Omdat ik rechts ben, ben ik daar dus extra sterk en dat merk ik met het rijden. Mijn knollebeest wordt op rechts ook steeds sterker.Omdat ik weet dat een partijtje teugeltrekken uiteindelijk altijd door Duncan wordt gewonnen en omdat het natuurlijk helemaal niet goed is om zo te rijden, wil ik deze vicieuze (
) cirkel graag doorbreken. Zeker omdat ik dit weekend zag dat zijn halsbespiering aan de rechterkant duidelijk meer wordt als aan de linkerkant.Goed, ik weet dus dat het m'n eigen fout is, maar wat kan ik er aan gaan doen ? Moet ik nu linksom extra met hem gaan werken of juist rechtsom ? Zou het slim zijn om een elastieke verbinding te maken aan de rechterteugel, zodat we daar een soepeler verbinding krijgen ? Please help, want ik wil geen Clydesdale met een dravershals !

, Heel veel loslaten, loslaten, loslaten aan je rechterkant, en bijvoorbeeld twee keer per week half uur les nemen zodat iemand je steeds op je fout wijst, want het is erg moeilijk in het begin om dat af te leren!
. Er zitten echt wel fouten zat in m'n rijden, maar evenwicht heb ik wel
. Koppie naar links, schouders naar rechts en kont naar links, feitelijk rijd ik dus constant met stelling en buiging naar links. Zondag was het bloedheet, dus rustig oefeningen in stap gedaan om hem recht te richten. Hebben jullie nog tips (zolang ik het boek "in het rechte spoor" niet heb) ?