Ik heb mijn paardje Roxanne nu een aantal weken. Ik rij haar ongeveer 5 x per week, en we zijn dressuurmatig fijn bezig. Nu is er alleen 1 probleem: in de stap is ze NIET vooruit te krijgen,.....
Niet met lange teugel, niet met korte teugel, niet aan de teugel,........ *zucht* Zelfs met uitstappen moet ik drijven, anders gaat ze stilstaan!
Vandaag zelfs buiten gereden met een heel voorwaarts paard erbij. Als Jack (zo heet hij) 100 meter verder was, liep ze nog steeds in hetzelfde slakkentempo
..... Zweep helpt niet, dan zwiept ze alleen met haar staart en om haar nu "dood" te gaan slaan vind ik ook niet nodig,...
Ook een flinke schop tussen haar ribben heeft geen effect.
Ik rijd zonder sporen, en ben niet van plan om hiervoor met sporen te gaan rijden, omdat ze verder heel goed op de been is. Overgangen zijn geen probleem. Het is alleen dat ik die stap maar niet vooruit krijg......
Iemand tips????

Groetjes Anouk

waar ik op gezeten heb ) en wilde hem 'actiever' rijden. Resulteerde in overtempo voor zijn doen (niet voor menig ander paard) en een telgang, gelukkig was na er 3 wk geen telgang meer.

). Ook een tikje met de zweep achter mijn been ter ondersteuning..... Maar toch: no response!