Vandaag had iris (iris_safarii) haar fotocamera meegenomen voor safari. Maar ze wou toen ik aan het rijden was ook wel een paar fotos maken.
Wij (ik en nienke) zijn erg vooruit gegaan.
Voordat jullie de fotos gaan bekijken wil ik even ons ''verleden'' vertellen. Ik rijdt dus in totaal 9 jaar waarvan 4 jaar nu op deze stal. Hier krijg je verzorgponys aangewezen (mag zelf kiezen) waar jij zovaak op mag rijden. I.R.V hulp op de stal.
Dus ik had Nienke min of meer gepakt omdat die nog over was. Nienke is altijd crossend gereden. Ze mocht altijd lekker racen en zo.
Daar heb ik veel moeite meegehad, Nienke is niet een haflinger die liever lui dan moeis, ze heeft altijd pit. Het rijden is nooit echt goed gegaan qua dressuur, met springen beter maar dat ging ook vaak gepaard met een aantal weigeringen.
Ik rijd nienke nu ongeveer 2 jaar, waarvan ik er een maand of 6 niets meer mee heb gedaan. We moesten allebei afkoelen. De trucjes die Nienke heeft zijn vooral als ze hengstig is --> kop tussen haar knien en stuiteren , lekker racen en geen been verdragen. Sinds een week of 3 is ze echt bij aan het draaien en loopt ze erg fijn, de fotos zijn van vandaag. De bak was nat maar dat maakte het rijden niet minder.
De fotos zijn nog niet alles en het rijden ookniet, maar ivm weken en maanden geleden loopt ze nu als een engel

Iets over het zadel --> nienke is erg dik, en heeft daarom een heel ouderwets zadel voor de wat dikkere paarden. 1 nadeel--> je krijgt er een ouderwetse houding van. Lees: benen naar voren, waardoor je een beetje achterover gaat leunen.
Nou hier de fotos:
Van een maand of 2 geleden:
stap:
Geen ontspanning , afgeleid
draf:
verkeerde stelling, hangen.. Mijn tenen

Geen ontspanning, trekkerig. Houding

Galop:
tja
Vandaag:
Alleen maar draf

1:
bezig met stelling en strekken (wat toch al aardig aan het lukken is:) )
2:
Mijn buitenbeen er niet goed bij..
En weer die verdomde handen 
3:
nagefelijkheid : goed , stelling : okee.

4:
volgende keer niet te strak houden, mooi voorbeentje
Mijn eigen commetaar van vandaag:
- tenen naar binnen
- hakken iets meer uitdrukken
- handen recht op!
Bedankt voor het kijken, en laat een [b]berichtje[\b] achter

xx Hilde
)
Volgens de eigenaresse is het ook een stoel, ik zal even een foto zoeken van mijn houding op een normaal zadel
Als ze van mkij zou worden (wat misschioen gaat gebeuren) koop ik echt een fatsoenlijk zadel!!