De peelrand, een heerlijke rit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carola

De peelrand, een heerlijke rit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 20:58

Nou, na jaren twijfelen en allerlei gedoe, ben ik zaterdag weer voor het eerst sinds jaren gestart in de endurance!!! Niet met Ed, maar met Kanway.
Kanway is een 10 jarige draverhengst, heeft achtelijk veel geld gewonnen en ik heb hem sinds juni ingereden. Hij is gestopt met koersen na een prachtige én blessurevrije carriere, en de eigenaresse wil graag een tweede carriere voor hem in de endurance.

Afbeelding

'S ochtends kwamen we lekker op tijd in wanroy aan. Naar de voorbespreking en toen Kanway uit de trailer gehaald en naar de voorkeuring. Hij had keurige waardes (pols van 32 en een A voor locomotie). We hebben maanden geoefend op de locomotie, want hij kon eerst niet draven aan de hand (alleen galopperen, tolten, telgangen....), maar nu ging het top!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jaja, wat een wilde hengst he?

Op m'n dooie gemakje ben ik een tijdje later gestart en we gingen super! Lekker makkelijk te rijden met een lange teugel en ook de bruggetjes waren geen probleem (had ie nog nooit gedaan!). 1,5 km voor de PA ben ik gaan stappen en op de PA had hij een hartslag van 44! Echt top!!!! Alleen het koelen met water vond ie verschrikkelijk, dat moet ie nog echt gaan leren.

Afbeelding

Toen verder gereden en een heel eind samen gereden met iemand met een merrie. Kanway gedroeg zich super, hij liet zich totaal niet zien als hengst, echt top! Maar op een gegeven moment ging ik stappen en reed zij verder, daar werd ie toch wel heet van!

Afbeelding
Foto gemaakt door ineke, hier is ie weer zo heet!

De laatste 2 km voor de finish heeft ie ook alleen maar gedribbelt en had ie steeds 90 op de hartslagmeter. Maar bij de finish ging ie superrustig staan en daalde de hartslag als een idioot en was ie 60!

Afbeelding
Foto gemaakt door Ineke, de groom van Ilona!

De nakeuring was ook prima, een hartslag van 36 en weer een A'tje.

Nog wat puntjes waar we aan gaan werken:
- meer in vreemde omgevingen rijden, zodat ie nóg minder schrikkerig wordt en meer z'n rust houdt.
- oefenen met koelen!
- en ik ga weer naar de fysio, want na 27 km speelt m'n knie al op... :mad: (een van de redenen waarom ik gestopt was met endurance...).
- Een nieuwe cap kopen, want deze zit wel heel afschuwelijk! Misselijkofl:
Verder was het zoooo boven verwachting, ik ben helemaal trots op hem!

Gister en vandaag stond Kanway er ook prima bij, hij was wel wat moe van alle indrukken Lovers Maar onze proef is dus geslaagd en jullie kunnen mij volgend jaar dus weer vaker aan de start verwachten als alles goed gaat!!!! Misselijkofl:
(en ook met keuren, want ik ben aankomend seizoen het 'hoofd' van de veterinairen!).

Ibbel

Re: De peelrand, een heerlijke rit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 06:27

Verplaatst naar HAW

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:29

Gefeliciteerd!
Goed zeg, en wat een prachtig dier is Kanway Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:33

Wat een leuke foto's Carola! Fijn dat het zo goed ging met jullie, top! OK dan! En Kanway is leuk!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:31

Gefeliciteerd met jullie eerste goed uitgereden wedstrijd! Cool