Het laatste jaar ging het wat slechter, ze kreeg problemen met haar nieren (hebben veel oude katten) en daarom moest ze op een speciaal dieet. Dat hielp gelukkig, voor een tijdje... de laatste 2 maanden zagen we haar echt magerder worden, ze at het dieetvoer niet meer.. ze at ALLES wat ze kon krijgen behalve het dieetvoer. We zijn toen op vakantie gedaan en dachten dat ze die 3 weken niet zou overleven, maar toch! Toen zijn we naar de dierenarts gegaan omdat ze zo mager werd, en hij voelde aan haar nieren en daar zat een heel groot tumor aan haar linker nier. Ze woog toen nog 2,0 kg. heel weinig dus (normaal was ze 3,3)
Hij zei dat we het dieet maar moesten stoppen en haar nog een laatste week lekker geven wat ze wou eten. Ze voelde zich nog steeds goed, ze liep nog, kwam op schoot, zat buiten in het zonnetje en ze zeurde nog om eten. Die ene week zijn twee weken geworden, pas gisterochtend begon ze zich echt ziek te voelen... ze is bijvoorbeeld van de trap gevallen en kwam niet meer overeind, en om de 5 passen moest ze weer gaan zitten om uit te rusten. Ze moest ook steeds spugen en ze wou niks meer te eten. Ze deed ook rare dingen, steeds ging ze buiten naar de sloot toe terwijl ze normaal niet eens de tuin uit gaat en ze ging zich steeds verstoppen.. Toen vonden we dat we haar maar moesten laten inslapen vandaag. Vanochtend om 10 uur is dat dus gebeurd. Ze is nu begraven in de tuin..
het is wel heel raar dat ze er nu niet meer is, het is zoooo stil in huis!! ik denk elke keer dat ik haar nageltjes nog hoor tikken op de vloer en ik vergeet steeds dat ik maar 1 bakje met eten hoef te vullen in plaats van 2.
Ik had vorige week (toen voelde ze zich nog goed) nog wel een paar mooie foto;s gemaakt van haar, je kunt wel zien hoe mager ze is... echt zielig;

in de doos van mijn nieuwe laarzen