Stisltaan tijdens het opstijgen, kan jij dan opstappen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kan jij opstappen als je paard loopt?

Ja.
231 (67%)
Nee.
40 (11%)
Ene keer wel andere keer niet.
73 (21%)

Totaal aantal stemmen: 344

Anoniem

Stisltaan tijdens het opstijgen, kan jij dan opstappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:14

Ik kan dat dus écht niet...mijn paard moet echt stokstijf stilstaan als ik op wil stappen, maar vidn dat wel een bellemering, want sommige paarden willen gewoon graag een loopje doen als je opstapt, en dan kom ik er dus ook niet op.

Wat vinden jullie hiervan? Mijn mening is dat een paard stil móet staan, maar wat nu als hij dat niet wilt, stap jij dan tóch heel gemakkelijk op, of hang je zo half te bungelen? Haha!

Peuk

Re: Stisltaan tijdens het opstijgen, kan jij dan opstappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:16

Nou... Ik ben zo stijf als een plank dus echt goed lukt het niet. Clown Mijn paard moet ik ook eerst longeren anders gaat ie tijdens opstappen rondjes draaien en weglopen en als ik er dan eenmaal op zit ook nog bokken. Clown Nee mij lukt het niet...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:17

soms zit ik dan ook een beetje te klungelen. Dan hangt je rechterbeen nog ergens achter het zadel ofzo Clown Ik ben niet echt bepaald lenig ofzo Bloos
Ik vind het dus wel altijd het fijnst als het paard gewoon stilstaat. Me vzpony staat ook bijna nooit stil. Meestal zet ik die dan gewoon in de hoek van de bak ofzo, of iemand houd haar even vast. Na het rijden (als ze een beetje moe is) oefen ik het nog wel weleens met haar, dat ik gewoon alleen op wil kunnen stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:23

KsVrPy schreef:
als ik er dan eenmaal op zit ook nog bokken. Nee mij lukt het niet...

Nou dat is idd ook een van mijn grootste problemen Haha! of even aan de kletter gaan, ook zo leuk....

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:25

Als ik mijn rechterbeen over het zadel doe loopt mn paard weg. Maar als ik zit te klooien op mn linkervoet in de stijgbeugel te krijgen (ik 160 hij 170) dan blijft ie wel stokstijf staan

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:27

mijn ene paard loopt ook altijd weg als ik wil opstappen , als ze d'r bui heeft gaat ze zelfs draven.
Wat ze dus niet mag en daar ook voor gestraft word, maar dat boeit haar geloof ik niet.
Het lukt mij opzich best makkelijk om op te stappen als ze loopt, oefening baart kunst ( wel een foute oefening Tong uitsteken )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:30

ik kan wel opstappen, maar fijn vind ik het niet Lachen

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:32

Ja, k had vroeger ook es een les waarin we dit geleerd kregen. Nja was gewoon voor de lol, om niet altijd in rondjes achter elkaar te krijgen. Het paard werd dan in draf gezet en moest je er zo snel mogelijk op komen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:36

aangezien ik altijd opstap met een krukje, wil ik idd dat ze doodstil staan.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:37

Ik zou wel op kunnen stappen op een paard dat niet stilstaat, maar dat doe ik niet. Dan begin je al met een paard dat dingen doet die je eigenlijk niet wil, geen wonder dat je paard daarna niet luistert.
Bij paarden die weglopen stap ik niet op totdat ze stil blijven staan. Als je dat een poosje herhaalt snappen ze het echt wel.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:00

Ik kan prima opstijgen als het paard stapt, draven wordt lastiger Tong uitsteken

M'n verzorgpaard loopt nogal vaak met opstappen, het streven is uiteraard dat ze gewoon stil staat, maar gaat gelukkig ook al een stuk beter inmiddels. Veel geduld voor nodig in het begin. Nu is ze sowieso een draaikont die wel eens moeite met stilstaan heeft Tong uitsteken

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:03

Mijn verzorgpaard loopt nog wel eens weg als ik in de beugel sta. Het gevolg: Ik kom met een plof in het zadel terecht. Nouja, eigen schuld dikke bult denk ik dan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:05

De paarden die ik rijdt hoeven niet stil te staan wil ik kunnen opstaan. Ik kan het ook terwijl ze lopen, overigens doe ik het dan niet, de knol heeft te luisteren en te wachten tot ik hem zeg te lopen.

