel een half jaartje duurt voordat dat vlekkeloos gaat.

Lachen dankjewel zep

ps: mooie paarden in je profiel.
oprichting ziet er zo mooi uit.

daarben ik nog nie taan toe helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:32

Begin eens met hem rechter te rijden. Ik heb geloof ik geen moment in het hele filmpje gezien dat hij echt recht is vanuit de schouder. Je rijdt met veel te veel stelling. Wat er nu gebeurt is dat hij wel knikt in de hals net voor de schoft, maar echt buigen kan hij amper op deze manier. Het rijdt misschien wel lekker maar het heeft geen enkele trainingswaarde.

Maak hem volledig recht, voor je gevoel misschien wel met een lichte buitenstelling. Stel dan eens licht naar buiten, dan merk je dat de schouder naar binnen gaat. Op dat moment zou je kunnen overwegen hem eens verder door te buigen naar binnen, maar buig de hals dan wel evenredig aan de lengtebuiging in het lijf. Op dit moment ben je plat gezegd alleen de kop er scheef voor aan het trekken en verder gebeurd er niet zoveel.

Dat werk valt samen met het meer op het achterbeen krijgen en meer uit de grond laten draven/galopperen. Als hij niet recht is krijg je hem nooit beter over de rug.

Het begint echt achter. Op dit moment spreekt hij de rug niet aan. Hij doet zijn hoofd wel naar beneden maar eigenlijk geeft hij niet volledig na.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:41

Ik ga met Zep mee, dat commentaar heb je vast en zeker wat aan!! wat mij dus ook op viel dat je je paard geen enkele keer recht hebt gesteld.. Maar voor de rest leuk paard en zeker een leuke combi! Succes er verder mee!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:44

okai dankjewel, ik zal hie r zeker mee aan het werk gaan.
ik hoor die opmerking vaak hoor. rechtrichten, het klinkt zo simpel..
maar hij is zelf er goed aan het ontkomen van rechtgerichtheid, want hij buigt beide kanten erg makkelijk, waardoor hij snel weer te ver gebogen is voor rechtgerichtheid..

maar ik begrijp je commentaar.

dankje marus.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:45

Zep schreef:
In draf mis ik verbinding, maar dat verklaart dat lekkere veertje waarschijnlijk Knipoog

hij loopt van zichzelf uit inderdaad in zo'n verende draf.. heeft niks met rijkunsten te maken ^_^
hij shud het zo uit zijn mouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:57

Je hebt er alleen helemaal niks aan. Hij spreekt zijn lijf totaal niet aan. Ik bedoelde het niet positief dat hij zo veert Knipoog

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:59

nee ik ook niet.. ik begreep je goed Knipoog
maar het is toch als je voor het plaatje gaat
mooi meegenomen.
betekend niet dat er heel wat aan gesleuteld moet worden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:02

dat zie ik heel veel bij gribaldi's dat (neppe)veertje zo lijkt en voelt het al heel wat terijl die eigelijk niks doet Haha!

zep heeft gelijk over het rijden, maar ik vind het nogal zwakjes dat niemand een keer leuk commetaar geeft.
Het is een erg leuk paard met veel aanleg verder te komen, en ik denk dat dat jullie met veel les ook wel gaat lukken.
Vooral die galop en het rechtrichten is een aandachts punt.
probeer hem met rijden maar iets meer onder druk te zetten, echt op het achterbeen dan 'rijst' die ook meer aan de voorkant en dan ken je straks je paard niet meer terug Haha!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 14:11

dankjewel nimmedor, gaaf commentaar Lachen !!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:12

ik vind dat je een mooi paard hebt!je aanda8tpunt is idd de galop en en het rechtrichten wat nimmerdor zegt Knipoog

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 14:19

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:09

Ik heb de filmpjes eens bekeken en vind hem om dit moment niet beter lopen dan toen je hem net in de B startte! Hij heeft in de galop totaal geen verbinding van achter naar voor en heeft in de galop geen enkele sprong meer. Ik zou er voor kiezen om dit paard eerst nog eens goed naar voren te rijden, zelf de hand op te laten zoeken door met je been hier tegenaan te rijden. Wanneer hij dit fijn aanpakt en vlug aan het been is, kan je gaan denken aan wat terug te laten galloperen. Wat je nu (op het flimpje dan) doet, is gewoon heel de beweging van je paard er als het ware "uitrijden"wat zal resulteren in steeds minder tact en schwung waar je vast niet op zit te wachten!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 17:20

hi talented.. ik begrijp het stukje "de beweging eruit rijden" niet, zou je dit kunnen toelichten?? dankjewel

