verkeerde galop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klijn

verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 15:19

De linker galop gaat best goed, en daar heb ik dus geen problemen mee maar de rechter..... is een ramp.

ik zorg er dus voor dat ik overdreven stelling heb naar rechts want anders weet ik zeker dat hij verkeerd aanspringt. maar met die stelling springt hij dus goed aan maar gelijk daarna (bijna hetzelfde moment) springt hij over. En als ik dan door gallopeer dan springt hij weer goed over in de eerste hoek Frusty .
Maar nou had ik dus les en nou moest ik van Hanneke tussen de overgang naar gallop en het overspringen naar de verkeerde gallop heel goed mijn benen er bij houden. Maar daar zit dus geen tijd tussen het volgt elkaar zo snel op Frusty zij zou navragen hoe ik dit kan oplossen maar heeft iemand van jullie nog een oplossing???

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 20:12

gewoon doorgaan met oefenen
komt wel goed
ik weet niet hoe oud je beessie is, maar als ie nog jong is moet ie het gewoon leren, z'n evenwicht in de galop leren
en probeer gewoon zelf echt zo stil mogelijk te zitten, dat je hem echt niet stoort
en op de volte houden, springt ie minder makkelijk over

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:10

Je moet juist de schouder vrij maken, als je wilt dat het rechtervoorbeen ruimte heeft om die grijpende beweging te maken. Dan zou ik geen extra rechterstelling nemen, waarmee je juist de linkerschouder vrij maakt.
Dus eigenlijk al heel braaf dat ie dan toch goed aanspringt en vrij logisch dat ie dan die pas nauwelijks af kan maken.
Paard gewoon op een normale manier de bocht doorrijden en net voor het ingaan van de bocht de hulp geven, dan is het paard net iets gebogen en kan dan makkelijker de juiste galop aanspringen.
Succes.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 15:34

Aar is nog niet zo oud. En als ik het op de normale manier probeer dan springt hij zeker verkeerd.