Zweefmoment in de draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Zweefmoment in de draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 16:50

Als er al een topic van is, srry.. Bloos

Ik las gister in het blad 'Welsh' en daar ging het over keuringen enzo. en daar stond best vaak bij dat een bepaalde pony had gewonnen omdat ie een goed zweefmoment had in de draf.
Nu heb ik dus niet zoveel verstand van dat allemaal Tong uitsteken maar.. ik ging vandaag dus op mn pony rijden en mn zus maakte foto's. Toen had ik een foto waarbij hij in het zweefmoment is in de draf.
Ik vraag me dus af of een pony altijd een zweefmoment heeft in de draf, en wat een 'goed zweefmoment' is waar pony's mee winnen.

Dit is een foto van mij met mijn pony vandaag in het zweefmoment (Ik ben een week op vakantie geweest, dit was de eerste keer weer rijden, dus had em niet egt erg aan het werk gezet, ook spoor ik hem net aan, omdat hij de neiging had om te gaan hangen)
Afbeelding
(in het groter: http://hulstkampsleandro.web-log.nl/./p ... _klein.jpg )

Anoniem

Re: Zweefmoment in de draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:49

VSW --> RT-P.

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:02

paard/pony heeft altijd zweefmoment.
of het wel of niet goed is heb ik geen verstand van maar wel weet ik dus dat ze altijd een zweefmoment hebben

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:10

dankje! Lachen weet ik dat iig al Tong uitsteken

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:43

Alle paarden hebben een zweefmoment in de draf. Ik denk dat je het beter kan uiten als je het paard de passen laat verruimen zodat het meer zichtbaar is.

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:18

eeey

ik weet dat een paard of pony een zweefmoment heeft maar ik kan je niet vertelen hoe het beter word.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:52

Een paard of pony hebben het vooral in zich wat voor zwaafmoment ze hebben. Paarden met een sterke achterhand heeft een langer zweefmoment dan paarden met haast geen beweging n het achterbeen.
Voorbeeld van een heel lang zweefmoment is het paard Poetin, die nu overleden is.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:20

sammie_44 schreef:
Een paard of pony hebben het vooral in zich wat voor zwaafmoment ze hebben. Paarden met een sterke achterhand heeft een langer zweefmoment dan paarden met haast geen beweging n het achterbeen.
Voorbeeld van een heel lang zweefmoment is het paard Poetin, die nu overleden is.

je moet alleen weer wel oppassen voor zo'n trage zweefdraf. Daar wordt je als (dressuur)ruiter ook niet vrolijker van.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:07

bedankt allemaal!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:44

De grootte van het zweefmoment kan je groter maken op het moment dat je bijvoorbeeld een middendraf of uitgestrekte draf rijdt. Je dekt daarmee meer bodem dan bij een normale arbeidsdraf. Het geeft hele spectaculaire foto's. Compliment aan je zus voor het op het juiste moment klikken! Dat is ook een vak apart.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 10:00

karijn schreef:
De grootte van het zweefmoment kan je groter maken op het moment dat je bijvoorbeeld een middendraf of uitgestrekte draf rijdt. Je dekt daarmee meer bodem dan bij een normale arbeidsdraf. Het geeft hele spectaculaire foto's. Compliment aan je zus voor het op het juiste moment klikken! Dat is ook een vak apart.

Dankje!
en jah ben trots op mn zus Tong uitsteken Haha!
Ze heeft al best veel foto's op het goede moment gemaakt
(maar we hebben dan ook een camera die heel vaak achter elkaar kan klikken Haha! maar in de draf krijg je dan de hele tijd ongeveer dezelfde foto's, alleen dan met het andere been voor enzo.. )

Thijs14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:06

Altijd zweefmoment in de draf.. voor de rest weet ik er niet veel vanaf..

heb je les.:
Zo ja.. vraag het je instructeur eens