Het is een beetje een rare vraag, omdat moeilijk uit te leggen is wat ik precies bedoel, maar als jullie op je eigen paard gaan zitten, weet je dan zeker dat je hem iig altijd goed nagevelijk krijgt?
Dat ook als het helemaal niet wil, je je paard toch nog altijd goed nagevelijk kan rijden? In elke gang, zonder problemen?
Ik snap dat dit met je niveau te maken heeft, en een B ruiter zal hoogswaarschijnlijk (nog) geen onvoorwaardelijke nagevelijkheid hebben, terwijl (lijkt me

Om eens over mezelf te beginnen, ik heb perioden dat echt níks wil, en ik ook gewoon niet aan gerichtere oefeningen toe kom omdat ik Grassie niet goed nagevelijk gereden krijg. Andere tijden gaat hij zo goed dat ik me minder 'zorgen' om de aanleuning maak, en wat verder kom in trainingen. Natuurlijk weet ik óók dat goede nagevelijkheid geen kunstje is, maar iets waar je naartoe werkt en aan blijft werken.
Maar wat ik me dus afvraag is, wie van jullie altijd en overal onvoorwaardelijke nagevelijkheid van zijn paard kunnen verkrijgen.
(excuses voor de ongetwijfeld onduidelijke en slechte formulering, ik doe mijn best