Opgeknapte Gemma @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NTuinenburg

Opgeknapte Gemma @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 21:24

Hallo!

Voor dat jullie reageren, is het mischien belangrijk dat jullie even dit weten:

Dit is dus niet mijn eigen paard, ik train haar alleen als ik tijd over heb!
Ze is zwaar verwaarloosd, mager, met gebits/ en rugklachten hier aan gekomen, maar is ondertussen al mooi opgeknapt!
Ze is voor alles behandeld, en veel aangekomen.

Door haar gebitsproblemen kon ze niet aan de teugel, en zelfs niet galloperen.
Ze is nog steeds erg ontstabiel, en echt nog zoekende, maar het gaat al een stuk beter.

Sorry voor de slechte kwaliteit, het was al donker aan het worden + de batterij was op, dus aleen instap en draf foto's!

:
Afbeelding
Ik vind haar zelf niet meer TE dun..

Afbeelding
Hm, ja ik praat veel Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit niet echt super netjes oid, maar vind haar (spring) zadel nou ook niet geweldig zitten.. Clown

bedankt voor het kijken! Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter zouden laten!

En tips enz zijn welkom, maar hij er rekening mee dat dit paard het allemaal erg moeilijk vind....

groetjes Naomi

__KELLY

Re: Opgeknapte Gemma @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:38

leuke foto's
anky pad staat ook leuk Haha!

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:40

Mooie foto`s roze staat er idd mooi bij

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:42

Ziet er netjes uit, maar ik vind wel dat je te ver achter in je zadel zit. Met wat voor een bit rij je dr?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:47

Marieke_ schreef:
Ziet er netjes uit, maar ik vind wel dat je te ver achter in je zadel zit. Met wat voor een bit rij je dr?

Voor zover ik het kan zien een knevel-trens Lachen

Leuke foto's naoom! Wel een beetje donker Cool
Hopelijk is je eigen paardje weer snel beter... kunnen we daar ook rij-foto's van verwachten Vork

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 21:49

Dankjulliewel!
haha, ik zit idd niet erg charmant in het zadel Knipoog vreselijk om met een springzadel te moeten rijden!! Clown

Ze word gewoon op een normaal licht trensje gereden, alleen zijn de uiteinden(ringen) anders..
Voorkomt dat het bit kan verschuiven..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:51

Tja...ik weet natuurlijk niet hoe lang geleden dit paardje al bij zijn huidige baas is....maar ik zou zo'n zwaar verwaarloosd paard
nog even meer tijd geven om weer op krachten te komen.
Dan, als ik weer zou beginnen met rijden, zou ik toch veel meer voorwaarts neerwaarts willen om zo'n dier weer beter over zijn rug te laten lopen. En af en toe, alleen als je tijd hebt, een paard weer goed krijgen, dat werkt niet. Dan is het denk ik veel beter om zo'n dier te longeren.
En waarom heeft zij een kneveltrens in???

c_alsemgeest

Idd... kneveltrens is over het algemeen een heel stabiel en zacht bit, zeker goed voor dit paardje als ik het zo lees Lachen

Citaat:
door de scharen wordt een rustige ligging in de mond verkregen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 02-03-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Virginie

lijkt me mooi bezig, je ziet dat ze precies nog niet helemaal weet hoe te lopen, maar dat komt wel.

het roze is idd erg mooi bij dit paard

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:56

aerdenhout1 schreef:
Tja...ik weet natuurlijk niet hoe lang geleden dit paardje al bij zijn huidige baas is....maar ik zou zo'n zwaar verwaarloosd paard
nog even meer tijd geven om weer op krachten te komen.
Dan, als ik weer zou beginnen met rijden, zou ik toch veel meer voorwaarts neerwaarts willen om zo'n dier weer beter over zijn rug te laten lopen. En af en toe, alleen als je tijd hebt, een paard weer goed krijgen, dat werkt niet. Dan is het denk ik veel beter om zo'n dier te longeren.
En waarom heeft zij een kneveltrens in???

Dat denk ik dus juist niet, je maakt een paard echt niet gelukkiger door heb een half uur kleine rondjes te laten lopen. Als je lekker over de hals rijdt (wat Naomi doet), is het veel beter om er lekker op te gaan.

Vind het een leuk beestje Naomi! Heb je het zo druk met de andere paardjes?