Er zijn wel gevallen waarbij ik niet lopend kan opstappen. Sinds gister heb ik een nieuwe merrie, die net onder het zadel is. Ze is nog wat angstig met opstappen, en daarom doe ik het alleen als ze stilstaat, anders heb je meer kans dat het zadel schuift of dat je harder in het zadel stuiterd, en het is de bedoeling dat ze vertrouwen in het opstappen krijgt, dus daar is altijd iemand bij om haar vast te houden, totdat ik denk dat ze zonder kan.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:06

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:10

Ik stap het liefste op met opstapje, dus paardlief blijft stilstaan totdat ik zit. Maar ook beslist geen seconde langer *LOL*.

Ik kom er ook wel op als er bewogen wordt, maar dat gaat niet van harte.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:13

Mijn paard gaat alleen lopen als iemand hem vast houdt als ik op stap Clown Als ik helemaal alleen ben blijft ie vaak netjes wachten.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:16

Ik kan het meestal wel, maar als ze ver weg loopt, niet meer. Mijn verzorgpaard moet van mij gewoon stil staan, of ze wil of niet. Dus als ze op een dag geen zin heeft om stil te staan, stijg ik gewoon 3x op Clown
Ze moet het maar leren..

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:18

Mij maakt het niet zo veel uit of ze gaan lopen of stilstaan, ik kom er zowiezo wel op.
Maar goed stilstaan is uiteraard wel handiger.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:20

Ik vind dat het paard gewoon stil hoort te staan als ik op wil stijgen. Mijn verzorgpony heeft er een handje van om zonder passagier vandoor te gaan, dus dat probeer ik te trainen. Inmiddels is ze zover dat ze stil staat als ik op wil stijgen, en dat ze pas gaat lopen als ik zit (maar helaas nog wel voordat ik het zeg Tong uitsteken)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:02

Apple; dat is idd een van mn grootste nachtmerries Haha!
Ik had er vroeger ook nooit zoveel moeite mee hoor, kwam er altidj wel op.
Toen ben ik er een paar jaar uitgeweest en dacht op een blauwe zaterdagmiddag wel weer 'even' op een paard te stappen.
Goed, ik 30 kilo's zwaarder, wat ouder dus strammer Haha! wilde weer even op een paard stappen wat daar duidelijk een andere mening overhad.
Hij kwam rechtovereind, goed Verdrietig die had ik nog niet meegemaakt.
Sindsdien heb ik een soort diepegwortelde angst gekregen met het opstappen, dat beeld kan ik maar niet vergeten, mooi klote.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:13

Lielle schreef:
aangezien ik altijd opstap met een krukje, wil ik idd dat ze doodstil staan.

Een krukje met wieltjes is de toekomst Haha! (sorry ik ben een beelddenker!)

Bij mij moeten ze ook gewoon stilstaan! Stap ook meestal op met een krukje en heb nog geen krukje die meerolt! Vorig jaar op een vroegstarter nog achter het zadel gezeten.. Was niet handig!

Vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een paard het moet kunnen, als het aan mij lag!!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 01:07

ja ik kan het wel.

maar, ik doe het eigenlijk nooit, ik vind namelijk dat mijn paard gewoon weg stil hoort te staan bij het opstijgen, ik zet hem dan ook meteen heel concequent duidelijk stil en stap dan opnieuw op.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 01:12

Chiqa schreef:
Ik kan dat dus écht niet...mijn paard moet echt stokstijf stilstaan als ik op wil stappen, maar vidn dat wel een bellemering, want sommige paarden willen gewoon graag een loopje doen als je opstapt, en dan kom ik er dus ook niet op.

Wat vinden jullie hiervan? Mijn mening is dat een paard stil móet staan, maar wat nu als hij dat niet wilt, stap jij dan tóch heel gemakkelijk op, of hang je zo half te bungelen? Haha!

Ik kan het wel maar ik weiger om op te stappen als hij wegloopt. Is het een vreemd paard? Jammer, dan leer ik hem eerst stilstaan! Veiligheid voorop, bovendien is het veel fijner voor het paard als hij netjes stilstaat. Hij moet dat alleen wel eerst ervaren. Lachen

Daarbij, ik stap met opstap op, dus een paard MOET wel stilstaan. Ze leren het zo, met een beetje geduld en eventueel een brokje. Vingers aflikken

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 01:25

Ja, ik kan het wel. Clown Maar ik stap liever op als een paard gewoon stilstaat.