Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Zo val je er bijvoorbeeld sneller af als je te ver naar voren gaat hangen, dat soort dingen...
er zijn amper springpony's bij ons op stal die ik 100 procent vertrouw. Me eigen vertrouw ik ook voor 100 procent denk ik, maar de angst blijft toch erin zitten 
. Maar die wordt normaal niet veel voor het springen gebruikt, omdat ze veel te hard gaat. En bij mij doet ze dat net zo goed, maar ik durf het met haar beter dan met andere pony's, omdat ik gewoon weet dat ze me er nooit af zal gooien 
. Als je je eigen vertrouwt zou ik je eigen pony proberen
. Als het lukt ben je ws zo trots dat je nog een keer wilt, en zo kun je het opbouwen
Ik heb gewoon heel veel geoefent en als je na een tijdje durft, gewoon een gaatje hoger gaan, niet in een keer 50cm hoger ofzo, maar pas weer een gaatje hoger als je het echt durft 

Voor me val sprong ik met Joris 1.20 . Vind het ook heel naar om bang te zijn! Maar ik ga het wel proberen. Ik wou eigenlijk 31 december mee doen onderlinge wedstrijd op de manege. maar dat doe ik toch maar niet, das dnek ik veel te snel
zeer betrouwbaar met springen,
) 
snuffelhues schreef:Zoek de hoogte waar je je goed bij voelt, in jouw geval dus 30 cm, en die hoogte heel vaak (meerdere sessies dus) springen, desnoods een langere periode, tot je zoiets hebt van pfff, zo'n flauw sprongetje... Dan maak je hem idd niet meer dan één gaatje hoger, en doe je weer hetzelfde...
En vooral: je angst niet veroordelen! Hij is er en je moet hem een plaatsje geven, en geleidelijk zal het slijten. Laat je niet door andere mensen pushen, zoek je eigen tempo!
Wees niet te kritisch op jezelf, zo van: "pfff ik durf maar 30 cm", maar wees je eigen supporter: "yes weer 30 cm gesprongen, ik ben goed bezig!!"
Succes!
snuffelhues schreef:Zoek de hoogte waar je je goed bij voelt, in jouw geval dus 30 cm, en die hoogte heel vaak (meerdere sessies dus) springen, desnoods een langere periode, tot je zoiets hebt van pfff, zo'n flauw sprongetje... Dan maak je hem idd niet meer dan één gaatje hoger, en doe je weer hetzelfde...
En vooral: je angst niet veroordelen! Hij is er en je moet hem een plaatsje geven, en geleidelijk zal het slijten. Laat je niet door andere mensen pushen, zoek je eigen tempo!
Wees niet te kritisch op jezelf, zo van: "pfff ik durf maar 30 cm", maar wees je eigen supporter: "yes weer 30 cm gesprongen, ik ben goed bezig!!"
Succes!