We zijn inmiddels, sinds we vandezomer lid zijn geworden van de rijvereniging, nog niet echt aan het werk gegaan... 2x een zieke ireen, zelf ziek/niet lekker, en nu hebben we eindelijk weer conditie genoeg opgebouwd om aan het werk te kunnen....
Mijn ponys lopen nogsteeds 24/7 buiten, zonder deken, dus zijn niet schoon te krijgen.... komt wel weer als het zomer wordt.
Omdat we in de lessen nog niet echt goed mee konden komen, besloot ik dat het toch wel tijd was voor een privelesje. Deze vrouw die mij les heeft gegeven heeft een cursus centered riding gedaan, dat leek me wel toepasselijk op ons.
Vandezomer reed ik een tijd met bit, maar omdat ze daar helemaal niet lekker op reageerde(4 soorten geprobeerd), ben ik toch weer teruggegaan naar bitloos, en dat bevalt eigenlijk een stuk beter.
Ik dacht altijd dat Judy degene is die scheef was, maar het omgekeerde is waar; ik zit/zat zelf hardstikke scheef, wat zij ging opvangen met scheef lopen.. Nu dat ik recht werd gezet, en wat beter ging ontspannen door een aantal oefeningen, kon judy al vrij redelijk stelling aannemen in haar voltes ed, terwijl dat tot het begin van de les een groot probleem was.
1. Zo begonnen we.. Met vrij veel stress, het waaide flink en dan is madam verschrikkelijk druk.

2. Beginnen met eens rustig stil laten staan zonder gestress en gedoe.

3. en weer wegstappen

4. nog een keer stilstaan, al wat beter.....

5. Heeel gestressed drafje.

6. het wordt al iets beter...

7. nog wat beter...

8. en zowaar, ben ik wat meer aan het ontspannen, en gaat Judy dat ook eindelijk doen... Hier ben ik echt trots op!

9. en nog een keer met dat neusje over de grond... Ik had een knoop in m'n teugels gelegd, omdat ze te lang zijn, maar nu had ik dus niet genoeg teugel over om mee te geven, vandaar dat ik mee naar voren ga.

Wat foto's, van hoe het afgelopen zomer was, nog met bit;
10. hier zie je dus, dat ik scheef ga hangen.

11. Judy's eeuwige buitenstelling, door mijn eigen fout.

12. En kijk&vergelijk, hoe actief ons achterbeen inmiddels is

Nou, brand maar los. Houd er rekening mee, dat ik een paar jaar op een niet al te beste manege gelest heb, en dat dat bijna 3 jaar geleden is, en ik op een pony zit die het ook allemaal nooit geleerd heeft, en dat niet een echt goede combinatie is.. Ik rijd haar inmiddels al wel 1,5 jaar. Maar we geven niet op.
Ik krijg volgende week nog zo'n les, en wil daarna ook weer de gewone clublessen in.. er wordt dus aan gewerkt.Commetaar is okee, zolang het een beetje onderbouwd is.
nog een foto toegevoegd daarnet.
)
Ziet er goed ontspannen uit!
) 

ja, er zit wel wat vooruitgang achter, en ik hoop dat dat in dit tempo door blijft gaan. Vanmiddag maar weer eens gaan oefenen in de bak...