Ik rijd Joris omdat de eigenaar met vakantie is. Joris heeft vroeger M1 dressuur gelopen maar nu is hij heel erg stijf. Hij doet super makkelijk schouderbinnenwaards en traver, maar aan de teugel .Echt alles geprobeert. Verschillende mensen opgeweest, niemand lukte het. We begonnen al te denken dat hij stalen mondhoeken had Daar zijn we al heel lang mee aan het oefenen het aan de teugel rijden. Tot op afgelopen zaterdag. Joris liep opeens (na heel veel pijn en moeite) nog wel protest tussen door en het duurt een hele poos voordat hij een beetje los wordt, maar het begin is er! Super trots natuurlijk
Hallo fotograaf, kijk nou hij loopt
Oke, het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar het begin is er
Filmpjes volgen later !!!
Tips+commentaar natuurlijk welkom
naugthytjhu
Het eerste wat me opviel was:Je beugels zitten te kort .Voorderest leuk beesie.Volgens mij hou je ook erg spanning aan je teugels ?Of het zijn moment opnames?Vindt jullie een leuk stelletje hoor .Veel succes nog verder.
Laatst bijgewerkt door naugthytjhu op 01-08-06 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt
haha stoer joh .. krijg ik ook weer hoop bij mij duurt het ook al bijna een half jaar en ja af en toe loop t mijne ook stukjes en soms een half uur lang
nou ik ga zo oook ff rijden... hoplijk doet meine het ook een beetje heb nu lkr veel hoop:P hhaha nee ma gister was ie zo vervelend dat ie vandaag gewoon moet haha nou veel plezier nog gr charlott p.s ik zal zo als ik klaar ben er ff neerzetten als meine ook beter liep hhaaha grietzsjjj
heeeel , maar dan ook heeeeeeeeeel goed losrijden. niet teleurgesteld zijn als het een keer niet wil lukken . heb er zelf ook even over gedaan om mijn paard weer netjes aan het lopen te krijgen, maar na een tijdje les van een goede instuctrice , veel oefenen , iedere dag rijden en vooral veel geduld komt het allemaal goed!
probeer als hij naar beneden komt je handen te onstpannen , wel contact houden maar ontspannen zodat het voor hem fijn is om naar beneden te komen , komt hij weer omhoog , dan vraag je hem weer naar beneden , kotm hij weer omlaag meteen handen weer ontspannen!
okee maar de meine loopt soms wel en dagen erna nooit echt vaag .. maar hij strekt ook vaak zijn hals als ik nik s doe wat ozu ik dan moet en doen?? en ja ik rij iedere dag
Heej ziet der leuk uit Marlene! Blijf wel goed van achteren rijden Benen lang houden, hakken naar beneden, drijven met je kuit. Vind het er soms wat te krachtig gespannen uitzien in je armen/handen. Met ontspanning kom je op ten duur verder dan met kracht. Er zitten ook zeker goede ontspannen stukken bij met je handen/armen, probeer die momenten langer te maken. Knik in je armen, schouders bij je lichaam, handen wat hoger en rechtop. Zou willen dat ik jou rechte rug had! Jullie zijn écht een leuke combi
Leuk beestje .. Let erop dat je je handen niet vastzet .. Vooral op deze foto http://img301.imageshack.us/img301/9941 ... ur8zw8.jpg is dat goed te zien .. Probeer een knik in je armen te houden en je handen netjes recht te houden en niet vast te zetten op je zadel .. Vooral op die foto kun je "zien" dat je hem met "kracht" naar beneden werkt .. Lekker die benen er aanhouden en geduld hebben .. Je komt er wel!
*Vat dit niet op als kritiek maar als goed bedoeld commentaar ..