De masseusse die bij Iwaldo is geweest heeft ook een algemene omschrijving van zijn bouw ed gegeven. Natuurlijk ken ik zijn bouw, maar daar ben ik niet zo in thuis en voor mij was het dus ook nieuw om te horen dat Iwaldo erg steil staat. Zowel in zijn hoeven, als in zijn schouder en achterhand is ie heel erg steil volgens haar. Dit beperkt zijn bewegingen, dwz dat hij niet echt zijn voorbeen eruit zal gooien of zijn achterbeen er heel erg onderzet. Dit klopt op zich wel, want het punt waar we nu het hardste op aan het oefenen zijn onder het zadel is de middendraf. Vorige wedstrijd kreeg ik daar ook 2 keer een 4 voor met als commentaar 'verruimt niet voldoende'
Ook heeft Waldo weinig ruimte bij zijn kaak volgens de masseuse. Dit heeft als gevolg dat ie, vvooral bij het oprichten, snel zich wegdrukt en er niet helemaal doorbuigt.
Nu lijkt het net alsof Wal helemaal verkeerd gebouwd is, dat is niet zo hoor en ik lig er echt niet wakker van,

Hoe kan ik rijtechnisch voor elkaar krijgen dat de dingen waarin Iwaldo dus door moeder natuur in is gekort, hij toch voor elkaar kan gaan krijgen? (voorbeen eruit, achterbeen eronder en opgericht toch rond)?