Aan de longeerlijn springt ze meestal wel goed aan, maar tijdens het rijden ho maar

Ik heb van alles geprobeert, vanuit een volte, vanuit de hoek, maar nee hoor...
Anja had dr gister gereden en ze zei dat ze wel een stuk of 10x opnieuw is aangesprongen maar ze kreeg haar ook niet goed...
Ik geef heel overdreven de galophulp, zodat ze hem goed leert en er goed op reageert, ze reageert er goed op want ze springt op tijd aan (wel na een korte versnelling...)
Op links is er niks aan de hand, maar rechts

Zweep in buitenhand en dan bijtikken helpt ook niet, je krijgt dr niet goed..
Laatst moest ik van mijn instructeur in de verkeerde galop doorgaloperen zodat ze leerde door te galoperen, toen heb ik maar een smoes bedacht (je kan hem niet echt tegenspreken) want ik vind dat ze dan leert dat de verkeerde galop goed is...
Als ze goed aangalopeert stop ik na een lange zijde (op rechts doe ik dat op links weet ik dat ze goed gaat dus galopeer ik door), maar sinds dr veulen heeft ze nog maar 1x goed aangesprongen...
Iemand raad??
Oh ja, toen ik dr een week lang alleen gelongeert had sprong ze na die tijd onder het zadel wel na een paar keer goed aan, maar ik kan dr moeilijk altijd longeren en 1x per week rijden...
Gr. Maaike