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:58

XchantjuhX schreef:
Idd... kneveltrens is over het algemeen een heel stabiel en zacht bit, zeker goed voor dit paardje als ik het zo lees Lachen

Citaat:
door de scharen wordt een rustige ligging in de mond verkregen

Afbeelding

wordt ook wel eens een opleer bitje genoemd, helpt het paard echt wel hoor!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 22:03

Bedankt voor jullie reacties Chantal en Noor!
Ze is hier nu al een aantal maanden, en ik rijd haar zoon 2x per week.
De staleigenaresse rijd er zelf ook nog wel eens op, en verder word/werd ze zo af en toe rustig gelongeerd.

Het is echt een streskip, die het moeilijk vind om te ontspannen.
Dat is op het moment het belangrijkste punt waar ik me op wil concentreren, en vind dat het al aardig lukt eigenlijk?...

de eigenaresse is paardentandarts (nummer 1 van Europa zelfs.)
En weet heus wel wat goed voor een paard is en wat niet, zeker als het om een bit gaat Clown

verder bedankt voor het commentaar! Lachen

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 22:06

@ Noor: haha, ik ben wel redelijk druk bezig ja! Knipoog
Romeo is kreupel, dus elke dag wandelen, en Baron (+ de nieuwe hengst) moeten eind deze maand naar de keuring, dus ben vooral Baron veel aan het trainen...

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:08

vind het er toch leuk uit zien voor een paardje was een moeilijke tijd achter de rug heeft. en dat rose staat erg leuk.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:11

Chocolaatje.....over de HALS????
En de rustige ligging in de mond door een kneveltrens, is doordat, mits het goed aan het SPECIALE hoofdstel word vastgemaakt, het bit geen kant meer uitkan.
De bovenste schaar van het bit zit dan n.l vast aan het bakstuk.
Maar ook zonder dat, kan je met een kneveltrens, als je b.v een wending ingaat, het hoofd van het paard door de lange scharen omtrekken. Het is niet een echt scherp bit, maar voor een paard dat net weer moet gaan leren, zou ik er niet voor kiezen.
Dan zeg je NoOoMi dat de ontspanning je al aardig lukt...ik zie toch echt iets anders op de foto's.
En een goede paardentandarts hoeft zelf geen grand prix te rijden!
Sommige rijden helemaal niet, net als een hele hoop paardendierenartsen!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 22:16

Deze in kwestie rijd dus wel, en weet preices wat ze doet Knipoog
zoals ik al zei hebben we haar al een paar maanden, en was de ontspanning ver te zoeken. Dit is ook niet perfect, maar al een hele verbetering!
dat kan jij natuurlijk ook niet weten omdat ik geen foto's van hiervoor heb geplaatst.
Er word al al een tijdje opgereden, en we hebben eerst een lichter bit ingehad, maar hier loopt ze uiteindelijk toch het fijnt op.

Ik vind het erg vervelend dat je het op deze manier brengt.
Ik zie wel vaker reacties van jou bij @ work, en vaak eindigt het op een discussie.
Je zou mischien kunnen proberen het anders te brengen?
Aangezien je het verleden niet weet van dit paard, en je eigenlijk je commentaar bijna tot niet uit deze paar foto's zou kunnen halen...
Pas met dit soort dingen komen als je iets zeker weet dus.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:27

Misschien dan van jou kant uit ook handig om b.v foto's te plaatsen van een paar maanden ervoor??? Ik reageer op wat ik op dit moment op de foto's zie en dat is ( sorrie dan ) in mijn ogen geen ontspannen paard!
Maar ik begrijp het...geen negatief commentaar.
We laten het hierbij...en succes nog verder met je paardje!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 22:34

dankjewel!
Ik bedoelde het niet aanvallend oid, en het is idd erg onduidelijk.

Het is mischien moeilijk om van een foto af te zien, maar voor mijn gevoel als ik er op zit, voel ik zo'n verandering. Ze kon eerst maar 1 houding aannemen, terwijl ik nu vrijwel bijna alles met haar kan doen, en het gaat veel soepeler, ze is niet meer zo vreselijk stresserig..

