xyzutu2 schreef:Over dat shetlanders niet gevaarlijk zijn, daar verschillen de meningen duidelijk ook over. Blacky is slechts 1 meter hoog, maar heeft mij in het ziekenhuis geschopt toen hij tegenover mij stond opeens omhoog kwam en met zijn voorhoef tegen mijn oog sloeg. Hij kende het steigeren toen niet als kunstje, maar wasgewoon erg agressief tegen alles en iedereen en naast bijten en schoppen hoorde steigeren daar ook bij. Een steigerende shetlander is al snel 2 meter hoog, van hoofd tot bodem, en dan komt een uitslaand voorbeen mooi richting hoofdhoogte.
Spreekt ook uit ervaring. Toen mijn lieve brave Dennis nog een Dennisje was(lees een 3 jarige hengst die net ontdekt had dat hij hengst was) kon hij ook af en toe ERG groot worden. Hij heeft mij toen ook op mijn schouders en hoofd geraakt(gelukkig allemaal alleen wat blauw). Hij heeft het wel heel hard afgeleerd en ondanks dat Dennis toch aardig bedreven(komen, volgen, blijven, draaien, compliment, knielen, liggen, zitten enz enz enz) is in VD heb ik hem niet leren steigeren.
Het is alleen een waarschuwing, doe er mee wat je wilt.