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:32

Nou een paard heeft van nature (meestal) wel wat beweeglijkheid in zowel zijn lichaam als in zijn gangen. Wanneer je hem op deze manier rijdt ( ik baseer dit alleen op het filmpje wat ik gezien heb he!) wordt hij alleen maar vlakker in zijn bewegingen. Hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is?!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 17:35

oh zo. okai dan begrijp ik het.
ja dus meer voorwaarts denken, en doen
ipv terug rijden. klinkt logisch inderdaad.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:50

Ben het met de vorige commentaren aardig eens. Je zult aan de manier van rijden toch behoorlijk moeten sleutelen en meer vanuit het achterbeen moeten rijden. Denk dat een stap terug naar de basis noodzakelijk is. Ik vind dat hij zijn lijf te weinig gebruikt, de rug houdt hij vast en ik zie weinig buiging in zijn lijf.
Waar je ook zeker op moet letten is ook al gezegd, de galop heeft nauwelijks sprong en ik zie ook regelmatig dat het geen mooie 3 tact is.
Mijn idee dus, terug naar de basis meer van achteruit gaan rijden en recht richten, eerst dat voor elkaar voor je weer een stap maakt.
Al met al denk ik dat dit paard best kwaliteit heeft, maar het zal er toch meer uit gereden moeten worden.
Wat zijn je ambities eigenlijk en heb je daarbij begeleiding?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 18:06

mijn ambities..
niet in de dressuur.

het liefste zou ik een andalusiër hebben
en daar shows mee geven.

maar ik zie dit als een oefening.
wil ik shows geven, moet ik de basis van het paard erin kunnen rijden.

Dressuur vind ik gewoon een lekkere bezigheid maar dan beleef ik toch meer plezier aan oefeningetjes (inderdaad niet correct, maar meer de "kunstjes" )dan inderdaad de basis. en dat is mijn grote fout, ik wil te veel te snel.. sla stappen over.

ik heb hele goede begeleiding, alleen door omstandigheden al een poos geen les gehad, denk dat dat al een maand geleden is.
zal dit snel weer oppakken, met school erbij is het wel lastig combineren.
maar er is een wil.. dus die weg komt vast en zeker.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:40

[quote="WickedSanty"]. en dat is mijn grote fout, ik wil te veel te snel.. sla stappen over.

[quote]

Haha! Haha!

Ik had al zo'n vermoeden, want dat is in je rijden ook terug te zien. Wel zonde van het paard hoor!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 18:48

tja, ik wil hem verkopen aan een ruiter die er verder mee kan,
maar mijn moeder niet. ik heb te weinig klik met hem.
het is wel een lieverd.. maar ik heb weinig toekomst met hem, en anderen wel...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:16

ik sta hier van te kijken.
jammer dat het zo slecht ging.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:22

zo editten werkt dus niet, wat een rare reden geef je aan, zonder mij daarin te kennen, leuk om dit op bokt te moeten lezen!
Me moeder wil niet.....

Ik zie je wel weer....
neem eens les zou ik zeggen, de kansen zijn er voldoende! Je hebt net een hele week vrij gehad en ook ik heb hem in tijden nog niet zo beroerd zien lopen, hij lijkt wel 3

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:57

Ik vind de reacties naar de TS toe erg oneerlijk.

Dit meisje word gewoon onder druk gezet door haar moeder, kan ik best begrijpen, dat haar moeder (wat heus wel een beste mevrouw is) niet zomaar een ander voor haar zou kopen, zou ik zelf ook niet doen voor me dochter bij de eerste de beste 'mamma hij is te moeilijk'.

En de TS kan prima rijden en heeft wat puntjes waar ze aan moet werken, maar verre ze is van een slechte ruiter.

Ik ken dit soort paarden, ze werken niet al te graa, voor je:
-slecht aan het been
-weinig impuls vanuit het achterbeen
-niet stil in de aanleuning

En zelfs een prof zou hier wel veel werk aan hebben.
Ik vind het netjes hoe ze hem op dit moment aan het lopen heeft, en nu is het tijd om de puntjes op de i te zetten.

Een paar tips voor het rechtrichten voor jou. Rijd vaak op de binnenhoefslag en zorg dat dat je echt de druk op beide teugels hetzelfde hebt en hem er dan goed doorvraagt. Rijd hem van achteruit na de hand toe, vraag onmiddelijke reactie op je been, reageert hij niet schop hem er dan eens goed in en vraag hem van voor er weer goed door.
Als je dat stukje basis erin krijgt, heb je hem al veel verder.

su6!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:00

amondi schreef:
zo editten werkt dus niet, wat een rare reden geef je aan, zonder mij daarin te kennen, leuk om dit op bokt te moeten lezen!
Me moeder wil niet.....

Ik zie je wel weer....
neem eens les zou ik zeggen, de kansen zijn er voldoende! Je hebt net een hele week vrij gehad en ook ik heb hem in tijden nog niet zo beroerd zien lopen, hij lijkt wel 3

huh?
ben jij de vorige eigenaar van dit paard?