Er stond aan het begin ook dat het alleen maar instap (en een enkele) draf-foto waren. Naarmate ik haar wat losser had was ze ook al een stuk ontspannender.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:34

Ik vind haar mooi hoorr Haha!
Lekker mee door blijven rijden, als jij een verschil voelt, is dat toch al een vooruitgang Clown

Sterkte met die mooie paardje en met de andere twee (Romeo en Baron als ik 't goed opgepikt heb Clown)

Groetjes - xxx Kusje Belinda

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:40

wat voor een is t... leuk diertje hoor!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:45

Jeetje zeg ik vraag me af voor de mensen die negatief commentaar geven over specifiek de rijfoto's: hoe lang zitten jullie eigenlijk de foto's te bestuderen om te zóeken naar íets waar je ook maar commentaar op kunt geven?

Zo te beoordelen aan de foto's (en nee, ik zoek niet) vind ik het er echt al heel netjes uit zien. Zeker al je de hele voorgeschiedenis erbij in ogenschouw neemt.

Paard ziet er naar mijn smaak best wel ontspannen uit, tevreden ook en ik vind het een stil beeld geven.

Natuurlijk zijn de foto's wel wat donker dus lastig beoordelen maar ik kan zo snel niets vinden waarover ik zou struikelen.
Als alles in zijn algemeenheid vooruitgaat, dan ben je toch goed bezig?

Ik vind het trouwens nog een léuk paard om te zien ook. Veel succes verder en veel plezier ermee!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 12:37

dankjulliewel allemaal!

Ze is zeker niet lelijk nee, alleen toch nog wat schraal.. Maar ze is al zo veel angekomen sinds ze hier is! dus dat komt wel goed Knipoog

Ze is een BWP (Belgisch warmbloed paard) Ik weet verder niet heel veel van haar afstaming, behalve dat er Darco achter zit.

@ Blinni: dankjewel! Ik zie dat je ook uit Den Haag komt? Lachen
haha, met die andere paarden komt wel goed hoor, al zijn het er nog wel een aantal Clown

@ Randy01: Dankjewel! fijn om te horen! Lachen
Ik ben geen Anky, en dit paard vind het allemaal moeilijk, dus ik kan me best voorstellen dat mensen over sommige dingen struikelen.

Ik ga vandaag nog eens proberen een paar plaatjes te schieten, en dan als het wat lichter is Knipoog

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:43

Citaat:
@ Randy01: Dankjewel! fijn om te horen!
Ik ben geen Anky, en dit paard vind het allemaal moeilijk, dus ik kan me best voorstellen dat mensen over sommige dingen struikelen

Níemand is Anky en iedereen weet het tóch altijd wel beter. En zelfs Anky maakt fouten hoor...alleen waarschijnlijk op een ander niveau, ja toch?
Tuurlijk struikelen mensen over dingen, doe ik ook, maar dan wel over dingen die metéén opvallen en ik ga niet minutenlang 1 foto zitten te bekijken of ik íets kan vinden dat 'niet goed' is hahaha zo kan ik op elke foto wel wat vinden.

Nogmaals: zolang er vooruitgang in zit en er niets verslechtert lekker doorgaan zoals je bezig bent. Wie weet krijg je haar op den duur zo ver dat je er een ander bit in kunt gaan hangen....Vind het juist knap van je/jullie dat je moeite en energie steekt in een verwaarloosd paard die je nog een leuk 2e leven kunt geven!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 12:49

haha idd Knipoog

De staleigenaresse is dus paardentandarts, en had meteen in de gaten dat hier nog wel wat uit kon worden, puur door alleen haar tanden en rug te behandelen.
Als je haar nu ziet of zelfs rijd, en niks van haar verleden zou weten, zou je het ook niet doorhebben.
Er zit namelijk verder ook best een goed papier achter, en ze heeft een correcte bouw e.d . Dus zonde om geen kans te geven Knipoog

Ze staat trouwens ook te koop!

We zijn ook al zo ver dat er gewoon een ander bitje in kan, maar deze is toch het fijnst voor haar.

Ik vind het iedergeval super dat er zulke leuke reacties komen, met bokt weet je maar nooit he? Clown

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:00

NoOoMiE schreef:
@ Blinni: dankjewel! Ik zie dat je ook uit Den Haag komt? Lachen
haha, met die andere paarden komt wel goed hoor, al zijn het er nog wel een aantal Clown

Jaaa.. uit Den Haag Cool Leukste stad vind ik Clown *overdrijft lichtelijk*
Fijn om te horen ook dat ze al een ander bit in kan Lachen maar als dit alsnog het beste is voor haar, gewoon lekker hiermee blijven rijden Haha!

(rijd je nog steeds op Berestein ??)