vloter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

stefffie

vloter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 19:21

hallo
ik heb een haflinger. ik had vandaag een par de deux (kuur op muziek met zijn 2e en verkleed) gehad, het ging opzich wel goed maar ze was een beetje langzaam. ze krijgt ongeveer een halve schrep bix, hooi en smiddags op het land, per dag. maar nu mijn vraag hoe kan ik haar iets vloter laten lopen?
een zweepje heeft geen zin want dan word ze echt helemaal gek. (pakt het bit vast en gaat recht op de bakhek af, me instructrise heeft daar ervaring mee.) Tong uitsteken
ik dacht misschien weten jullie er iets voor..
nou alvast bedankt!
XXX stefffie

stefffie

Re: vloter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:23

het was niet alleen vandaag maar dat is al een tijdje zo

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:50

Zobiezo goed aandrijven, niet teveel van voren tegenhouden. Maar je moet ook niet de hele tijd zitten te trappen Knipoog Dat is niet echt fijn voor je pony en ook nog is vermoeiend voor jou gevolg is dat het er alleen maar slordiger uitziet en je pony misschien wel totaal verkeerde dingen gaat doen (staking of iets anders) wat dus niet de bedoeling is. Over voer enzo heb ik niet echt veel verstand van, dat laat ik aan de voer-deskundige aan ons over Haha!

Owja even een kleine tip ((ben zelf hier ook ontzettend slecht in Clown)) vloter = vlotter en par de deux = pas de deux Knipoog Zijn voor mij opvallende foutjes Lachen Voor de rest geen commentaar..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:33

-> RT P

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:00

Erg veel overgangen rijden zodat ze actiever wordt voor je been. Verder ook veel lange stukken galopperen, daar worden de meeste paarden wel wat vrolijker van Knipoog . Op de lange zijden laat je je pony eens goed doorgalopperen, maar voorzie altijd dat je de controle houdt. Breng heel veel afwisseling in de training zodat ze het echt leuk gaat vinden.

stefffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 18:19

okej ik denk dat ik met deze informatie al kan gaan beginnen maar als iemand anders er nog wat op toe te voegen heeft is het altijd welkom!! want missschien help het ene niet maar het andere wel Tong uitsteken Knipoog
xxx