er van door gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

clausie

er van door gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:48

Hai bokkies,

Heb een probleempje, waar ik graag een oplossing voor wil horen nml
Het paardje No name waar ik nu 2 jaar op rij
Is eigenlijk superbraaf, naast de gebruikelijke alertheid van het paardendier.
Maar zo gauw er een recreanten concours er aan zit te komen, is het
gebeurt..... al bij het inrijden beginnen de problemen. Een voor mij onbestuurbaar
losgeslagen projectiel die mij zo afmat dat ik allang blij ben dat ik er nog op zit.
Vooral het onbestuurbaar zijn, en dat hij zo op andere paarden afdenderd is behoorlijk
heftig. Nu probeer ik zoveel mogelijk in de bak te rijden waar dan ook de concours is
Waar ik rij is nml een andere bak. En zo gauw ik daar ben begint het feest.

Dit is behoorlijk frustie voor mij, vooral omdat ik eigenlijk niets liever als op hem wil rijden.
het is namelijk wel een manege paard. Heb ook al gebrobeert om met een bekende Paard en ruiter
aan de andere kant te rijden. Het helpt wel iets maar straks moet ik het ook alleen*
met hem kunnen.

Elke keer is weer het zelfde en ik ben bang dat de lol er zo af gaat

heeft iemand nog tips voor mij Verdrietig Verdrietig

groetjes een hopeloze

bugpluisje

Re: er van door gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:08

Hoe gespannen ben je zelf voor de wedstrijd?
Je geeft aan dat je al een heleboel hebt geprobeerd en dat het nu "frustie" voor je wordt (wat ik me overigens helemaal kan voorstellen). Maar je kan jezelf afvragen of dat je niet "te" graag wilt, waardoor je misschien onbewust een bepaalde druk en spanning uitstraalt (zoals je weet hebben paarden hier een zesde zintuig voor).

Ik had voor mijn paard wat ik nu heb een paardje wat het op concours spannender maakte dan dat het eigenlijk was. Zij werd erg zenuwachtig van de paarden om haar heen (met name diegene met ruiters welke je bijna van je paard af reden) Ik zocht altijd een "rustig" plekje voor zover dat mogelijk was.

De enige tip die ik je kan geven is rustig blijven en de moed niet opgeven. Wanneer je zelf meer rust vind in de situatie kun je dit mogelijk ook overbrengen op je paardje.

succes ermee!

clausie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:50

Bedankt voor je reactie, heb hier ook al aangedacht. Ik rij dan ook nog maar 3 jaar. Het 1 concours was op
no name. Ze zeiden acheraf dat hij dit wel vaker doet. Ook met pers die al langer rijden. Heb daarna
nog een keer een concours gereden op een ander paard, dit ging wel goed. Maar ik zou graag met hem
verder willen aangezien ik anders ook op hem rij en dat gaat eigenlijk best goed ook al zeg ik dat zelf.

Maar door die vorige ervaring wil ik mij niet door mij eigen en andermans Duivel spoken Duivel laten leiden.
Heb dit concours over 2 weken. En mij terug trekken vind ik eigenlijk ook geen optie. Anders kan ik
nooit met hem ergens aan mee doen en het is werkelijk waar buiten dit gedoe een echte grote lieve lummel.

Op de een of andere manier is hij zo in paniek en voor mijn gevoel is dit ook geen uitproberen of zo,
Ik heb het op dat moment ook echt met hem te doen en probeer hem ook gerust te stellen, maar hij is letterlijk
en figuurlijk dan de weg kwijt....

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:55

hallo,ik had ook zo'n probleem,mijn paard ging ook helemaal wild rondcrosse op concour..thuis liep ze super en op concour vroege ze me of ik wel kon rijden.en dan baalde ik weer..mn paard was door de nieuwe omgeving altijd heel erg gestressd en had dan geen vertrouwe meer,ik ben dit op gaan lossen door iemand anders eerst een paar min aan de hand met mn paard te laten stappen,omdat ik missch te zenuw8tig was,zo kon het paard ffe op rust komen.en ik gad dr druppels om rustiger te worden rescue remedie van Bach bloesem..dit hielp ook wel een stuk,helemaal heb ik het er nooit uit gekrege,alleen door veel te herhalen werd het steeds wat minder

clausie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:23

wat kan ik mij voorstelllen van die bach bloesem en kan dit ook schadelijk zijn.... en waar zou ik dit eventueel kunnen halen

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:41

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:51

ik denk idd wat pauline zegt dat dat een eventuele oplossing kan zijn. Verder jezelf niet teveel aantrekken van wat andere "vinden"! Onthoud....de beste stuurlui staan aan wal.

Probeer verder toch positief naar je paardje te blijven kijken, wie weet deed hij deze keer iets rustiger of net die ene volte in de proef wel helemaal prima, dat heeft mij altijd geholpen om er toch positief tegenover te blijven staan en moed te houden.

Verder idd keep on trying!

clausie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 23:06

Hallo allemaal,

Heb net bach resque remedy gehaald, mischien dat dat net
even het rusige moment voor hem en mij kan betekenen.
p.s. heb het zelf al wel geprobeert en ik moet zeggen dat ik
wel rustiger er van werd wie weet helpt het. Weet alleen niet waneer zoiets uitgewerkt is bij een paard. Weten jullie dat mischien en wanneer is het verstandig om hiermee te beginnen.
1 dag voor de concours of 1 week of 1 uur.

bedankt alvast voor de vorige tips

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:12

Nou even een berichtje over resque.
Ik heb het concours acher de rug.... en ja het viel reuze mee
bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb er veel aangehad.
Ik ben er nog lang niet maar het is een begin
Ps ben niet eerste geworden maar zeker ook niet laatste...
en mijn paardje en ik waren koel in ons koppie Pling